Aan de gang met SpeakerWorkshop (n.a.v. B_forces workshop)
Moderator: Beheerdersteam
- MrCaBLeGuY
- Berichten: 466
- Lid geworden op: ma 07 dec 2009, 7:43
- Locatie: Zwaag
Aan de gang met SpeakerWorkshop (n.a.v. B_forces workshop)
Om ook maar eens te gaan spelen met Speaker Workshop naar aanleiding van de workshop op de ZBA dag wat bestanden opgezocht (frd's & zma's). Gevonden van de:
Seas 27TBFC H1212 (tweeter)
Seas CA18RNX - H1215 (Woofer)
Bijgaand de voorbeeld bestandjes in een zipje: Na de workshop kon ik eindelijk aan de slag met Speaker Workshop, even wat ik met wat geknutsel heb gemaakt:
Filter: Response: Zwart = totaal
Rood = tweeter
Blauw = woofer
Geel = Fase
Als je verder in gaat zoomen wordt het wel een stuk minder mooi, dus wordt nog flink oefenen. Iemand die zich er ook aan wil wagen met de voorbeeld bestandjes?
Seas 27TBFC H1212 (tweeter)
Seas CA18RNX - H1215 (Woofer)
Bijgaand de voorbeeld bestandjes in een zipje: Na de workshop kon ik eindelijk aan de slag met Speaker Workshop, even wat ik met wat geknutsel heb gemaakt:
Filter: Response: Zwart = totaal
Rood = tweeter
Blauw = woofer
Geel = Fase
Als je verder in gaat zoomen wordt het wel een stuk minder mooi, dus wordt nog flink oefenen. Iemand die zich er ook aan wil wagen met de voorbeeld bestandjes?
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Aan de gang met SpeakerWorkshop (n.a.v. B_forces workshop)
Poeheej!
Gelijk een serie filter.
Lijkt me niet het meest makkelijke om mee te beginnen hoor!
Gelijk een serie filter.
Lijkt me niet het meest makkelijke om mee te beginnen hoor!
Re: Aan de gang met SpeakerWorkshop (n.a.v. B_forces workshop)
Tip: zet de originele curves van de drivers er bij in de grafiek, dan kun je zien wat je filter doet. Vooral met een seriefilter moet je oppassen dat je per ongeluk nog nauwelijks aan het filteren bent.
Re: Aan de gang met SpeakerWorkshop (n.a.v. B_forces workshop)
voor een 6.5 inch woofer erg hoog afgefilterd
en zon kleine overlap....
nooit gezien
kvermoed dat de fases niet kloppen
kan haast niet anders
kan je de beide fases weergeven mss ?
ipv de totale fase ?
vo de rest grafiek, prima
en zon kleine overlap....
nooit gezien
kvermoed dat de fases niet kloppen
kan haast niet anders
kan je de beide fases weergeven mss ?
ipv de totale fase ?
vo de rest grafiek, prima
Re: Aan de gang met SpeakerWorkshop (n.a.v. B_forces workshop)
Ik zou ook graag eens wat willen proberen. Kan iemand aangeven waar ik het programma kan vinden, en hoe het te installeren.
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Aan de gang met SpeakerWorkshop (n.a.v. B_forces workshop)
google.com -> speakerworkshop ? 
Re: Aan de gang met SpeakerWorkshop (n.a.v. B_forces workshop)
Ik krijg na het installeren een foutmelding met de volgende tekst:
---------------------------
Failed to update the system registry.
Please try using REGEDIT.
---------------------------
---------------------------
Failed to update the system registry.
Please try using REGEDIT.
---------------------------
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Aan de gang met SpeakerWorkshop (n.a.v. B_forces workshop)
Die foutmelding kreeg ik ook bij win7 volgens mij.
Niks van aantrekken en gewoon doorgaan met het programma.
Of krijg je het al bij de installatie?
Niks van aantrekken en gewoon doorgaan met het programma.
Of krijg je het al bij de installatie?
Re: Aan de gang met SpeakerWorkshop (n.a.v. B_forces workshop)
Klopt, windows 7 probleem. Doet het verder gewoon.Zweitse schreef:Ik krijg na het installeren een foutmelding met de volgende tekst:
---------------------------
Failed to update the system registry.
