welke drivers liggen bij jou op de plank?

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Fuzzbass
Berichten: 89
Lid geworden op: wo 30 nov 2005, 18:49
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

Bericht door Fuzzbass »

Visaton
2x W100S
1x Magic Sound 2,5"

Monacor
2x SPH-300KE
2x SPH-135KEP
4x SPH-135/AD
2x DT-101AG
1x DT-105TI
1x DT-106
2x SP-60/8

1x SP385G :lol:
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door Marp »

Tweeter
4x BG Neo3 PDR, bandtweeter
5x Multicel "Superbändchen"
3x JVC/Realistic RS40-1375 bandtweeter
6x Mc Farlow Nr.156, bandtweeter
8x Mc Farlow ST-Line ST 4/60, bandtweeter
4x Vifa D19TD-05-08, dome 19mm

Middentoner
2x Philips AD 0211/SQ8, dome 2"
2x RFT L9821B, dome
4x Monacor MSH-115
2x Monacor MSH-116/4
2x Monacor SPH-130
2x Monacor SPH-135KEP

Woofer
2x Peerless HDS-182PP / HDS-164PP
2x Visaton AL 200
2x Visaton WSP 21 S
1x Visaton WSP 25 S
2x Monacor SPH-165KEP
2x Monacor SPH-170TC
3x Monacor SPH-250KE
1x ITT LPT 245
2x ITT LPT 300/4

Full range
2x Visaton ... (3674? / 8")

..x Vergeten drivers

Het resultaat, deels, van 2 langdurig geparkeerde projecten en 1 vervallen project voor iemand die er niet meer is... én van veranderde inzichten en ideeën tijdens een veel te lang rijpingsproces. Moest ik opnieuw beginnen, dan was de keuze veel beperkter en vooral totaal anders geweest.
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

Zijn we een wedstrijd aan het houden Mario :lol:

Die ITT LPT 245 heb ik ook.
Ik moet eens kijken waar de rest ligt....
Gebruikersavatar
Ronald_1
Berichten: 384
Lid geworden op: zo 05 mar 2006, 21:13

Bericht door Ronald_1 »

2x Vifa 17-WP-200
2x HIVI 3BS
2x Dayton NA20FB-4
2x Dayton ND16FA-6
2x Tangband W5-704D

En op dit moment ook nog een VifaMR26WA09, maar dat komt omdat ik de subwooferkast heb gefineerd en er nu nog een terminal en pootjes op/aan moet monteren. De kast ligt alweer een aantal weken in de berging... :roll:
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

mucha Hivi b3s
mucha Dayton 16 en 20
4 x AL 130
2 x Neo 3PDR
2 x BB 3.01
Mucha filteronderdelen

Allemaal op de wachtlijst, ook hier enige frustratie :x

jan
Gebruikersavatar
meanman64
Berichten: 2617
Lid geworden op: di 31 jul 2007, 23:41
Locatie: peer belgium

Bericht door meanman64 »

asterduc schreef:
jeroen_d schreef:
... als je nou een hele verzameling Scanspeak had liggen, dan zou het wat ernstiger zijn allemaal.
oei, ik voel me al een tijdje niet lekker eigenlijk :?
als ik nu eens moed en zin vond om dat 2de setje Polyester Pacific kasten te schuren en af te lakken, dan was dat revelator setje gelijk weg en blijven er alleen nog twee 660000 tweeters over die een andere eigenaar moeten zoeken.
Effe offtopic Ed dat ging ik zeker doen? :oops: :wink:
Gebruikersavatar
Ivo
Berichten: 1885
Lid geworden op: wo 09 mar 2005, 16:36
Locatie: Leiden
Contacteer:

Bericht door Ivo »

2x Lowther PM6C
2x Eminence Kappa 12
2x Monacor SP-50X
1x prototype BD-Design BD15

De Lowthers komen van tijd tot tijd terug in hoorns, maar hoe meer ik leer, hoe ingewikkelder die moeten worden en hoe langer er tussen versies zitten. :?

De Kappa's hebben in bashoorns gezeten en komen ook van tijd tot tijd terug.

De Monacors waren mijn eerste speakertjes en heb ik de eerste projecten mee gedaan. TQWT's, hoorns, basreflex. Erg leuk, goede herinneringen aan. Komen waarschijnlijk nooit meer terug, maar gaan nooit meer weg! Misschien eens gebruiken als woofer in een FAST.

