Nescio - high end FAST met DSP - Elektor2009

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Nescio - high end FAST met DSP - Elektor2009

Bericht door hannesie »

Mijn verbazing in de grote zaal was ook, hoe kan dit nu?, er bleef niets over van het beeld wat ik had en heb van de Nescio.
Vandaar dat ik dat kleed pakte, mogelijk een een verbetering, maar dat hielp ook niet.
Nu zaten er USB snoertjes aan, heeft Henkjan het filter nog veranderd ?

Bij de demo in Amersfoort had ik niet dit effect, daar was de ruimte hoger, maar wat betreft de vierkante meters kleiner.
Gebruikersavatar
bertor
Berichten: 1368
Lid geworden op: vr 25 mei 2007, 20:24
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Nescio - high end FAST met DSP - Elektor2009

Bericht door bertor »

Ik vond de nescio's in de kleine ruimte veel beter klinken dan in de grote.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33827
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Nescio - high end FAST met DSP - Elektor2009

Bericht door Henkjan »

hannesie schreef:
Nu zaten er USB snoertjes aan, heeft Henkjan het filter nog veranderd ?
nee, die zaten er alleen aan om te proberen het digitaal in gebeuren weer aan de praat te krijgen....

het lijkt haast wel of er een negatieve interactie is tussen mijn creaties en Breda :cry: vorig jaar die Conic's met de Alpair10 die zo tegenvielen, nu de Nescio's.

maar blij te lezen dat ze bij Jan thuis t weer zoals verwacht deden O:)
Wowly schreef:
Ik heb het gevoel dat als de kasten beter zijn (laat Ed er eens naar kijken?) dat er veel meer uit te halen valt.
ik begrijp dat de Concaeve's met de Alpair5's niet aan bod zijn gekomen in Breda? maar voor een na te bouwen project is een kast die eigenlijk alleen met een CNC frees te doen is niet echt handig... welke aspect waar de kast invloed op heeft doel je overigens op?
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: Nescio - high end FAST met DSP - Elektor2009

Bericht door mischa72 »

Henkjan schreef:
maar blij te lezen dat ze bij Jan thuis t weer zoals verwacht deden O:)
Veel tijd om ernaar te luistern heeft hij helaas niet meer. Ik ga ze binnenkort bij hem ophalen. Of ik het nog haal om ze deze week nog terug te brengen naar Ruud weet ik niet zeker, maar anders heeft hij ze volgende week weer in Oss staan.

Groeten,
Mischa
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33827
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Nescio - high end FAST met DSP - Elektor2009

Bericht door Henkjan »

En Nescio heeft dit jaar de Duitse Elektor Special gehaald:
http://www.elektor.de/products/magazine ... 9277.lynkx
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: Nescio - high end FAST met DSP - Elektor2009

Bericht door AatV »

Kijk uit Henkjan, voor je het weet ben je in Duitsland een BN'er. :mrgreen:

groet,
Aat
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Nescio - high end FAST met DSP - Elektor2009

Bericht door dre »

daar mag je trots op zijn!! 8)
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: Nescio - high end FAST met DSP - Elektor2009

Bericht door Wowly »

idd, chapeau!!!!
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Nescio - high end FAST met DSP - Elektor2009

Bericht door hannesie »

En als je kijkt naar de andere Specials dan kun je constateren dat HJ er al niet meer in zijn eentje voor staat :mrgreen:

Het valt mij tenminste op dat er al zoveel van NL oorsprong in die duitse Elektor's staan, kunnen we ook trots op zijn, je hoeft tenslotte niet altijd te kunnen voetballen voor zo iets :lol:
Gebruikersavatar
Candisa
Berichten: 740
Lid geworden op: za 04 apr 2009, 8:36
Locatie: Ieper, België

Re: Nescio - high end FAST met DSP - Elektor2009

Bericht door Candisa »

Ik heb een vraagje aan allen die deze speaker reeds gehoord hebben.
Zouden jullie even willen een mening/antwoord formuleren op mijn vraag in dit topic: http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 38&start=0
(Gaat over de CSS Trio8 in het algemeen en over hoe deze in de Nescio is toegepast versus "normale" speakers)

Isabelle
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Nescio - high end FAST met DSP - Elektor2009

Bericht door hannesie »

Kijk eens bij dit topic, daar is wel degelijk een mening gegeven.
Alhoewel niet specifiek voor het laag, maar toch wel info daar over.


viewtopic.php?p=1453074#p1453074
Gebruikersavatar
Candisa
Berichten: 740
Lid geworden op: za 04 apr 2009, 8:36
Locatie: Ieper, België

Re: Nescio - high end FAST met DSP - Elektor2009

Bericht door Candisa »

Bedankt voor de link. Ik kan alleen uit dat topic niet echt een specifiek antwoord op mijn vraag afleiden, verder dan dat de Trio8's mooi gebalanceerd aansluiten bij de Alpair6.
Jammer genoeg ken ik de klank van de Alpair6 breedbanders niet, en aangezien er gesproken wordt dat er misschien te weinig sprankel in zit hogerin om in het "high-end" kastje te schuiven, vermoed ik dat deze toch wel een stuk anders klinken dan de TangBand W4-1337 (die juist best veel sprankel in het tophoog laten horen) waar wij ze op zouden willen aansluiten...

Isabelle
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”