Please try using REGEDIT.
---------------------------
Re: Aan de gang met SpeakerWorkshop (n.a.v. B_forces workshop)
Maar ik heb geen windows 7, maar vista.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Aan de gang met SpeakerWorkshop (n.a.v. B_forces workshop)
heb je voldoende rechten om programma's te installeren?
Re: Aan de gang met SpeakerWorkshop (n.a.v. B_forces workshop)
Ja, na de foutmelding werk het programma. Ik zal nog wel wat data moeten invoegen, want ik zie geen drivers en dat soort dingen. Ik zal met google eens wat meer info zoeken over speakerworkshop.
Re: Aan de gang met SpeakerWorkshop (n.a.v. B_forces workshop)
Als je het registry probleem krijgt moet je het programma als administrator opstarten. dit doe je door met je rechter muisknop op het prob=gramma te klikken, en dan de optie opstarten als administrator aan te klikken.
Dit programma wil als administrator iets in het registry schrijven.
je kunt dit ook permanent configureren, ga naar de install directory van het programma druk met je rechter muisknop op het programma en kies properties(engels, in NL weet ik het zo ffen niet maar ik denk eigenschappen) dan kun je bij compatibiliteit opstarten als administrator aanvinken.
Dit programma wil als administrator iets in het registry schrijven.
je kunt dit ook permanent configureren, ga naar de install directory van het programma druk met je rechter muisknop op het programma en kies properties(engels, in NL weet ik het zo ffen niet maar ik denk eigenschappen) dan kun je bij compatibiliteit opstarten als administrator aanvinken.
Re: Aan de gang met SpeakerWorkshop (n.a.v. B_forces workshop)
Goeie avond, vandaag ook eens voor het eerst op de zelfbouwdio.nl aangemeld.
Had ik eerder moeten doen, wat een gedoe om het allemaal zelf uittezoekun.
Ik lees iets van speakerworkshop. Is dat een programma om op de pc filters te berekenen?
Daar ben ik nl naar op zoek. HELP.
Had ik eerder moeten doen, wat een gedoe om het allemaal zelf uittezoekun.
Ik lees iets van speakerworkshop. Is dat een programma om op de pc filters te berekenen?
Daar ben ik nl naar op zoek. HELP.
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Aan de gang met SpeakerWorkshop (n.a.v. B_forces workshop)
Zo, ik zat net naar mezelf te kijken aangezien we nog wat moeten doen met een filmpje van deze workshop. (en er moet heel wat bewerkt worden!)
Overigens, altijd irritant om jezelf te moeten terug zien
Heb ook nog wat foutjes kunnen ontdekken. Ook vind ik dat sommige vragen niet helemaal goed of onvolledig beantwoord waren.
Sowieso vind je altijd achteraf dat je dingen soms wat anders, beter of vollediger had kunnen uitleggen, maarja, onthouden voor de volgende keer
Een van de vragen was een oefen bestandje.
Ik heb maar gewoon die van mijn KEF monitor gepakt (die is gelijk lekker "complex" voor de beginners
).
Mochten er vragen over zijn dan merk ik het wel
Ik zal ook proberen nog wat punten te behandelen, hoewel dat misschien ook wel in een volledig bewerkt filmpje kan met tekst.
Overigens, altijd irritant om jezelf te moeten terug zien
Heb ook nog wat foutjes kunnen ontdekken. Ook vind ik dat sommige vragen niet helemaal goed of onvolledig beantwoord waren.
Sowieso vind je altijd achteraf dat je dingen soms wat anders, beter of vollediger had kunnen uitleggen, maarja, onthouden voor de volgende keer
Een van de vragen was een oefen bestandje.
Ik heb maar gewoon die van mijn KEF monitor gepakt (die is gelijk lekker "complex" voor de beginners
Mochten er vragen over zijn dan merk ik het wel
Ik zal ook proberen nog wat punten te behandelen, hoewel dat misschien ook wel in een volledig bewerkt filmpje kan met tekst.
- Bijlagen
-
- Speaker workshop oefen.rar
- (531.82 KiB) 68 keer gedownload
