'me'

Wat vinden we van t forum....

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: 'me'

Bericht door b_force »

Pjotr schreef:
Dyslexie?

30 jaar geleden bestond dat nog niet eens. De 2 zonen van een vriendin van mijn moeder konden 30 jaar geleden niet erg mee komen op de lagere school. Moeders liet het er niet bij zitten en is er toen zelf diep ingedoken. Zoons bleken behoorlijk dyslectisch te zijn en de school wilde er niets van weten: Ze waren gewoon minder begaafd. Uiteindelijk hebben ze hun VWO afgemaakt, rechten gestudeerd en zijn nu beide directeur van een goed lopende handelsfirma en kunnen uitstekend redelijk foutloos brieven schrijven. Dat heeft wel de nodige serieuze aandacht gekost in het begin, dat wel.

Dyslexie wordt nu wel erkend en serieus genomen maar slaat ook weer door naar een excuus voor taal-luiheid. Het komt eigenlijk veel minder voor dan men tegenwoordig doet voorkomen.

Er is natuurlijk best een groep mensen die een meer of mindere vorm van dyslexie heeft en een hele groep mensen die echt geen taalgevoel heeft of gewoon nauwelijks opleiding. Maar vrijwel een ieder die een HAVO/VWO diploma heeft weten te behalen moet in staat zijn redelijk foutloos Nederlands te schrijven.


P.S.
Eigenlijk vind ik dat er op dit forum best redelijk goed Nederlands geschreven wordt en die paar die het wat minder kunnen/doen geenszins storend.
Sowieso de grammatica regels kunnen toepassen.
Dat heeft namelijk geen ZAK met dyslexie te maken!
Daar is een docent al een aantal keer, volkomen terecht, boos over geworden.
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Re: 'me'

Bericht door RobertD »

Bij mij op de HTS zat ook een jongen met dyslexie. Hij vertelde mij dat het bij hem mede werd versterkt doordat hij als kind werd gedwongen om met zijn rechterhand te schrijven terwijl hij van nature links was. Bij veel kinderen leidt dat ook tot motorische storingen. Dat uit zich bijvoorbeeld in het nauwelijks kunnen vangen en gooien van een bal.
Er wordt tegenwoordig inderdaad snel geroepen dat een kind dyslexie heeft, maar dat betekent vooral niet dat zo'n probleem onderschat mag worden.
Gebruikersavatar
DragoSz
Berichten: 568
Lid geworden op: zo 30 mei 2010, 3:55
Locatie: Haaksbergen

Re: 'me'

Bericht door DragoSz »

Chris_T schreef:
SARK schreef:
Vind het wel meevallen eigenlijk, ik had een linkje verwacht naar een bericht in de vorm van een heeeeeeele lange zin :mrgreen: .
'k be nie zo goe in spelle :lol: en ik zorg gewoon da et nog ien beetje leesbaar ies. Dus kijk ik het 3 keer na tot mijn bedoelingen der staan met een beetje spelfouten. :wink: En die lange zinnen ben ik ook goed in :D

Nu ga ik de rest van de toplic lezen :-#
Gebruikersavatar
DragoSz
Berichten: 568
Lid geworden op: zo 30 mei 2010, 3:55
Locatie: Haaksbergen

Re: 'me'

Bericht door DragoSz »

b_force schreef:
Pjotr schreef:
Dyslexie?

30 jaar geleden bestond dat nog niet eens. De 2 zonen van een vriendin van mijn moeder konden 30 jaar geleden niet erg mee komen op de lagere school. Moeders liet het er niet bij zitten en is er toen zelf diep ingedoken. Zoons bleken behoorlijk dyslectisch te zijn en de school wilde er niets van weten: Ze waren gewoon minder begaafd. Uiteindelijk hebben ze hun VWO afgemaakt, rechten gestudeerd en zijn nu beide directeur van een goed lopende handelsfirma en kunnen uitstekend redelijk foutloos brieven schrijven. Dat heeft wel de nodige serieuze aandacht gekost in het begin, dat wel.

Dyslexie wordt nu wel erkend en serieus genomen maar slaat ook weer door naar een excuus voor taal-luiheid. Het komt eigenlijk veel minder voor dan men tegenwoordig doet voorkomen.

