3 weg met 3 gesloten klankkasten?

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
JvS
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 1069
Lid geworden op: za 14 mar 2009, 19:42
Locatie: Utrecht

Re: 3 weg met 3 gesloten klankkasten?

Bericht door JvS »

Jasperhku schreef:
iemand trouwens ervaring met de levertijden van caps&coils?
heb vorige week al dingen besteld, nog geen verzendbevestiging. Telefonisch krijg ik ook constant de voicemail..
Ik heb dezelfde ervaring, alleen stond de bevesting netjes in mijn gmail spambox 8). En kwam alles gewoon uiteindelijk netjes aan.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: 3 weg met 3 gesloten klankkasten?

Bericht door Henkjan »

Jasperhku schreef:
iemand trouwens ervaring met de levertijden van caps&coils?....
zit meestal wel goed, maar misschien staat-ie op een beurs ofzo? het is geen bol.com met 1000+ medewerkers hè
Jasperhku
Berichten: 58
Lid geworden op: vr 07 mei 2010, 12:43

Re: 3 weg met 3 gesloten klankkasten?

Bericht door Jasperhku »

Henkjan schreef:
Jasperhku schreef:
iemand trouwens ervaring met de levertijden van caps&coils?....
zit meestal wel goed, maar misschien staat-ie op een beurs ofzo? het is geen bol.com met 1000+ medewerkers hè
nee dat klopt.. misschien iets te verwend geweest met online winkels die over het algmeen snel leveren.. maar dan tenminste bereikbaar zijn voor vragen is als bedrijf zijnde wel handig
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Re: 3 weg met 3 gesloten klankkasten?

Bericht door bartsegers »

Ik heb er wellicht overheen gelezen, maar hoe ga je dat glas vastzetten ?
k.p.
Berichten: 1178
Lid geworden op: vr 16 jan 2009, 11:23

Re: 3 weg met 3 gesloten klankkasten?

Bericht door k.p. »

Jasperhku schreef:
Henkjan schreef:
Jasperhku schreef:
iemand trouwens ervaring met de levertijden van caps&coils?....
zit meestal wel goed, maar misschien staat-ie op een beurs ofzo? het is geen bol.com met 1000+ medewerkers hè
nee dat klopt.. misschien iets te verwend geweest met online winkels die over het algmeen snel leveren.. maar dan tenminste bereikbaar zijn voor vragen is als bedrijf zijnde wel handig
Mijn ervaring is juist dat caps&coils heel goed, snel en persoonlijk reageert op vragen. Ook de levertijd is vaak dik in orde! Zelf heb ik nooit gebeld, maar op emailen is mij altijd goed bevallen. Misschien moet je dat eens proberen.

gr Kevin
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: 3 weg met 3 gesloten klankkasten?

Bericht door Roland »

Hoi,

Roland hier van Caps&Coils. Ik ben telefonisch niet altijd goed te bereiken. Mijn excuses daarvoor. Ik zit regelmatig een dag thuis te knutselen aan speakers (dus niet aanwezig op mijn bedrijfspand). Of ben op bezoek bij een dealer.

Mijn streven is om elke dag alle bestellingen die voor 15:00 binnen gekomen zijn te verzenden. En alle emails zo snel mogelijk te beantwoorden. Email werkt het snelst.

Vriendelijke groet
Roland
Jasperhku
Berichten: 58
Lid geworden op: vr 07 mei 2010, 12:43

Re: 3 weg met 3 gesloten klankkasten?

Bericht door Jasperhku »

Ok heb het inmiddels ook in goede orde ontvangen, tja, knutselen is altijd leuk, zet morgen wat fotos online, overmorgen middag moet hij klaar zijn, word mooi!
Jasperhku
Berichten: 58
Lid geworden op: vr 07 mei 2010, 12:43

Re: 3 weg met 3 gesloten klankkasten?