Het prototype van de BD15 was een kadootje. Lijkt uiterlijk op de huidige reeks, maar parameters zijn anders en naar ik heb begrepen het geluid helemaal. Ik heb er alleen mee geklooid. Ik mis de tijd om er wat moois mee te maken. Wel zeer verdiend. Af en toe, bij het projecten verzinnen, komt hij te voorschijn en denk ik "Ooit..."
Gebruikersavatar
TubeHead
Berichten: 1949
Lid geworden op: ma 16 feb 2009, 23:00
Locatie: Arnhem

Bericht door TubeHead »

Volgens mij ben ik niet de enigste die graag speakers wil bouwen..

maar tijd te kort enzo :lol:

Damn wat een lijsten zie ik hier voorbij komen :shock:
Gebruikersavatar
Chris_T
Berichten: 1443
Lid geworden op: wo 30 mei 2007, 15:15
Locatie: Wageningen

Bericht door Chris_T »

Op de plank:

2x Monacor SPH165kep
2x Monacor SPW205

Naar de eeuwige jachtvelden van de luidsprekergoden:

2x Monacor SPH165kep (DOA)
2x Visaton FR10

In gebruik:

2x Peerless HDS152excl.
2x Seas 27TBCD/GB-DXT
2x Monacor SP100/4
2x Number One DT-25N
2x Visaton WS20E
2x Dayton ND16FA-6
Laatst gewijzigd door Chris_T op ma 27 jul 2009, 9:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
arjank
Berichten: 2208
Lid geworden op: zo 12 mar 2006, 19:21
Locatie: Alkmaar

Bericht door arjank »

Gelukkig zijn het er al een stuk minder geworden:

Philips:
2x9710m8
2x1200m8
4x80??w8

monacor:
102kep

visaton:
4xnac170

Tangband:
w3-1364s

dayton:
rs225s
rs28a

2x15"woofer (lijkt op de monacor sg385 maar dan met zelfingebouwde alu phaseplug)
Laatst gewijzigd door arjank op ma 27 jul 2009, 9:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
GeertM2
Berichten: 557
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 14:48
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door GeertM2 »

2x audax tw010e1
2x Vifa D26 RG-05
2x Vifa D26nc 05-06
2x Tang Band 25-1414sc.htm
2x Visaton DT94
2x B&G Neo3
16x Westra XF-100-364-8
2x Vifa PL11MH
2x Vifa C13WG-08-04
1x Visaton W300S-4
1x Ciare 1575NdW2
Laatst gewijzigd door GeertM2 op ma 03 aug 2009, 23:19, 2 keer totaal gewijzigd.
redheinz
Berichten: 70
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 19:33

Bericht door redheinz »

Leuke thread :D

Op de plank:
Vifa PLW18-225-8
Vifa XT25TG30-04
filter voor MPR2XT.
Plan: Zuil met passief membraan (Dayton SD215PR), maar het huis staat al vol....

Want, in gebruik:
2 * Pico Lino
2 * A4
3 * alcone laplace
2 * laplace XT
Adire Maelstrom (ingebouwd in modelletje wasmachine)
peerless XLS12 + Adire PR15
Omnes SW1201AC

Mijn Afbouw/Plank ratio voelt wel OK als ik dit zo bekijk :D
GerardVR
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 27 feb 2009, 7:22

Bericht door GerardVR »

Haha.Idd leuke thread...


In afwachting van nieuw project:

- Hiquphon OW1 (2x)
- Accuton C180-T6-95 (2x)
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Bericht door dre »

ik zie dat er spullen zat zijn voor nieuwe projecten 8)
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Bericht door wouter »

wat al te lang stof loopt te vangen....

Visaton TIW 200Xs
Visaton AL130
Visaton KE25SC - deze moeten een combi gaan worden in een TL

Dayton RS 225 - 8
Dayton RS 52 AN 5cm dome - dit wordt hopelijk binnenkort een chorda light...

Seas H1212
Seas H1224 (L18) planning: een soort DD8-mkII/zaph variant in TL zuil 1/3+IHA

fullrange 3"ers:
peerless 830970 - (2")
peerless/vifa TC9FD-18-08
vifa TG9FD-10-04
vifa 9BGS 119-8
Omnes Audio BB3.01
visaton SC8

Monacor/number one SPH 100C 4"bas
seas K 21 FD

morgen krijg ik de sleutel van ons nieuwe huis... de zolder is voor mij :-) hopelijk zal ik dan projecten sneller kunnen voltooien.
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Bericht door anonamemouse »

helemaal niks!

maar er zit wel een klein projectje op de iets langere termijn aan te komen, een goedkoop maar leuk twee wegje voor een van mijn telgjes.
Gebruikersavatar
ralph
Berichten: 205
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 23:10
Locatie: Gouda

Bericht door ralph »

2x focal TC90

in gebruik:
2x dynaudio 17W75LQ
2x dynaudio esotec d260
2x vifa 10bgs
2x peerless CSC-116G
2x peerless DT-105H

ik ben toch weer blij dat ik meer in gebruik heb dan op de plank ligt, ik hoop niet dat er een topic over dhz versterkers komt want dan wordt het lijstje ietsjes anders ;)
Duck Twacy
Berichten: 530
Lid geworden op: di 04 jan 2005, 22:49
Locatie: Den Haag

Re: welke drivers liggen bij jou op de plank?