Er is natuurlijk best een groep mensen die een meer of mindere vorm van dyslexie heeft en een hele groep mensen die echt geen taalgevoel heeft of gewoon nauwelijks opleiding. Maar vrijwel een ieder die een HAVO/VWO diploma heeft weten te behalen moet in staat zijn redelijk foutloos Nederlands te schrijven.


P.S.
Eigenlijk vind ik dat er op dit forum best redelijk goed Nederlands geschreven wordt en die paar die het wat minder kunnen/doen geenszins storend.
Sowieso de grammatica regels kunnen toepassen.
Dat heeft namelijk geen ZAK met dyslexie te maken!
Daar is een docent al een aantal keer, volkomen terecht, boos over geworden.
Dyslexie is voor sommigen een serieus probleem en heeft niks met "luiheid" te maken. Mijn (geen mun dit keer :wink: ) broertje heeft er heel erg last van. De letters leest hij door elkaar heen en spreekt nieuwe woorden meestal ok fout uit. Dit heeft die altijd al gehad en daar door heeft hij ook grote problemen met examens. En hij heeft al meerdere malen extra lessen Nederlands gehad.

En ik zeg zoveel mun of 'k omdat ik gewoon trotst ben een tukker te zijn :mrgreen: Maar wat een aandacht der voor zeg :shock: het is toch best leesbaar :-#
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: 'me'

Bericht door Pjotr »

DragoSz schreef:
Dyslexie is voor sommigen een serieus probleem en heeft niks met "luiheid" te maken. Mijn (geen mun dit keer :wink: ) broertje heeft er heel erg last van. De letters leest hij door elkaar heen en spreekt nieuwe woorden meestal ok fout uit. Dit heeft die altijd al gehad en daar door heeft hij ook grote problemen met examens. En hij heeft al meerdere malen extra lessen Nederlands gehad.
Zekers, maar ik weet wel uit die tijd dat daar heel wat aan te doen is met de juiste aandacht. Dat is wel iets meer dan extra lessen Nederlands, dat is specialistenwerk. De kennis daarover is tegenwoordig behoorlijk goed.
En ik zeg zoveel mun of 'k omdat ik gewoon trotst ben een tukker te zijn :mrgreen: Maar wat een aandacht der voor zeg :shock: het is toch best leesbaar :-#
Tja, de moderne tijd hè: Lekker wat ikke ben en de rest neemt het maar zoals ikke ben.

In Tukkerije zal het niet zo'n probleem zijn maar kom je over de grens is het wel handiger (ook voor jezelf) om je wat socialer op te stellen. Daarmee ben je niet minder Tukker hoor :D
Gebruikersavatar
MrCaBLeGuY
Berichten: 466
Lid geworden op: ma 07 dec 2009, 7:43
Locatie: Zwaag

Re: 'me'

Bericht door MrCaBLeGuY »

Een citaat uit een ander topic:
DragoSz schreef:
Ik moet voor een vriend van 2 boxen 1 maken, de speakers zijn zonder tussen vilters (dus output versterker meteen naar speaker) en dan met 1 zekering naar de tweeter verbonden.

Nu mun vraag is, kan ik van speaker 1 naar 2 en dan met dat zekeringetje naar tweeter? Dus geen vilter of zekeren tussen speaker 1 en 2?

En ik zag ergens op het forum een topic over het zelf maken van beschermkapen maar die kan ik zelf niet meer vinden. :(
als iemand die een link heeft naar de topic, post die dan a.u.b. :wink:
En weet iemand waar ik de stof ervoor kan kopen? :?:
Over lessen in Nederlands gesproken, dit is echt beschamend.
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: 'me'

Bericht door b_force »

DragoSz schreef:
Dyslexie is voor sommigen een serieus probleem en heeft niks met "luiheid" te maken. Mijn (geen mun dit keer :wink: ) broertje heeft er heel erg last van. De letters leest hij door elkaar heen en spreekt nieuwe woorden meestal ok fout uit. Dit heeft die->hij altijd al gehad en daardoor heeft hij ook grote problemen met examens. En hij heeft al meerdere malen extra lessen Nederlands gehad.

