Een laklaag kun je rustig opschuren met korrel 1000, of hoger.Mphus schreef:Heb net nog een stukje opgepoetst met korrel 1000 (nat) en vervolgens met een polijstdoek er overheen (zoals sjons beschreef), werd een doffe boel.
Daarna polijsten met een doekje, zal nooit werken.
Ook polijsten is feitelijk schuren namelijk. dit doe je machinaal (of met de hand) maar uiteraard wel met een polijstmiddel.
Commandant 4, 5 bijvoorbeeld of elk ander middel. (heb zelf nog polijstmiddellen van System 123 en meguiars)
zonder polijstmiddel kun je poetsen tot je een ons weegt, dat werkt niet.
Beste ervaring heb ik met machinaal poetsen met m4/5 met een middelharde poetspad (oranje Kraus pad)
Daarna uitpolijsten met echte zachte polijstpad.
Je hebt redelijk kleine kasten dus je kunt met niet heel veel inspanning een topresultaat verkrijgen.
Ook hier geld, de basis moet goed zijn, dus je laklagen(3-4) en je ondergrond moeten glad en hard zijn.
Dan kun je alles polijsten!
Succes, en ze zijn de moeite zeker waard.
