WIE DURFT ...

Complete sets, maar ook bijvoorbeeld hifi-meubels

Moderator: Beheerdersteam

mischa72
Contacteer:

Re: WIE DURFT ...

Bericht door mischa72 »

xbake schreef:
Blijken m'n montagegaten niet overeen te komen én staat er een kemel van een schrijffout op: "Amplifer"... :evil:
Ik zou gewoon zeggen dat dat Belgisch is :lol: :lol: Jammer van geld, maar goed, waarschijnlijk gebeurt je dat nooit meer.

Groeten,
Mischa
sevenup

Bericht door sevenup »

Niet van mezelf, maar van mijn buurjongen van vroeger.

Op een dag vroeg hij mij of ik een paar luidsprekers in de hoedenplank van zijn net gekochte golfje wil plaatsen. Er moesten namelijk extra draden getrokken worden vanaf de radio.
Wij op zondag aan de slag. Ik begonnen met de draden, hij een paar gaten zagen voor de speakers. Er zat een mooie mal bij de speakers zodat je precies weet hoe groot het gat moet worden. Die mal heeft 2 ringen. De binnenste is voor het gat, de buitenste is de maat van de grille ( voor plaatsing ).
Zaagt hij de buitenste ring uit, vallen de speakers er zo door :lol:

Kon hij naar de sloop voor een andere hoedenplank...
b_force
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door b_force »

AUW, de tering!!!!!!!

Was even aan het prutsen met een schakelende voeding van een DVD-speler.
Even vergeten dat die elco's nog even moet ontladen.
Pak ik de print beet. Nu heb ik een zere middelvinger :-$
mischa72
Contacteer:

Bericht door mischa72 »

b_force schreef:
AUW, de tering!!!!!!!

Gelukkig heb je meer verstand van speakers meten :lol: :lol: :lol: .

Ken hetzelfde principe uit de hoogspanningsvoeding van een tv. Elco's geladen tot een volt of 600, even niet opletten, print valt om (omdat je "even" dat component wilde vervangen en dus geen standaard gebruikt), ik schrik en grijp dus vol die elco vast. Heeft best een tijdje getinteld......

Groetjes,
Mischa
b_force
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door b_force »

Was gelukkig maar heel erg kortstondig (halve sec ofzo), liet gelijk de print vallen.
Doet wel zeer :(

Ik fix wel vaker zulke dingen, maar af en toe moet blijkbaar toch zoiets weer gebeuren.
Om je alert te houden denk ik :lol:
daniel

Bericht door daniel »

mischa72 schreef:
b_force schreef:
AUW, de tering!!!!!!!

Gelukkig heb je meer verstand van speakers meten :lol: :lol: :lol: .

Ken hetzelfde principe uit de hoogspanningsvoeding van een tv. Elco's geladen tot een volt of 600, even niet opletten, print valt om (omdat je "even" dat component wilde vervangen en dus geen standaard gebruikt), ik schrik en grijp dus vol die elco vast. Heeft best een tijdje getinteld......

Groetjes,
Mischa
Na afgelopen zaterdag had ik van jou wel een ander sterk elektrocutieverhaal verwacht...

Alhoewel dat natuurlijk weinig met audio te maken had... hooguit kortstondig en hoogtonig...
mischa72
Contacteer:

Bericht door mischa72 »

daniel schreef:
Na afgelopen zaterdag had ik van jou wel een ander sterk elektrocutieverhaal verwacht...
Alhoewel dat natuurlijk weinig met audio te maken had... hooguit kortstondig en hoogtonig...
Uhm, ik neem aan van Bart?

Groeten,
Mischa
b_force
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door b_force »

mischa72 schreef:
daniel schreef:

Groeten,
Mischa
Ik denk van jou?
mischa72
Contacteer:

Bericht door mischa72 »

b_force schreef:
mischa72 schreef:
daniel schreef:

Groeten,
Mischa
Ik denk van jou?
Het kwartje valt ! UHm, ik bedoel, de vonk slaat over. Ja, was het maar een sterk verhaal. Gelukkig geen blijvende schade (mijn 2 kinderen zij echt van mij :lol: :lol: )

Groeten,
Mischa
bartsegers

Bericht door bartsegers »

met Pinksteren lekker gaan zeilen!
Lectuur mee natuurlijk, heel oude boekjes, en een visaton boekje.

Na iets teveel water maken kipte onze boot, en de hele mikmak lag in het water.... :evil:
DragoSz

Bericht door DragoSz »

Mijn eerste (en tot nu toe nog mijn enigste :oops: ) boxen door een vak kundig meubel maker in elkaar zetten. Was haast klaar en mocht ik de laatste (goedkoe ) tweetert erin schroeven met de accu boor en bij de laastse schroef *rats* er doorheen. En vanaf nu schroef ik alle speakers voorzichtig vast met een lichte schroevendraaier :lol:
Mphus

WIE DURFT ...

Bericht door Mphus »

Ik heb nog enkele wie durft....

1: handschoenen gebruiken bij het spuiten/lakken die allergie vrij zijn (dus geen latex bevatten) en terpentine gebruiken. Als je namelijk dan je geschuurde oppervlak vastpakt tast de gesmolten handschoen (door de terpentine) de geschuurde lak aan en dit schuur je er niet zo maar uit.