En ik zeg zoveel mun of 'k omdat ik gewoon trotst ben een tukker te zijn :mrgreen: Maar wat een aandacht der voor zeg :shock: het is toch best leesbaar :-#
Natuurlijk is het voor sommigen een groot probleem, dat zal ik zeker niet ontkennen.
Maar bijvoorbeeld consequent dtje en tjes fout doen, is gewoon een kwestie van de grammaticaregels kennen.
Ik ken zelf ook een aantal mensen dat dyslectisch is, maar die kunnen wel gewoon een nette brief schrijven als het moet (al kost het ze wel heel erg veel tijd)

Het is overigens heel fijn dat er inmiddels erkenning is en er rekening mee wordt gehouden, maar dat betekent nog niet dat je een vrijstelling hebt.
Vroeg of laat zul je er toch mee te maken krijgen dat mensen op je spelling gaan letten, al is het onbewust.
Nu hoeven we absoluut niet allemaal taalvirtuozen te zijn, maar ik denk dat het zeker belangrijk is het wel serieus te nemen.
Daarmee bedoel ik dus dat het niet erg is om (ik noem het maar) lekker los te praten, maar dat je wel weet wanneer je even je kop er bij moet houden.

De tip die ik altijd geef als mensen zakelijk moeten schrijven.
Zet gewoon elk werkwoord met een "t" erachter. Je schrijft nmlk zelden in een andere vorm. :wink: (behalve voltooid deelwoorden natuurlijk)
Er zullen altijd wel een paar woordjes zijn die dan fout zijn, maar dat is meestal een stuk minder.
Gebruikersavatar
DragoSz
Berichten: 568
Lid geworden op: zo 30 mei 2010, 3:55
Locatie: Haaksbergen

Re: 'me'

Bericht door DragoSz »

MrCaBLeGuY schreef:
Een citaat uit een ander topic:
DragoSz schreef:
Ik moet voor een vriend van 2 boxen 1 maken, de speakers zijn zonder tussen vilters (dus output versterker meteen naar speaker) en dan met 1 zekering naar de tweeter verbonden.

Nu mun vraag is, kan ik van speaker 1 naar 2 en dan met dat zekeringetje naar tweeter? Dus geen vilter of zekeren tussen speaker 1 en 2?

En ik zag ergens op het forum een topic over het zelf maken van beschermkapen maar die kan ik zelf niet meer vinden. :(
als iemand die een link heeft naar de topic, post die dan a.u.b. :wink:
En weet iemand waar ik de stof ervoor kan kopen? :?:
Over lessen in Nederlands gesproken, dit is echt beschamend.
Ik zie zelf geen spelling fouten :-k hoewel zekeren zekering moet zijn. en vilter met een f :-k. En dat het warrig is :-#
Ik zal der een beetje proberen op te letten :wink:
Is dit een verbetering? :-k
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 7#p1475777
Gebruikersavatar
MrCaBLeGuY
Berichten: 466
Lid geworden op: ma 07 dec 2009, 7:43
Locatie: Zwaag

Re: 'me'

Bericht door MrCaBLeGuY »

Hoi DragoSz, het is nu een stuk leesbaarder! Maar vergeet asjebliefT de tip van b_force want nu staat er:

gebiedt
geluidt

Met dT. Zo is de tip niet bedoeld en het wordt een stuk erger (om niet te zeggen hilarisch). Dan de rest (opbouwende kritiek, niet te persoonlijk nemen)

1. En zo ja hoe duur zou het kosten om een filter ervoor te maken?

Het is hoe duur is of hoeveel kost, iets kan niet duur kosten :)

2. Bass

bas is in Nederlands met een kleine B en 1 s.

3. Zeeer

zeer

Ik gok je leeftijd op typisch 16, misschien jonger. Maar ik ken tukkers (Andre Manuel en vele andere) waarvan het Nederlands toch iets beter is :)

Nogmaals het is opbouwende kritiek, maar op een forum normaal Nederland schrijven -zeker dit forum- komt de beantwoording toch wel ten goede.
Gebruikersavatar
DragoSz
Berichten: 568
Lid geworden op: zo 30 mei 2010, 3:55
Locatie: Haaksbergen

Re: 'me'

Bericht door DragoSz »

Ik weet ook dat het niet zo hoort, maar ik ben zeer slecht in dt :lol:

op je eerste vraag, alles is al te duur :-# dus cost het al duur :lol:
Maar het is een beetje dubbel op ja #-o

2. de spelling van de site maakte er Bass van :-#

3. zeeer is aanduiding op dat alle hulp echt welkom is :-# het is wel een beetje logies toch? of moet ik er nog een extra "e" tussen zetten?