Bericht door Jasperhku »

filter komt op het dwarsbalkje achter de speaker, weet iemand of de spoelen erg heet worden? en hoe heet dan ongeveer?
Bijlagen
DSCF4143.JPG
DSCF4145.JPG
DSCF4147.JPG
Gebruikersavatar
MrCaBLeGuY
Berichten: 466
Lid geworden op: ma 07 dec 2009, 7:43
Locatie: Zwaag

Re: 3 weg met 3 gesloten klankkasten?

Bericht door MrCaBLeGuY »

De spoelen worden tussen de 80 en 160 graden, afhankelijk van het volume waarop ze spelen. Maar bij normaal luistervolume nooit hoger dan 110 graden celcius. Neem ook aan dat je de schuim verpakkingen (die ervoor zorgen dat de warmte niet tot brand dan wel schade lijdt) erbij heb genomen? Je moet voor deze spoelen de variant hebben die tot 180 graden kan weerstaan.
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: 3 weg met 3 gesloten klankkasten?

Bericht door SARK »

MrCaBLeGuY schreef:
De spoelen worden tussen de 80 en 160 graden, afhankelijk van het volume waarop ze spelen. Maar bij normaal luistervolume nooit hoger dan 110 graden celcius. Neem ook aan dat je de schuim verpakkingen (die ervoor zorgen dat de warmte niet tot brand dan wel schade lijdt) erbij heb genomen? Je moet voor deze spoelen de variant hebben die tot 180 graden kan weerstaan.
Weet je heel zeker dat de temperaturen die je hier opgeeft kloppen, ik vind het nogal aan de hoge kant :shock:
Gebruikersavatar
MrCaBLeGuY
Berichten: 466
Lid geworden op: ma 07 dec 2009, 7:43
Locatie: Zwaag

Re: 3 weg met 3 gesloten klankkasten?

Bericht door MrCaBLeGuY »

SARK schreef:
Weet je heel zeker dat de temperaturen die je hier opgeeft kloppen, ik vind het nogal aan de hoge kant :shock:
Het was euhh een grapje

Sorry :oops:

Die spoelen worden helemaal niet heet, zou me verbazen als ze meer dan 5 graden warmer worden dan de omgeving temperatuur.
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: 3 weg met 3 gesloten klankkasten?

Bericht door SARK »

:oops: Ik dacht al ... heel misschien dat in de PA sector de temperatuur van de spoelen wat kan oplopen (en bij een fijne gelijkstroom pomp natuurlijk :twisted: ) maar voor de rest blijft het allemaal op kamertemperatuur :)
Jasperhku
Berichten: 58
Lid geworden op: vr 07 mei 2010, 12:43

Re: 3 weg met 3 gesloten klankkasten?

Bericht door Jasperhku »

nou morgen moet ie klaar zijn en hij is bijna klaar, komen de fotos tot nu toe:

morgen nog het filter aansluiten en dan testen!
spannend!
Bijlagen
DSCF4154.JPG
DSCF4149.JPG
DSCF4150.JPG
DSCF4157.JPG
DSCF4159.JPG
squall
Berichten: 196
Lid geworden op: vr 08 dec 2006, 13:21

Re: 3 weg met 3 gesloten klankkasten?

Bericht door squall »

Jasperhku schreef:
nou morgen moet ie klaar zijn en hij is bijna klaar, komen de fotos tot nu toe:

morgen nog het filter aansluiten en dan testen!
spannend!
nice!
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: 3 weg met 3 gesloten klankkasten?

Bericht door SARK »

Jasper,

Goed om te zien dat je project de juiste vormen begint te krijgen en dat je al flink opschiet :!:
Ik moet bekennen dat ik in het begin behoorlijk skeptisch was maar mede door alle (snelle) hulp van de forumleden en natuurlijk jouw aanpak, lijkt alles goed te komen.
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Re: 3 weg met 3 gesloten klankkasten?

Bericht door bartsegers »

HEEL apart, en zeker mooi!

Komt denk ik wel goed hoor.

Als het laag nu nog tegen valt, valt er wellicht nog wat te boosten met een equalizer bijvoorbeeld.
Gebruikersavatar
MrCaBLeGuY
Berichten: 466
Lid geworden op: ma 07 dec 2009, 7:43
Locatie: Zwaag

Re: 3 weg met 3 gesloten klankkasten?