2: Je luidsprekers inpakken in verpakingsfoam als de lak 24 uur droog is --> allemaal vlekjes in de lak die je er niet met een doekje etc. uitkrijgt. In het vervolg laat ik ze gewoon een week staan (als mijn geduld dat toelaat)

groeten Daan
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

ik durfde dus een 30mm keukenblad met de decoupeerzaag te gaan zagen. netjes geleidelatten, ging er soepel door, maar zaagje ging aan de onderkant een eigen leven leiden, waardoor die toch niet recht zaagde :( voortaan toch maar de cirkelzaag meenemen voor dat soort klussen
Lieuwe

Bericht door Lieuwe »

Henkjan schreef:
ik durfde dus een 30mm keukenblad met de decoupeerzaag te gaan zagen. netjes geleidelatten, ging er soepel door, maar zaagje ging aan de onderkant een eigen leven leiden, waardoor die toch niet recht zaagde :( voortaan toch maar de cirkelzaag meenemen voor dat soort klussen
Vreemd, ik heb bij mijn vorige werkgever (formido) meerdere malen een spoelbak in van die 30mm keukenbladen moeten zagen en dat ging allemaal prima met de decoupeerzaag.. Of heb je een massief houten keukenblad, want die waren wel van spaanplaat.
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

de zaag kwam er wel doorheen hoor, maar aan de onderkant zit de zaagsnede dan niet gelijk aan die aan de bovenkant, het zaagje buigt :!: voor een uitsparing voor een gootsteen is dat geen probleem zolang de bovenkant maar netjes zit waar die moet zitten, maar als het ergens recht tegenaan moet moet t wel netjes haaks worden...
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Dat wordt met het freesje erlangs.

Decoupeerzaag is niet geschikt voor fatsoenlijk werk, al is ie soms handig. Van de andere kant, als je tolerantie's ruim genoeg zijn kun jer natuurlijk alles mee in elkaar zetten. Mij frustreert ie altijd wat teveel bij het betere meubelmakerswerk....

jan
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

klopt. ik was wat overmoedig geworden na wat werk thuis waarbij het allemaal zeer netjes ging met de decoupeer, maar dat was een vloertje uitbreiden waarbij het niet helemaal haaks zagen geen probleem was
sietse

Bericht door sietse »

Het verschijnsel doet zich meestal voor als de bediener van het zaag machientje te veel druk naar voren geeft tijdens het zagen. Het zaagblad moet de tijd hebben om te zagen. Klinkt misschien gek maar da's mijn ervaring. Mijn vader zei altijd, " de zaag moet zagen, jij niet" .
mischa72
Contacteer:

Bericht door mischa72 »

sietse schreef:
Het verschijnsel doet zich meestal voor als de bediener van het zaag machientje te veel druk naar voren geeft tijdens het zagen. Het zaagblad moet de tijd hebben om te zagen. Klinkt misschien gek maar da's mijn ervaring. Mijn vader zei altijd, " de zaag moet zagen, jij niet" .
Klopt helemaal. Ook zet ik bij precisiewerk altijd de pendel uit. Hoe meer pendel, hoe meer speling in de aandrijving, hoe meer kans op fouten. Heb voor mijn schoonouders een ombouw gemaakt voor een koelkast en oven in de keuken, alles uit het handje gezaagd en op een lengte van 1m een maximale afwijking van 1mm. Al doende leert men, al wil ik natuurlijk niet zeggen dat Henkjan een beginneling is. :wink:

Groeten,
Mischa
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

mischa72 schreef:
....Al doende leert men, al wil ik natuurlijk niet zeggen dat Henkjan een beginneling is.
dat mag je in relatie met een decoupeerzaag rustig zeggen hoor :lol:
Leeuwarden

Bericht door Leeuwarden »

Ik gebruik een duikfles om banden mee op te pompen. Dus zaterdag de banden van mijn vrouw, op speciaal verzoek, opgepompt... Kennelijk toch niet helemaal goed opgelet want ze kwam lopend thuis. Fiets stond inmiddels bij de fietsenmaker: haar achterband was geëxplodeerd en had daarbij de halve fiets vernield. ding-dong: bijna € 70,- aan reparatiekosten...
Nu heb ik weer een reden om een compressor aan te schaffen. De vorige is bijna in de brand gevlogen omdat ie een vastloper had. Geeft best veel rook :shock:
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Leeuwarden schreef:
Ik gebruik een duikfles om banden mee op te pompen. Dus zaterdag de banden van mijn vrouw, op speciaal verzoek, opgepompt...
:shock: Ehhh............. :-&

Zeker geen fotootje van? :lol:
SARK

Bericht door SARK »

Leeuwarden schreef:
Ik gebruik een duikfles om banden mee op te pompen.
FTF :-&
Bijlagen
Fles6.jpg
Leeuwarden

Bericht door Leeuwarden »

Nah... de fles is 2 maanden terug net weer voor 5 jaar gekeurd... En bovendien zonder ik me bij het vullen altijd even af van diegene die hem vult :-)
SARK

Bericht door SARK »

Boem :-#
Bijlagen
Tire-explode-1.jpg
Tire-explode-2.jpg
Tire-explode-3.jpg
Plaats reactie