Foutjes verbetert :wink:

en tot slot ik ben 19 niet 16 :wink: daarom vraag ik ook zoveel, gebrek aan ervaring, geld en de angst dat het niet werkt. :(

Bedank voor de spellings les heren :D

(Off topic)
hoeveel zou het kosten om een goedkoop filter te maten maken? En waar kan dat?
Gebruikersavatar
Bertje
Ook commercieel actief
Berichten: 1311
Lid geworden op: zo 03 okt 2004, 23:05
Locatie: Lunteren
Contacteer:

Re: 'me'

Bericht door Bertje »

Kom op nou... "kost" met een c.. :roll: Heeft dat nou met leeftijd te maken, dacht het niet he, want spelling en grammatica Nederlandse taal is toch in feite basiskennis die je vanaf 12-14 jaar toch wel kent? Of hoort te kennen. Oja, niveau van die opleidingen holt achteruit, da's waar ook...
Rob.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: 'me'

Bericht door Pjotr »

b_force schreef:
Sowieso de grammatica regels kunnen toepassen.
Dat is makkelijker gezegd dan gedaan Bart. Veel mensen kunnen dat niet, ook al doen ze er hun best voor. En helemaal consequent kan het ook niet want een aantal spellingsregels grijpen nog steeds terug op de naamvallen. En wie heeft dat nog op school meegekregen?

Taal heeft dan wel een formele kant maar zeker ook een gevoelsmatige kant die net zo belangrijk is. Kunst is om die formele en gevoelsmatige kant harmonieus samen te laten werken. Maar ja, de meerderheid van de mensheid heeft sowieso moeite om gevoel en ratio elkaar niet in de weg te laten zitten en dat zie je terug in het taalgebruik.

Grammatica is een ding maar zinsbouw is een ander. Ik weet niet of het nog bestaat maar er was ooit eens een leuk Prisma boekje Nederlands voor dummy's dat heette "Stellen en spellen".
Vuurkat
Berichten: 2008
Lid geworden op: di 11 dec 2007, 16:36

Re: 'me'

Bericht door Vuurkat »

Pjotr schreef:
En helemaal consequent kan het ook niet want een aantal spellingsregels grijpen nog steeds terug op de naamvallen. En wie heeft dat nog op school meegekregen?
Als je een goede leraar hebt krijg je dat nog mee hoor. :?
Gebruikersavatar
meiborg
Berichten: 2407
Lid geworden op: do 26 nov 2009, 13:49

Re: 'me'

Bericht door meiborg »

Wat betreft dyslexie en het aantal mensen dat er aan lijdt, volgens mij wordt het niet overdreven maar is er door meer kennis en onderzoek ook meer zicht op tegenwoordig. Hierdoor komt het voor dat ook mensen die maar marginaal problemen ervaren, toch de diagnose krijgen als ze toevallig getest worden op dergelijke problemen.

In die zin valt dyslexie een beetje in de hoek van de prikkel verwerkingsstoornissen als ADHD, ADD, PDD-NOS, syndroom van Asperger etc. Daar was pakweg twintig, dertig jaar geleden ook weinig over bekend. Nu dit soort problemen beter in kaart zijn gebracht, blijkt dat er heel wat mensen zijn die er in meer of mindere mate last van hebben.

Dat brengt ons tot de volgende vraag: wanneer lijdt een mens ergens aan en wanneer ben je ergens gewoon minder goed in? Iedereen is wel ergens beter of slechter in, omdat er nu vaker een verklaring voor is wordt er tegenwoordig meteen een etiketje op geplakt.

Ik zelf was vroeger moeilijk aan het leren te krijgen. Omdat ik in sommige situaties nog steeds problemen heb met concentratie, ben ik hiervoor advies gaan zoeken bij een psycholoog twee jaar geleden. Na verschillende gesprekken, vragenlijsten en testjes blijkt dat ik een ADD prikkel verwerkingsstoornis heb. Dat was goed te zien op een hersenfilmpje, waar bleek dat mijn hersengolven niet de normale activiteit vertoonden maar over activiteit. Er werd meteen "gestuurd" richting Ritalin gebruik of dergelijke omdat ik immers wat mankeerde. Ik heb toen voor mijzelf besloten om het te laten voor wat het is. De reden is dat ik inmiddels 31 ben en op een wat moeizame schoolperiode na, ik kon mij slecht op mijn huiswerk richten, een heel normaal leven heb geleid. Het feit dat ik pas op mijn 29ste erachter kwam dat ik een ADD’er ben, toont voor mij aan dat het geen echte beperking is geweest om mij te ontwikkelen. Dertig jaar geleden zou men gezegd hebben dat ik een dromer ben, voor de rest geen bijzonderheden te melden. Natuurlijk, het is jammer dat ik moeite heb met mijn concentratie en spanningsboog. Daar valt echter wel omheen te werken met wat aanpassingen in mijn planning en organisatie.

In die zin denk ik ook dat al de kennis op dit soort gebieden en vooral alle aandacht en focus er op, niet per se een verrijking is. Waar men vroeger gewoon sprak van een kleurrijke samenleving, gaat het nu wel (te?) veel richting de maakbare samenleving. Jij mankeert dit, dus moet je zus want je bent zo, en dan ben je weer normaal als de rest. Ik wil hier niet mee zeggen dat mensen geen problemen kunnen ondervinden van bijvoorbeeld dyslexie, maar ik denk dat er tegenwoordig bij het minst of geringste direct wordt doorverwezen en een diagnose wordt opgeplakt. Volgens mij zijn mensen daar niet per definitie beter mee af.

Mvg Reinder
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: 'me'

Bericht door b_force »

Pjotr schreef:
b_force schreef:
Sowieso de grammatica regels kunnen toepassen.
Dat is makkelijker gezegd dan gedaan Bart. Veel mensen kunnen dat niet, ook al doen ze er hun best voor. En helemaal consequent kan het ook niet want een aantal spellingsregels grijpen nog steeds terug op de naamvallen. En wie heeft dat nog op school meegekregen?

Taal heeft dan wel een formele kant maar zeker ook een gevoelsmatige kant die net zo belangrijk is. Kunst is om die formele en gevoelsmatige kant harmonieus samen te laten werken. Maar ja, de meerderheid van de mensheid heeft sowieso moeite om gevoel en ratio elkaar niet in de weg te laten zitten en dat zie je terug in het taalgebruik.

Grammatica is een ding maar zinsbouw is een ander. Ik weet niet of het nog bestaat maar er was ooit eens een leuk Prisma boekje Nederlands voor dummy's dat heette "Stellen en spellen".
Nou kijk, het hangt er natuurlijk vanaf wat voor werk of studie je doet in hoeverre dit "erg" is.
Er zijn beroepen waar amper iets geschreven hoeft te worden. Dan maakt het in die zin niet heel veel uit.
Spreek ik even namens mijn eigen situatie, dan vraag ik me af waarom mensen inderdaad niet gewoon een klein grammatica boekje met zich meebrengen.
Je weet immers dat je toch elke week minstens een rapport moet maken (in correct Nederlands).

Vroeger vond ik het ook allemaal wat overdreven, maar sinds ik het nut er van zie, ben ik het veel serieuzer gaan nemen.
Ik ben absoluut niet iemand die direct alles goed opschrijft, maar het is dan gewoon een kwestie van je bericht/tekst nog een aantal keer overlezen.
Gebruikersavatar
meiborg
Berichten: 2407
Lid geworden op: do 26 nov 2009, 13:49

Re: 'me'

Bericht door meiborg »

Afhankelijk van je beroep weegt het inderdaad zwaarder of minder zwaar, echter denk ik dat in de meeste gevallen mensen met weinig taalgevoel überhaupt geen beroep kiezen waar er zwaar wordt geleund op hun taalbeheersing.

Mvg Reinder
Gebruikersavatar
DragoSz
Berichten: 568
Lid geworden op: zo 30 mei 2010, 3:55
Locatie: Haaksbergen

Re: 'me'

Bericht door DragoSz »

meiborg schreef:
Afhankelijk van je beroep weegt het inderdaad zwaarder of minder zwaar, echter denk ik dat in de meeste gevallen mensen met weinig taalgevoel überhaupt geen beroep kiezen waar er zwaar wordt geleund op hun taalbeheersing.