Bericht door MrCaBLeGuY »

Ik moet zeggen dat ik trost op je ben :o Echt erg mooi geworden, ik ben benieuwd naar de foto's als ze helemaal klaar zijn en in een set naast elkaar staan en uiteraard naar benieuwd naar het geluid en of het geworden is wat je hoopte.
Spekkie99
Berichten: 42
Lid geworden op: za 29 dec 2007, 13:33

Re: 3 weg met 3 gesloten klankkasten?

Bericht door Spekkie99 »

Hele mooie aparte speaker, mooi werk.
Ben benieuwd of de vorm niet teveel invloed heeft op de sound.

Met maar 1 plank zou het helemaal gaaf zijn:

Afbeelding

Hoe ga je het doen met de bedrading, of heb je die al helemaal ingefreesd?
Speelt hij al?

Succes met afstuderen!
Gebruikersavatar
indoubt
Berichten: 1352
Lid geworden op: vr 29 apr 2005, 0:17
Locatie: Sweet lake city

Re: 3 weg met 3 gesloten klankkasten?

Bericht door indoubt »

Dat begint al ergens op te lijken :o

Gezien je morgen klaar moet zijn moet je je daar eerst maar even op richten.

Als je daarna in de gelegenheid bent zou je kunnen kijken naar de afronding van de luidsprekergaten aan de voorkant van de voorste plaat. Je het daar nu scherpe randje die een nadelige invloed op het geluid kunnen hebben. Het is natuurlijk niet je eerste prioritiet maar het is een relatief eenvoudige handeling.
Jasperhku
Berichten: 58
Lid geworden op: vr 07 mei 2010, 12:43

Re: 3 weg met 3 gesloten klankkasten?

Bericht door Jasperhku »

zo ze klinken goed! mijn oren zijn natuurlijk niet de meest perfecte, maar het geluid dat ik hoor heb ik nog niet eerder gehoord uit een speaker, kraak helder. En ze zien er leuk uit. volgende week fotograferen in een studio en als die fotos klaar zijn post ik ze.. bedankt voor alle complimenten! ohja, gister ben ik trouwens geslaagd!
bedankt voor jullie support en het meedenken, zonder dit forum had ik nu misschien wel speakers, maar sowieso niet met zulk geluid!
De expositie is trouwens 24, 25, 26 en 27 juni in Utrecht, uitnodiging zit in de bijlage!
Bijlagen
DSCF4164.JPG
DSCF4166.JPG
10_06_Uitnodiging.pdf
(214.86 KiB) 41 keer gedownload
Jasperhku
Berichten: 58
Lid geworden op: vr 07 mei 2010, 12:43

Re: 3 weg met 3 gesloten klankkasten?

Bericht door Jasperhku »

hier nog een foto van het filter
Bijlagen
DSCF4169.JPG
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: 3 weg met 3 gesloten klankkasten?

Bericht door Henkjan »

Jasperhku schreef:
... gister ben ik trouwens geslaagd!
van harte!
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: 3 weg met 3 gesloten klankkasten?

Bericht door b_force »

toch zonde dat het geen dipool is geworden :lol: :lol:
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Re: 3 weg met 3 gesloten klankkasten?

Bericht door bartsegers »

Gefeliciteerd!

Randen ga je die nog afvijlen/affrezen?
Daar waar de units inzitten bedoel ik dan. Zou hem helemaal afmaken namelijk.

Filter ziet er ook puik uit btw!
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 3 weg met 3 gesloten klankkasten?

Bericht door hannesie »

Gefeliciteerd, ik denk dat ik maar eens naar de eXpositie kom.

Ik ben wel wat gewend aan vormgeving, maar dit zijn leuke, "relatief simpele" oplossingen.
De kracht zit vaak in de eenvoud!!

Ben ook wel benieuwd naar hoe je de kabel in :P de glazen pot hebt gekregen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”