Bericht door Duck Twacy »

Setje Thiel C23
Kopuh??
LarsBos
Berichten: 2
Lid geworden op: za 06 mar 2010, 11:09

Re: welke drivers liggen bij jou op de plank?

Bericht door LarsBos »

Hoi Mario,

Dit is een oude post van je, maar heb je die Superbändchen bandtweeters nog, en eventuele andere speakers zoals die squaker van Philips?

Graag je reaktie naar <info@deregenboog.nl>

Hartelijke groet,

Lars Bos
Bolsward
LarsBos
Berichten: 2
Lid geworden op: za 06 mar 2010, 11:09

Re:

Bericht door LarsBos »

Marp schreef:
4x BG Neo3 PDR

5x Multicel "Superbändchen"

2x Philips AD 0211/SQ8

Het resultaat, deels, van 2 langdurig geparkeerde projecten en 1 vervallen project voor iemand die er niet meer is... én van veranderde inzichten en ideeën tijdens een veel te lang rijpingsproces. Moest ik opnieuw beginnen, dan was de keuze veel beperkter en vooral totaal anders geweest.
Hoi Mario, ik ben nieuw hier, heb je bovenstaande units nog?
Graag reaktie, liefst ook naar info@deregenboog.nl

Vriendelijke groet,

Lars Bos, Bolsward
Gebruikersavatar
nxs77
Berichten: 1073
Lid geworden op: za 06 mar 2010, 1:47
Locatie: Berlikum
Contacteer:

Re: welke drivers liggen bij jou op de plank?

Bericht door nxs77 »

1x Tonsil gdwk 8/80/2 dome tweeter
1x Celestion g12/50m 12" Gitaar versterker driver(Ziet en klinkt nog goed)
1x Onbekende 12" subwoofer met een kleine magneet(made in taiwan)
2x Celestion 10cm breedbandertjes
2x onbekende 10m breedbandertjes
2x Jamo mid drivers(Goedkope shit)
1x Marquant 8" Woofer :oops:

Ik heb nog meer liggen maar weet niet type of merken ervan...
Laurens
Berichten: 210
Lid geworden op: di 26 dec 2006, 17:25
Locatie: Zaandam

Re: welke drivers liggen bij jou op de plank?

Bericht door Laurens »

2x Philips AD1050/M800 (dubbelconus 10" 800 ohm, voor UGT-loze versterker. Eentje ratelt :( )
2x Philips AD3800AM (dubbelconus 800 ohm, komt binnen afzienbare tijd in een Philips-ontwerp kastje)
2x Fane ? (8" dubbelconus, doch niet bruikbaar voor hoge tonen)
2x WDH 10" onbekende dingen, jaren '60 spul
2x nogmeer onbekende dingen, ook oud.
Gebruikersavatar
Candisa
Berichten: 740
Lid geworden op: za 04 apr 2009, 8:36
Locatie: Ieper, België

Re: welke drivers liggen bij jou op de plank?

Bericht door Candisa »

2x Fountek NeoCD1.0 (komt in Xenia's wagen)
2x Dayton ND20FB-4 (komt in mijn wagen)
2x TangBand W4-1337SA (komt in mijn wagen)
2x TangBand W4-1337SD (komen er 2 van in Xenia's wagen, 1 op reserve)
2x CSS Trio8 (komt in Xenia's wagen)
1x Dayton IB385-8 (komt in Xenia's wagen)
2x Peerless 12" XXLS (komt samen met 3 10" PR's ofwel in mijn wagen, ofwel in huis)
2x Hivi M8a (geen doel voor momenteel)
2x Omnes T2.01 (geen doel voor momenteel)
4x Peerless HDS Exclusive 152 (tellen eigenlijk niet mee, zijn verkocht, maar liggen hier nog)
2x Soundstream Reference SS8 (geen doel voor momenteel)

groetjes,
Isabelle
Ronkel
Berichten: 2181
Lid geworden op: do 11 jan 2007, 23:46
Locatie: Arnhem

Re: welke drivers liggen bij jou op de plank?

Bericht door Ronkel »

Leuk topic :).

Bij mij op de plank liggen:

2x BG Neo3 PDR
1x Magnat MT9 316000R

Beide geen plannen voor.
Gebruikersavatar
DragoSz
Berichten: 568
Lid geworden op: zo 30 mei 2010, 3:55
Locatie: Haaksbergen

Re: welke drivers liggen bij jou op de plank?

Bericht door DragoSz »

2x TAU 16 w03011
1x TAU Tweeter
1x tweeter onbekend merk
2x kleine mid range onbekend merk

Geen plannen ervoor. Tau's klinken voor geen meter, misschien leuk om op te blazen :twisted:
Laatst gewijzigd door DragoSz op wo 09 jun 2010, 15:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie