Nee voor een klap van Ed natuurlijk, hihihixbake schreef:Voor de knokploeg die jou richting uitkomt ?b_force schreef:(Bartje rent nu heel snel weg
)
Of eigenlijk zijn corrigerende wijze woorden
Moderator: Beheerdersteam
Nee voor een klap van Ed natuurlijk, hihihixbake schreef:Voor de knokploeg die jou richting uitkomt ?b_force schreef:(Bartje rent nu heel snel weg
)
asterduc schreef:hahaha, zo had ik het nog niet bekeken HJ.Henkjan schreef:moest het nou echt duren tot SS met een breedbander kwam voor jij er mee aan de slag ging?asterduc schreef:de Scan 10F is inderdaad een leuke driver.
Hij ligt hier al een weekend los te spelen.
Ik vond het gewoon een mooie middentoner en ik hoop dat hij dat ook is.
Als full-range zal ie bij mij echter niet gebruikt worden. Er komt nog zo'n klein dingetje bij dat voor de hoge tonen zorgt.
asterduc schreef:niet in mijn ontwerp althans!amanda schreef:maw we kunnen de breedbander niet horen als breedbander....asterduc schreef:Als full-range zal ie bij mij echter niet gebruikt worden. Er komt nog zo'n klein dingetje bij dat voor de hoge tonen zorgt.
Ik heb hem daarnet een half uurtje full range beluisterd, daar dat geniet niet mijn voorkeur.
inderdaad corrigerende wijze woordenasterduc schreef:hij bevalt me wel, ... als breedbander(tje).
Mijn eerdere negatieve uitspraak rond de full range eigenschappen kwamen misschien wel meer vanuit mijn bovenkamer en minder vanuit gemotiveerde luisterervaring.
Ed.
Pcies, en dan zou de vergelijk met een focal tweeter die 20x duurder is wel goed kunnen uitpakkenjeroen_d schreef:Inderdaad, het tophoog was ruw, zonder de tweeter aan. Ik wist dit eerst niet, dus begon al te twijfelen aan de kwaliteit van een tweeter die helemaal niet mee speelde. Het was duidelijk dat het filter met de tweeter erbij niet optimaal was. Daarom was de versie zonder de tweeter op alle punten beter dan de versie met. Behalve dan het ruwe tophoog.b_force schreef:Jeroen en ik waren het er in Breda niet helemaal mee eens![]()
Een goed ontworpen eerste orde filter zou heel goed moeten werken. Door het oplopen van de 10F is dit geen eitje, het moet zorgvuldig gedimensioneerd worden, zodanig dat het afstraalgedrag heel goed blijft. 5kHz als overnamepunt zou heel goed moeten gaan, het is helemaal niet erg dat de 10F hier begint te bundelen, dit wordt gecompenseerd door de tweeter die daar rondstraalt.
Ook in Breda was dit geen probleem, zeker in aanmerking genomen dat de linkerwoofer niet netjes in een hoek stond. Toen je ze uit zette en de rapide solo liet spelen, viel er gewoon laag weg zonder dat er wezenlijk iets veranderde aan de klank van het midden en hoog. Die overgang daar was weinig mis mee en zeker thuis moet dat helemaal goed gaan.asterduc schreef:Hij merkte op dat vooral ook de overgang woofer / RAPide enorm homogeen verliep, iets waar ik aanvankelijk mijn twijfels bij had (ervaring Breda).
Jeroen,jeroen_d schreef:Dat detail van woofers scanspeak vs XXLS, mwah, denk je nu echt dat scanspeak woofers magische eigenschappen hebben?
dat denk ik persoonlijk wel, maar ik weet niet hoe dat te staven.jeroen_d schreef:Als de satelliet met tweeter zoveel beter klinkt, dan zou ik dat niet meteen 100% aan de geweldige eigenschappen van de mid willen toewijzen.
jouw post die nergens op slaat, da's niet echt alledaags.jeroen_d schreef:-edit- eigen post weggehaald, sloeg nergens op.
ach zo, dat klopt ja. Passief gaat een cornerwoofer niet lukken.jeroen_d schreef:Ik zei dat een passieve sub niet zou werken in een cornerwoofer concept. Ik had niet door dat je met een traditionele satelliet/sub combi bezig was. Met een kleine sub die past bij het beperkte uitstuurvermogen van een RAPide full range.
wijsneus!b_force schreef:2,40m zelfs
asterduc schreef:wijsneus!b_force schreef:2,40m zelfs
België heeft een hogere luchtdichtheid waardoor de luchtsnelheid vertraagd, dat had jij toch moeten weten Bart.