ZBA Dag, bedankt organisatie & forum leden! & foto's/verslag

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
bertor
Berichten: 1368
Lid geworden op: vr 25 mei 2007, 20:24
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: ZBA Dag, bedankt organisatie & forum leden! & foto's/verslag

Bericht door bertor »

asterduc schreef:
bertor schreef:
Ed, wat was de crossoverfrequentie tussen de 10F en vifa's?
correctie. in tegenstelling tot mijn verhaal van vanochtend heb ik de LR behouden.
Oorspronkelijk had ik 250 hz genomen. Om de dip tussen mid en laag op te vullen heb ik de woofer iets verder laten doorlopen.
Geen schoolvoorbeeld, maar in tijdsnood moet je soms compromissen sluiten.
Ik bedoelde eigenlijk de crossover tussen de scanspeak fullrange en de supertweeter. Ik zag een spoel en condensator hangen aan de achterzijde van het kastje en vroeg me af wat je daar precies gedaan had. Het hoog van de vloerstaanders van harry_eng met de focal tweeter vond ik daar net wat verfijnder klinken. Mogelijk dat er bij jou nog wat te verbeteren viel, al was het al erg goed.
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4164
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Re: ZBA Dag, bedankt organisatie & forum leden! & foto's/verslag

Bericht door asterduc »

bertor schreef:
asterduc schreef:
bertor schreef:
Ed, wat was de crossoverfrequentie tussen de 10F en vifa's?
correctie. in tegenstelling tot mijn verhaal van vanochtend heb ik de LR behouden.
Oorspronkelijk had ik 250 hz genomen. Om de dip tussen mid en laag op te vullen heb ik de woofer iets verder laten doorlopen.
Geen schoolvoorbeeld, maar in tijdsnood moet je soms compromissen sluiten.
Ik bedoelde eigenlijk de crossover tussen de scanspeak fullrange en de supertweeter. Ik zag een spoel en condensator hangen aan de achterzijde van het kastje en vroeg me af wat je daar precies gedaan had. Het hoog van de vloerstaanders van harry_eng met de focal tweeter vond ik daar net wat verfijnder klinken. Mogelijk dat er bij jou nog wat te verbeteren viel, al was het al erg goed.
10 khz 6/6

Een Focal Berillium tweeter vergelijken met een Vifaatje dat 20 keer minder kost IS NIET EERLIJK!
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4164
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Re: ZBA Dag, bedankt organisatie & forum leden! & foto's/verslag

Bericht door asterduc »

b_force schreef:
Nu gebruik je toch zelf een "vrij zware" XXLS? :wink:
klopt. Vandaar ook dat ik thuis nog steeds de 25W8567-SE prefereer. Maar die krijg ik niet in zulk een klein kastje.
De 25W8567-SE heeft 40 liter nodig.
De XXLS variant slechts 15 liter.
Dus: thuis een grote kast met lichte cone, op verplaatsing een kleine kast met zwaardere cone :D
Gebruikersavatar
bertor
Berichten: 1368
Lid geworden op: vr 25 mei 2007, 20:24
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: ZBA Dag, bedankt organisatie & forum leden! & foto's/verslag

Bericht door bertor »

asterduc schreef:
bertor schreef:

Ik bedoelde eigenlijk de crossover tussen de scanspeak fullrange en de supertweeter. Ik zag een spoel en condensator hangen aan de achterzijde van het kastje en vroeg me af wat je daar precies gedaan had. Het hoog van de vloerstaanders van harry_eng met de focal tweeter vond ik daar net wat verfijnder klinken. Mogelijk dat er bij jou nog wat te verbeteren viel, al was het al erg goed.
10 khz 6/6

Een Focal Berillium tweeter vergelijken met een Vifaatje dat 20 keer minder kost IS NIET EERLIJK!
Naar mijn idee maakt dat niet zoveel uit, het gaat me meer om het afstraalgedrag. Harryeng crosst de focal (als ik het goed heb) op 2.5 kHz 8e orde naar de 5" mid. De mid gaat dan een beetje bundelen, de tweeter straalt rond. Bij jou heb je die bundeling juist bij 7 a 8 kHz zitten, vanwege de afmetingen van de breedbander, en gaat daarna weer over in rondstralen van de tweeter. Ik vroeg me af of dat een verklaring zou kunnen zijn voor het verschil in klank.
Markinton
Berichten: 30
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 16:24
Locatie: Landgraaf
Contacteer:

Re: ZBA Dag, bedankt organisatie & forum leden! & foto's/verslag

Bericht door Markinton »

Ik was de 1e keer bij de ZBA dag en kom volgende jaar absoluut weer :D . Ik heb ervan genoten en mijn zelfbouwhart heeft regelmatig harder geklopt. Leuk mensen getroffen en mooie creaties bewonderd, wat wil je nog meer.

Jan en de rest, bedankt, ik heb genoten. Volgend jaar zal ik ook wat uit Limburg meeslepen.

Jammer dat we het avondprogramma gemist hebben maar ik was al van 06:15uur onderweg.

Wat me opviel is de gevarieerde leeftijd van de leden, gelukkig ook heel veel jonge gezichten, zelfbouw leeft, doet me deugd!

