Ik bedoelde eigenlijk de crossover tussen de scanspeak fullrange en de supertweeter. Ik zag een spoel en condensator hangen aan de achterzijde van het kastje en vroeg me af wat je daar precies gedaan had. Het hoog van de vloerstaanders van harry_eng met de focal tweeter vond ik daar net wat verfijnder klinken. Mogelijk dat er bij jou nog wat te verbeteren viel, al was het al erg goed.asterduc schreef:correctie. in tegenstelling tot mijn verhaal van vanochtend heb ik de LR behouden.bertor schreef:Ed, wat was de crossoverfrequentie tussen de 10F en vifa's?
Oorspronkelijk had ik 250 hz genomen. Om de dip tussen mid en laag op te vullen heb ik de woofer iets verder laten doorlopen.
Geen schoolvoorbeeld, maar in tijdsnood moet je soms compromissen sluiten.
ZBA Dag, bedankt organisatie & forum leden! & foto's/verslag
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Re: ZBA Dag, bedankt organisatie & forum leden! & foto's/verslag
- asterduc
- Berichten: 4164
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
Re: ZBA Dag, bedankt organisatie & forum leden! & foto's/verslag
10 khz 6/6bertor schreef:Ik bedoelde eigenlijk de crossover tussen de scanspeak fullrange en de supertweeter. Ik zag een spoel en condensator hangen aan de achterzijde van het kastje en vroeg me af wat je daar precies gedaan had. Het hoog van de vloerstaanders van harry_eng met de focal tweeter vond ik daar net wat verfijnder klinken. Mogelijk dat er bij jou nog wat te verbeteren viel, al was het al erg goed.asterduc schreef:correctie. in tegenstelling tot mijn verhaal van vanochtend heb ik de LR behouden.bertor schreef:Ed, wat was de crossoverfrequentie tussen de 10F en vifa's?
Oorspronkelijk had ik 250 hz genomen. Om de dip tussen mid en laag op te vullen heb ik de woofer iets verder laten doorlopen.
Geen schoolvoorbeeld, maar in tijdsnood moet je soms compromissen sluiten.
Een Focal Berillium tweeter vergelijken met een Vifaatje dat 20 keer minder kost IS NIET EERLIJK!
- asterduc
- Berichten: 4164
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
Re: ZBA Dag, bedankt organisatie & forum leden! & foto's/verslag
klopt. Vandaar ook dat ik thuis nog steeds de 25W8567-SE prefereer. Maar die krijg ik niet in zulk een klein kastje.b_force schreef:Nu gebruik je toch zelf een "vrij zware" XXLS?
De 25W8567-SE heeft 40 liter nodig.
De XXLS variant slechts 15 liter.
Dus: thuis een grote kast met lichte cone, op verplaatsing een kleine kast met zwaardere cone
Re: ZBA Dag, bedankt organisatie & forum leden! & foto's/verslag
Naar mijn idee maakt dat niet zoveel uit, het gaat me meer om het afstraalgedrag. Harryeng crosst de focal (als ik het goed heb) op 2.5 kHz 8e orde naar de 5" mid. De mid gaat dan een beetje bundelen, de tweeter straalt rond. Bij jou heb je die bundeling juist bij 7 a 8 kHz zitten, vanwege de afmetingen van de breedbander, en gaat daarna weer over in rondstralen van de tweeter. Ik vroeg me af of dat een verklaring zou kunnen zijn voor het verschil in klank.asterduc schreef:10 khz 6/6bertor schreef:
Ik bedoelde eigenlijk de crossover tussen de scanspeak fullrange en de supertweeter. Ik zag een spoel en condensator hangen aan de achterzijde van het kastje en vroeg me af wat je daar precies gedaan had. Het hoog van de vloerstaanders van harry_eng met de focal tweeter vond ik daar net wat verfijnder klinken. Mogelijk dat er bij jou nog wat te verbeteren viel, al was het al erg goed.
Een Focal Berillium tweeter vergelijken met een Vifaatje dat 20 keer minder kost IS NIET EERLIJK!
Re: ZBA Dag, bedankt organisatie & forum leden! & foto's/verslag
Ik was de 1e keer bij de ZBA dag en kom volgende jaar absoluut weer
. Ik heb ervan genoten en mijn zelfbouwhart heeft regelmatig harder geklopt. Leuk mensen getroffen en mooie creaties bewonderd, wat wil je nog meer.
Jan en de rest, bedankt, ik heb genoten. Volgend jaar zal ik ook wat uit Limburg meeslepen.
Jammer dat we het avondprogramma gemist hebben maar ik was al van 06:15uur onderweg.
Wat me opviel is de gevarieerde leeftijd van de leden, gelukkig ook heel veel jonge gezichten, zelfbouw leeft, doet me deugd!
@Mischa: nog bedankt voor het meerijden!
groeten, Ton
Jan en de rest, bedankt, ik heb genoten. Volgend jaar zal ik ook wat uit Limburg meeslepen.
Jammer dat we het avondprogramma gemist hebben maar ik was al van 06:15uur onderweg.
Wat me opviel is de gevarieerde leeftijd van de leden, gelukkig ook heel veel jonge gezichten, zelfbouw leeft, doet me deugd!