Mvg Reinder
Dat klinkt zeer logies, ook omdat als je moeite met de taal heb het meer energie kost om iets te schrijven dus zal het heel vermoeiend worden.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: 'me'

Bericht door ray5150 »

Is dat logies met ontbijt?
(De juiste schrijfwijze is dus "logisch")
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Re: 'me'

Bericht door sietse »

Tja, ik zit zo af en toe ff mee te lezen en dan wordt het onderwijs wel es naar boven gehaald. Toevallig hoorde ik zojuist balkenende zeggen dat het onderwijs toch zo goed was. T.o.v vroeger dus vooral. Nou ik heb in me werkzame leven zo wel es stage jongetjes gehad, HTS elektro, die de gang van zaken op school alles behalve goed vonden. En hoezo les krijgen? Ze moeten het vooral maar zien het thuis uit te knobbelen en dan mogen ze, zo af en toe, wel ff op school komen vertellen hoever ze het voor elkaar hebben weten te krijgen. Ze zitten meer thuis dan op school, maar het lesgeld blijft wel volgens de "gehele dag" opleiding. Dat les krijgen was in mijn jaren wel een beetje anders.
En ja, het taal gebruik. Kijk, dat is streek gebonden en je hebt schrijf taal en spreek taal en die spreek taal wordt nog al es schrijftaal. Bewust of onbewust.
Kijk, hier in Friesland heb je een FNP, Friese Natiolale Partij, Om de friese cultuur in stand te houden. En dus moet alles, maar dan ook alles in het fries. Ja ja, maar wat is dan dat fries? Nou kijk, dat is dus kennelijk ergens een mengelmoes van hoe spreek je waar in friesland fries of zo. Friese plaatsnamen? die vertalingen slaan echt waar helemaal nergens op. Voorbeeldje?
Zwaagwesteinde-Westereen....Roordahuizum-Reduzem Zelfs friezen vragen zich wel es af, als zo'n plaats in het nieuws wordt genoemd, waar ligt dat? Laat staan niet friezen die ergens in friesland op zakenreis zijn.

En hoe wordt er op een forum geschreven? Zal me een zorg zijn, as ik maar snap wat de schrijver probeert te vertellen. We zijn met audio hobby bezig.:)
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: 'me'

Bericht door Pjotr »

sietse schreef:
.....................

En hoe wordt er op een forum geschreven? Zal me een zorg zijn, as ik maar snap wat de schrijver probeert te vertellen. We zijn met audio hobby bezig.:)
En klinken Friese TL's dan ook Fries en hebben de jouwe dan een Dokkums geluid? Ach maakt het ook uit, als je maar herkent wat ze ten gehore brengen :twisted: :mrgreen:

De grap is eigenlijk dat dit forum hoofdzakelijk geschreven tekst bevat. Dat mag er dan toch wel een beetje uit zien?
Gebruikersavatar
Erwin
Berichten: 209
Lid geworden op: di 23 mei 2006, 12:41
Locatie: Huizen

Re: 'me'

Bericht door Erwin »

Het gaat me vooral om de inhoud. Als iemand iets zinnigs te melden heeft lees ik zonder probleem over een paar spelfouten heen...
Gebruikersavatar
jantje-secuur
Berichten: 943
Lid geworden op: wo 20 jul 2005, 14:26
Locatie: Haarlem

Re: 'me'

Bericht door jantje-secuur »

Dus je wordt vooral kritisch op spelling als iemand niets zinnigs heeft te melden? :mrgreen:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: 'me'

Bericht door dre »

zeiken om het zeiken heet dat! :mrgreen:
Gebruikersavatar
DragoSz
Berichten: 568
Lid geworden op: zo 30 mei 2010, 3:55
Locatie: Haaksbergen

Re: 'me'

Bericht door DragoSz »

Pjotr schreef:
sietse schreef:
.....................

En hoe wordt er op een forum geschreven? Zal me een zorg zijn, as ik maar snap wat de schrijver probeert te vertellen. We zijn met audio hobby bezig.:)
Erwin schreef:
Het gaat me vooral om de inhoud. Als iemand iets zinnigs te melden heeft lees ik zonder probleem over een paar spelfouten heen...
Helemaal mee eens :goedzo:
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: 'me'

Bericht door b_force »

Nou ik kan je vertellen dat soms door fouten het verhaal echt totaal niet meer te begrijpen valt.
Zeker als het niet enkel bij dtjes en tjes blijft.
Je kunt soms met een woord of het verkeerd plaatsen van een komma een totaal andere zin bedoelen.
Plaats reactie

Terug naar “Forumaangelegenheden, Algemeen”