TV stuk (2e keer)!!! Hulp gevraagd.

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

MichaelB

Re: TV stuk (2e keer)!!!

Bericht door MichaelB »

Ik hou er mee op, ik ga back to basic, verklaar elektriciteit tot een kwaadaardig wezen en verdoem elektronica!

Haal de tv van z'n plek om um te demonteren en in z'n doos te stoppen. Stekkers eruit (al getest), zet um 2 meter verderop neer.
M'n vriedin zegt: "test hem anders nog 1x". Stekker in een ander stopcontact en *klik* BEELD :shock: 8-[
:-# :-# :-# :-# :-# :-# :-# :-#

Wat nu? Doet 'ie het nu weer, omdat er iets loszat, wat nu weer contact maakt door het verplaatsen? Kromme volt in het stopcontact achter de tv (waar de AS2.100's, de mediacenter en 2 harde schijven al vrolijk maanden op zoemen)?
Terugbrengen en 0 op het rekest krijgen, want: "maar meneer, hij doet het toch?". :(
MichaelB

Bericht door MichaelB »

Ik ga even stilletjes in een hoekje zitten huilen... :cry:
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Aardstralen? :shock: :mrgreen:

B.t.w Hier gaat regelmatig een van de rookmelders af omdat er af en toe een spinnetje in kruipt. Ook zoiets...
BertDB

Bericht door BertDB »

ja probeer dat maar is uit te leggen aan je winkel .. =;
ik heb zelf ook zo'n pc scherm van Acer.
Héél zelden krijg ik zo'n purper lijn in het scherm...
paar uurtjes later is het weg. kom je bij de winkel, "wij zien geen defect meneer dus u krijgt geen vervangtoestel".. :-s
b_force
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door b_force »

Trouwens, als je toch geen garantie hebt op die ene TV, waarom zelf niet even opschroeven en alle stekker verbindingen even controleren?
Ik heb zo al heel wat dingen kunnen fixen.
Arno

Bericht door Arno »

MichaelB schreef:
Terugbrengen en 0 op het rekest krijgen, want: "maar meneer, hij doet het toch?". :(
Tsja, daar ben je dan zelf bij toch? Laat hen maar uitzoeken waarom de tv uitvalt. Misschien gaat ie na een tijdje wel in een of andere thermische beveiliging oid. Zo'n mankement kunnen zij daar daar niet 1,2,3 reproduceren op de toonbank, maar daar hoef jij niet voor op te draaien.
MichaelB

Bericht door MichaelB »

b_force schreef:
Trouwens, als je toch geen garantie hebt op die ene TV, waarom zelf niet even opschroeven en alle stekker verbindingen even controleren?
Ik heb zo al heel wat dingen kunnen fixen.
Moehahaha, wat dacht jij dat ik ga doen? :wink:

Tuurlijk gaat daar wel een schroevendraaier aan te pas komen. Opsturen kan altijd nog en zal waarschijnlijk ook wel nodig zijn, maar eerst zelf proberen!

Arno schreef:
MichaelB schreef:
Tsja, daar ben je dan zelf bij toch? Laat hen maar uitzoeken waarom de tv uitvalt. Misschien gaat ie na een tijdje wel in een of andere thermische beveiliging oid. Zo'n mankement kunnen zij daar daar niet 1,2,3 reproduceren op de toonbank, maar daar hoef jij niet voor op te draaien.
Ik heb zo'n hekel aan dat gezeik gekregen, dat ik het liever op voorhand vermijd, maar je hebt wel gelijk. We kijken het nog 2 dagen aan (binnen 7 dagen een defect is altijd een nieuw toestel namelijk). Mocht het zich nog een keer voordoen, dan gaat 'ie uiteraard terug. Gebeurt het niet meer, dan.....hmmm, dan is het "iets". :?
b_force
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door b_force »

Eventueel zelfs de soldeerbout.
Marantz cd-speler van mijn pa deed het niet meer.
Waren een paar losgeschoten soldeerverbindingen van de trafo.
Dus alles een beetje aandrukken enzo :wink:
audiomanics
Contacteer:

Re: TV stuk

Bericht door audiomanics »

Pjotr schreef:
een echte "Zo-niet" dus.
't was toch een "zo - nie" ?
Persoonlijk ben ik van oudsher ook al geen Sony-fan.. Mooie kastjes, maar altijd weer iets speciaals dat net weer even anders werkt (of niet...) en ook weer net niet te krijgen is..
Geen lampje niets, lijkt of de voeding er gewoon uitgestapt is.. met een beetje mazzel alleen de zekering, maar ik ben bang voor meer..
Kees
MichaelB

Re: TV stuk

Bericht door MichaelB »

audiomanics schreef:
Pjotr schreef:
een echte "Zo-niet" dus.
't was toch een "zo - nie" ?
Persoonlijk ben ik van oudsher ook al geen Sony-fan.. Mooie kastjes, maar altijd weer iets speciaals dat net weer even anders werkt (of niet...) en ook weer net niet te krijgen is..
Geen lampje niets, lijkt of de voeding er gewoon uitgestapt is.. met een beetje mazzel alleen de zekering, maar ik ben bang voor meer..
Kees
Nu alweer 2 uur en 15 minuten beeld. Meerdere keren standby gezet, ook de aan/uit schakelaar getest en hij blijft werken [-o< :?
hannesie
Contacteer:

Bericht door hannesie »

Moet hij even wennen aan zijn nieuwe baas ??