@Mischa: nog bedankt voor het meerijden!
groeten, Ton
- asterduc
- Berichten: 4164
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
Re: ZBA Dag, bedankt organisatie & forum leden! & foto's/verslag
hoezo gevarieerde leeftijd? ik heb alleen maar jonge kerels gezien hoor!Markinton schreef:Wat me opviel is de gevarieerde leeftijd van de leden
Re: ZBA Dag, bedankt organisatie & forum leden! & foto's/verslag
ja hé ed,
jong en een ietsje minder jong
mvg
audioot
jong en een ietsje minder jong
mvg
audioot
Re: ZBA Dag, bedankt organisatie & forum leden! & foto's/verslag
Zo... eindelijk de tijd om een reactie te geven na een overvolle weekend.
Was weer een gezellige superdagje! bedankt Jan/Wowly + ZB'ers!
Bijna alleen maar bijzonder spul gezien/gehoord. Maar Cello's, Paper hatt's, Proof of concept en Eimac buizenAmp zijn bij mij het meest blijven hangen.
Heb ook veel dingen niet gehoord bv de ruimte waar Asterduc bezig was... Volgend jaar of in Beetsterszwaag een nieuwe kans.
Bart ! Ontzettend bedankt voor de "Workshop Speakers" meten. Heb er zeer veel van geleerd. Hulde !
Heb nu erg veel zin om de drieweg af te maken !
En ook de EL34 versterker project die hier ligt te verstoffen ga ik binnen kort ook maar weer eens oppakken.
Na het zien en het leuke verhaal te horen van de Eimac buizenversterker heeft me ook aangespoord om toch een keer door te zetten om te beginnen aan een versterker met de GM70 buizen die ik hier heb liggen.
Laatste tijd begin het mooie weer weer aan te komen, dus kunnen we weer mooi klussen in de tuin
Was weer een gezellige superdagje! bedankt Jan/Wowly + ZB'ers!
Bijna alleen maar bijzonder spul gezien/gehoord. Maar Cello's, Paper hatt's, Proof of concept en Eimac buizenAmp zijn bij mij het meest blijven hangen.
Heb ook veel dingen niet gehoord bv de ruimte waar Asterduc bezig was... Volgend jaar of in Beetsterszwaag een nieuwe kans.
Bart ! Ontzettend bedankt voor de "Workshop Speakers" meten. Heb er zeer veel van geleerd. Hulde !
Heb nu erg veel zin om de drieweg af te maken !
En ook de EL34 versterker project die hier ligt te verstoffen ga ik binnen kort ook maar weer eens oppakken.
Na het zien en het leuke verhaal te horen van de Eimac buizenversterker heeft me ook aangespoord om toch een keer door te zetten om te beginnen aan een versterker met de GM70 buizen die ik hier heb liggen.
Laatste tijd begin het mooie weer weer aan te komen, dus kunnen we weer mooi klussen in de tuin
Re: ZBA Dag, bedankt organisatie & forum leden! & foto's/verslag
Hier nog enkel wat foto'tjes.
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: ZBA Dag, bedankt organisatie & forum leden! & foto's/verslag
kon je ze niet even kantelen?
Re: ZBA Dag, bedankt organisatie & forum leden! & foto's/verslag
Hmm.. Had ik gedaan.
is het niet goed gegaan.
Re: ZBA Dag, bedankt organisatie & forum leden! & foto's/verslag
Hoi Allemaal!
Wat ziet het er allemaal weer geweldig uit! Ook ik heb me schuldig gemaakt aan afwezigheid maar was helaas niet in de stemming te komen. Geen halszaak, wel per direct ander werk. 'till next year zal ik dan maar zeggen
Mijn monitorretjes lopen niet weg dus die komen dan wel mee
Nogmaals een pluim voor Wowly en de rest van de organisatie. Ik vind het super dat je ieder jaar er weer zoveel tijd en energie in steekt!
Groet,
Merijn
Wat ziet het er allemaal weer geweldig uit! Ook ik heb me schuldig gemaakt aan afwezigheid maar was helaas niet in de stemming te komen. Geen halszaak, wel per direct ander werk. 'till next year zal ik dan maar zeggen
Mijn monitorretjes lopen niet weg dus die komen dan wel mee
Nogmaals een pluim voor Wowly en de rest van de organisatie. Ik vind het super dat je ieder jaar er weer zoveel tijd en energie in steekt!
Groet,
Merijn
Re: ZBA Dag, bedankt organisatie & forum leden! & foto's/verslag
Dank aan Mischa, sjons en MrCaBLeGuY voor samenwerking op de ZBA dag om een 18-tal breedbandertjes in Noord-Holland te krijgen.
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: ZBA Dag, bedankt organisatie & forum leden! & foto's/verslag
Ik had ook maar een paar foto's...
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3257
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: ZBA Dag, bedankt organisatie & forum leden! & foto's/verslag
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!! ik heb een heuse recensieHenkjan schreef:wel ff die Carlsons gehoord, en dat was idd een echte feest luidspreker, die kwa beleving lekker overeenkomt met t gevoel van een versterkt concert.
ik schaamde me suf met me half afgemaakte rammelbakken
Wat een leuke dag was het, veel gezien en gehoord en aardig wat mensen gesproken. Leuke ideeen opgedaan ook zoals de FirstWatt F5 van GErvenja en Boerenenterprise.
En weer een hoop inspiratie om te beginnen aan de volgende set luidsprekers.
Ik hoop volgende keer dus met iets fraaiers te staan
