Ben eindelijk toegekomen aan mijn eerste zelfbouwproject! De XXL SUB uit Hobby Hifi had direct mijn aandacht omdat deze redelijk eenvoudig is qua bouwwijze en datgene toevoegt wat ik nog mis in mijn setup, 99% Film; zeer lage tonen en "drukgolven" bij explosies, ontploffingen en dergelijke. Dus de toebehoren, zoals voorgesteld in de HH editie (o.a. subamp: Reckhorn A403) besteld en aan het bouwen geslagen!
Inmiddels is de eerste klaar, maar het valt me allemaal wat tegen...
Ik merk bijzonder weinig van "meer druk", vind de bas alles behalve strak en het gaat m.i. ook niet zo laag als ik verwacht heb (misschien zijn mijn verwachtingen te hoog???) Ik heb e.e.a. wel zodanig gebouwd dat er "slechts" 19 Hz gehaald wordt (ipv de oorspronkelijke 16 Hz.) en hiervoor krijg je dan 3 dB meer pegel.
Daarnaast moet ik de subamp level bijna compleet opendraaien, 90-95%, om überhaupt bas te voelen/horen
Ik heb de bekabeling al diverse keren nagekeken en ook al wat gespeelt met de instellingen van de subamp, maar resultaat blijft m.i. matig. Ook heeft de sub op de luisterplek gestaan en vervolgens is deze verhuist naar een hoek welke het beste resultaat gaf (dit zou dus goed moeten zijn).
Aangezien ik het niet meer weet en ook op de diverse fora niet wijzer ben geworden heb ik dit topic maar gestart. Ik hoop dat jullie kennis en ervaringen mij verder kan helpen; alle hulp is welkom
Mvg,
Stefan