Je kunt in ieder geval even melden in geval het mis gaat, registratie van dit soort dingen, meldingen geven je meer zekerheid, als het echt mis gaat kan je er op terug vallen.
Forza

Bericht door Forza »

Mocht je toch een andere willen.... een winkel is verplicht om binnen 14 dagen na aankoop de tv terug te nemen zonder opgave van reden van de klant.

Maar heb je niet heel misschien toevallig :mrgreen: de automatische standby nog aan staan (uit te zetten onder "Eco")? Want dan duurt t ook even voordat je de tv weer aan kan zetten.
b_force
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door b_force »

Dat is niet helemaal waar.
Ruilen is namelijk geen recht maar een gunst, tenzij er dus echt gebreken zijn aan het product (ondeugdelijk heet dat dan met een mooi woord).
Je komt dan echter al heel erg snel bij de vraag wat dan deugdelijk is.
Als er echter alleen maar problemen zijn, dan kun je toch wel met alle redelijkheid zeggen dat het product niet deugdelijk is.
Wat er echter niet onder verstaan wordt, is dat iets naar de verwachtingen presteert (helaas)

Je hebt in feite alleen recht op reparatie of een nieuw product.
Wat ook belangrijk is, is dat als het product binnen zes maanden defect raakt, de verkoper moet bewijzen dat het jou schuld is.

Is allemaal te vinden in het wetboek (online beschikbaar), of samengevat op http://www.consuwijzer.nl/
of http://www.juridischloket.nl/

Dit is even wel handig om er uit te pakken:

Wanneer kan ik een koopovereenkomst ontbinden?

* Als u de verkoper de tijd hebt gegeven om het product te repareren, of een nieuw product te geven. En het probleem is nog niet opgelost.
* Als de verkoper het product niet kan of wil repareren binnen een bepaalde tijd. Of als hij geen nieuw product wil of kan geven binnen een bepaalde tijd.
* Als u het product een paar keer hebt laten repareren, en het werkt nog steeds niet goed.
* Als het product een grote fout heeft en de verkoper lost het probleem niet op.

en

"Soms wil een verkoper een tegoedbon geven, en geen geld. U kunt dan zeggen dat u uw geld terug wilt. Want daar hebt u recht op."
MichaelB

Bericht door MichaelB »

Forza schreef:
Mocht je toch een andere willen.... een winkel is verplicht om binnen 14 dagen na aankoop de tv terug te nemen zonder opgave van reden van de klant.

Maar heb je niet heel misschien toevallig :mrgreen: de automatische standby nog aan staan (uit te zetten onder "Eco")? Want dan duurt t ook even voordat je de tv weer aan kan zetten.
Plasmadiscounter heeft een regeling dat je binnen 7 dagen kan ruilen. Helaas is het zoals b_force zegt: geen recht, maar een gunst. In ieder geval doet de TV het nog steeds. Net een stukje Bumba gekeken :mrgreen:

Het was niet de "Eco" stand, want zelfs na 30 minuten met de stekker eruit bleef het toestel uit. Pas na het verplaatsen werkte alles weer :? We kijken het gewoon nog vandaag en morgen aan. Gebeurt er niets, dan wijten we het maar aan aardstralen o.i.d. :-k
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Stekkertje los, los zittend printje?

Bij onze PVR was op het desbetreffende forum de klacht bij nieuwe apparaten een paar keer dat het kabeltje naar de smartcard los bleek te zitten (niet goed aangedrukt). Sommigen waren daarvoor hun apparaat meer dan een maand kwijt.

Is wel niet het zelfde als jouw klacht maar de oorzaak kan vergelijkbaar zijn.
Forza

Bericht door Forza »

b_force schreef:
Dat is niet helemaal waar.
Ruilen is namelijk geen recht maar een gunst, tenzij er dus echt gebreken zijn aan het product (ondeugdelijk heet dat dan met een mooi woord).
Je komt dan echter al heel erg snel bij de vraag wat dan deugdelijk is.
Als er echter alleen maar problemen zijn, dan kun je toch wel met alle redelijkheid zeggen dat het product niet deugdelijk is.
Wat er echter niet onder verstaan wordt, is dat iets naar de verwachtingen presteert (helaas)

Je hebt in feite alleen recht op reparatie of een nieuw product.
Wat ook belangrijk is, is dat als het product binnen zes maanden defect raakt, de verkoper moet bewijzen dat het jou schuld is.

Is allemaal te vinden in het wetboek (online beschikbaar), of samengevat op http://www.consuwijzer.nl/
of http://www.juridischloket.nl/

Dit is even wel handig om er uit te pakken:

Wanneer kan ik een koopovereenkomst ontbinden?