@Mischa: nog bedankt voor het meerijden!

groeten, Ton
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4164
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Re: ZBA Dag, bedankt organisatie & forum leden! & foto's/verslag

Bericht door asterduc »

Markinton schreef:
Wat me opviel is de gevarieerde leeftijd van de leden
hoezo gevarieerde leeftijd? ik heb alleen maar jonge kerels gezien hoor!
audioot
In memoriam †
Berichten: 1242
Lid geworden op: za 21 mei 2005, 21:26
Locatie: eke belgie

Re: ZBA Dag, bedankt organisatie & forum leden! & foto's/verslag

Bericht door audioot »

ja hé ed,
jong en een ietsje minder jong
mvg
audioot
Gebruikersavatar
TubeHead
Berichten: 1949
Lid geworden op: ma 16 feb 2009, 23:00
Locatie: Arnhem

Re: ZBA Dag, bedankt organisatie & forum leden! & foto's/verslag

Bericht door TubeHead »

Zo... eindelijk de tijd om een reactie te geven na een overvolle weekend.

Was weer een gezellige superdagje! bedankt Jan/Wowly + ZB'ers! :D

Bijna alleen maar bijzonder spul gezien/gehoord. Maar Cello's, Paper hatt's, Proof of concept en Eimac buizenAmp zijn bij mij het meest blijven hangen.
Heb ook veel dingen niet gehoord bv de ruimte waar Asterduc bezig was... Volgend jaar of in Beetsterszwaag een nieuwe kans. :)

Bart ! Ontzettend bedankt voor de "Workshop Speakers" meten. Heb er zeer veel van geleerd. Hulde ! :D
Heb nu erg veel zin om de drieweg af te maken !

En ook de EL34 versterker project die hier ligt te verstoffen ga ik binnen kort ook maar weer eens oppakken.

Na het zien en het leuke verhaal te horen van de Eimac buizenversterker heeft me ook aangespoord om toch een keer door te zetten om te beginnen aan een versterker met de GM70 buizen die ik hier heb liggen.

Laatste tijd begin het mooie weer weer aan te komen, dus kunnen we weer mooi klussen in de tuin :D
Gebruikersavatar
TubeHead
Berichten: 1949
Lid geworden op: ma 16 feb 2009, 23:00
Locatie: Arnhem

Re: ZBA Dag, bedankt organisatie & forum leden! & foto's/verslag

Bericht door TubeHead »

Hier nog enkel wat foto'tjes.
Bijlagen
IMG_0431.JPG
IMG_0433.JPG
IMG_0439.JPG
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: ZBA Dag, bedankt organisatie & forum leden! & foto's/verslag

Bericht door b_force »

kon je ze niet even kantelen?
Gebruikersavatar
TubeHead
Berichten: 1949
Lid geworden op: ma 16 feb 2009, 23:00
Locatie: Arnhem

Re: ZBA Dag, bedankt organisatie & forum leden! & foto's/verslag

Bericht door TubeHead »

Hmm.. Had ik gedaan. :| is het niet goed gegaan.
Gebruikersavatar
Porcino
Berichten: 699
Lid geworden op: zo 19 feb 2006, 10:54
Locatie: Arnhem

Re: ZBA Dag, bedankt organisatie & forum leden! & foto's/verslag

Bericht door Porcino »

Hoi Allemaal!

Wat ziet het er allemaal weer geweldig uit! Ook ik heb me schuldig gemaakt aan afwezigheid maar was helaas niet in de stemming te komen. Geen halszaak, wel per direct ander werk. 'till next year zal ik dan maar zeggen ;-)

Mijn monitorretjes lopen niet weg dus die komen dan wel mee ;-)

Nogmaals een pluim voor Wowly en de rest van de organisatie. Ik vind het super dat je ieder jaar er weer zoveel tijd en energie in steekt!

Groet,

Merijn
AntonZ
Berichten: 1343
Lid geworden op: di 06 jun 2006, 23:32

Re: ZBA Dag, bedankt organisatie & forum leden! & foto's/verslag

Bericht door AntonZ »

Dank aan Mischa, sjons en MrCaBLeGuY voor samenwerking op de ZBA dag om een 18-tal breedbandertjes in Noord-Holland te krijgen.
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Re: ZBA Dag, bedankt organisatie & forum leden! & foto's/verslag

Bericht door RobertD »

Ik had ook maar een paar foto's...
Bijlagen
DSC01856.JPG
DSC01857.JPG
DSC01858.JPG
DSC01859.JPG
DSC01860.JPG
DSC01861.JPG
DSC01862.JPG
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3258
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: ZBA Dag, bedankt organisatie & forum leden! & foto's/verslag

Bericht door MechanicalAnimal »

Henkjan schreef:
wel ff die Carlsons gehoord, en dat was idd een echte feest luidspreker, die kwa beleving lekker overeenkomt met t gevoel van een versterkt concert.
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!! ik heb een heuse recensie :D :D :D whoooeeeiiiiiiiiii :mrgreen: .

ik schaamde me suf met me half afgemaakte rammelbakken :-&

Wat een leuke dag was het, veel gezien en gehoord en aardig wat mensen gesproken. Leuke ideeen opgedaan ook zoals de FirstWatt F5 van GErvenja en Boerenenterprise.
En weer een hoop inspiratie om te beginnen aan de volgende set luidsprekers.

Ik hoop volgende keer dus met iets fraaiers te staan :lol: hoop alleen dat ik aan 1 jaar genoeg heb :wink:
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”