* Als u de verkoper de tijd hebt gegeven om het product te repareren, of een nieuw product te geven. En het probleem is nog niet opgelost.
* Als de verkoper het product niet kan of wil repareren binnen een bepaalde tijd. Of als hij geen nieuw product wil of kan geven binnen een bepaalde tijd.
* Als u het product een paar keer hebt laten repareren, en het werkt nog steeds niet goed.
* Als het product een grote fout heeft en de verkoper lost het probleem niet op.

en

"Soms wil een verkoper een tegoedbon geven, en geen geld. U kunt dan zeggen dat u uw geld terug wilt. Want daar hebt u recht op."
Nou, dan vind ik het "bij ons" goed geregeld :? . Binnen 14 dagen niet tevreden, geld terug (geen tegoedbon o.i.d.). 2 jaar volledige garantie (op alle producten) zonder die onzin over het bewijzen dat het apparaat kapot is gegaan door de klant of fabrieksfout en dat geldt ook voor accu's etc..

Weet je zeker dat er geen overspanning over het net is gegaan i.v.m. het noodweer? Met als gevolg een gesmolten verbinding ergens...?
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Forza schreef:
Weet je zeker dat er geen overspanning over het net is gegaan i.v.m. het noodweer? Met als gevolg een gesmolten verbinding ergens...?
En dan doet het daarna weer gewoon? Lijkt mij sterk.........
MichaelB

Bericht door MichaelB »

Pjotr schreef:
Forza schreef:
Neuh, dat lijkt me ook niet idd. Het zal meer in de orde van een loszittend iets zijn.
Alhoewel ik me vandaag bedacht dat het gisteren wel ontzettend vochtig was, misschien dat dat er iets mee te maken had?
b_force
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door b_force »

MichaelB schreef:
Pjotr schreef:
Forza schreef:
Neuh, dat lijkt me ook niet idd. Het zal meer in de orde van een loszittend iets zijn.
Alhoewel ik me vandaag bedacht dat het gisteren wel ontzettend vochtig was, misschien dat dat er iets mee te maken had?
Je mag er wel 100% van uit gaan dat die luchtvochtigheid geen probleem moet zijn.
Die apparaten zijn niet voor niks CE gekeurd.
Forza

Bericht door Forza »

Pjotr schreef:
Forza schreef:
Ik heb een keer een tv opgestuurd waarbij de AC input (de pinnetjes) in de tv waren gesmolten. Hij deed het verder perfect, maar vonkte behoorlijk als je de kabel erin stak.
MichaelB

Bericht door MichaelB »

Nogal een ontwikkeling!

Via een engels forum kwam ik er achter dat het probleem wel eens het zogenaamde T-con board zou kunnen zijn. Dit bord zorgt voor de scherm aansturing. Er zijn een aantal eenvoudige testjes die je kan doen om er achter te komen of het probleem ook met dit boardje te maken heeft.

En? Ja hoor! Ik heb hier voor mij een losgehaald T-con board: 324046WHC6LV2.2 liggen en deze zijn via internet te krijgen, echter schijnt ieder bord uniek voor het toestel te zijn, aangezien het correctie data voor de paneel afwijking bevat :(

Sommige mensen hebben het probleem kunnen oplossen door een "heat-gun" te gebruiken en op deze manier de solderingen opnieuw te laten vloeien, zodat alles weer vastzit. Moet ik me daar een soort van verf afbrander bij voorstellen? (nee ik ga niet met een afbrander aan de slag :lol: ).

Kan iemand van het forum dit? Kan iemand controleren of er solderingen op deze print loszitten? De achterkant is bezaaid met heel veel klein SMD spul. De voorkant bevat ook weer veel klein SMD spul en een aantal chips.

Hopelijk kan 1 van jullie me iets verder helpen!
t-con.jpg
MichaelB

Re: TV stuk (2e keer)!!! Hulp gevraagd.

Bericht door MichaelB »

Oh ja, ik weet trouwens dat het bordje nog goed is, want toen het toestel nog koud was had ik normaal beeld.

Na verloop van een 15-20 minuten begonnen er lijnen te komen, totdat er niets dan strepen waren. Dat lijkt mij op losse contacten duiden.
dre

Bericht door dre »

even een close-up plaatsen! :wink:
MichaelB

Bericht door MichaelB »

Lijkt me niet dat je daar iets op kan zien, maar hier is 'ie.

Lastig om geen glinstering te krijgen op een glimmend bordje.

Hmmm, ik blijf de melding: "De afbeelding die je als bijlage wou meegeven, is ongeldig." krijgen.... Die heb ik nog nooit gehad.

De foto's zijn maar 3MB per stuk, dat zou toch geen probleem moeten zijn?

EDIT: morgen probeer ik het nog een keer. Nu ga ik op 1 oor.
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

MichaelB schreef:
De foto's zijn maar 3MB per stuk, dat zou toch geen probleem moeten zijn?
max 2MB svp...
Plaats reactie