ZBA Dag, bedankt organisatie & forum leden! & foto's/verslag

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
MrCaBLeGuY

ZBA Dag, bedankt organisatie & forum leden! & foto's/verslag

Bericht door MrCaBLeGuY »

Vandaag mijn eerste ZBA dag meegemaakt, wat een enorm leuke club mensen. De zeer fijne en ongedwongen sfeer en louter vriendelijke mensen, mooie apparatuur, gezellig samen buiten eten, en het respect naar elkaar.

Dus mijn dank gaat uit naar Wowly & de andere betrokken bij de organisatie en alle aanwezige forumleden die het met zijn allen tot een leuke dag gemaakt hebben. Leuk om de gezichten achter de nicknames te zien.

Het is bijzonder, dat een groep van een forum, kan samen komen en iedereen al zijn dure spullen overal zonder zorgen kan laten 'slingeren'. Vreemd genoeg vond ik dit het meest tekenend voor de sfeer, het vertrouwen en respect naar elkaar.

Ik heb getwijfeld mijn Nikon D3 mee te nemen met lenzenpakket maar ben uiteindelijk met me compact camera (Nikon D3000) op stap gegaan. En heb minder foto's gemaakt dan de planning was, het was blijkbaar simpelweg erg gezellig.

Bijgaand de foto's:

Workshops speakers meten by B_Force
zba001.jpg
zba002.jpg
De mooie DD8's van Boerenterprise en mooi tube's van Xbake
zba003.jpg
De grote zaal met o.a. de Paper Hatts van Tony en de Nescio van Juoiga
zba004.jpg
zba005.jpg
zba006.jpg
En aan de andere kant van de grote zaal de Visaton Dipolen XL
zba007.jpg
zba008.jpg
zba009.jpg
zba010.jpg
Een wonderschone set, wat een mooie afwerking! Helaas niet kunnen beluisteren
zba011.jpg
De kleine tover ScanSpeak breedbanders van Ed & de heerlijk klinkende Focal beryllium
zba012.jpg
En ook boven veel moois, prachtige TL's (erg mooi gedaan MichaelB!) en een lieve kleine Seas monitor
zba013.jpg
En aan een leuke dag kan een hoogtepunt niet ontbreken, Pizza eten in het heerlijke weer!
zba014.jpg
zba015.jpg
zba016.jpg
Niet veel later na het eten
zba017.jpg
Alles keurig opgeruimd, geen pizza doos meer te zien. Als we allemaal aan onze projecten werken zijn we dan allemaal net zo netjes? ;) :evil:

---- Einde foto's ----

Voor een fotograaf zijn de foto's knap beroerd, heb de hele dag op F8 lopen fotograferen met de interne flut flitser van de D3000 (how stupid). Dus alle belichting levels omhoog moeten halen wordt het niet mooier van. Volgend jaar dan toch maar Nikon D3 mee met fatsoenlijke flitser :) Maar het geeft een leuke sfeer impressie! Nogmaals, bedankt aan een ieder die de leuke dag mede mogelijk hebben gemaakt door je organisatie, apparatuur, workshop of je aanwezigheid.

Speciale dank aan Sjons die mij opgehaald heeft (ivm omstandigheden). Sjons een hele dikke pluim!!!!

voetnoot:
Sta je op een foto en ben je hier niet van gediend of vind het simpelweg niet prettig, stuur mij even een PM. Bij voorkeur blur ik dan degene die het niet wenst uit maar wanneer de wens is de foto in zijn geheel te verwijderen zal ik hier uiteraard gehoor aan geven.
doppedoos
In memoriam †
Contacteer:

Re: ZBA Dag, bedankt organisatie & forum leden! & foto's/verslag

Bericht door doppedoos »

daddy en doppedoos zijn ook weer thuis. Bier staat open en wat heb ik weer moooooie muziek gehoord vanuit hele mooie creaties. heb natuurlijk lang niet alles kunnen beluisteren en heb maar 2 fotos gemaakt. Bromsnor staat weer keurig binnen.
Dankje Jan voor de organisatie en het slepen ook Alle anderen bedank ik voor weer een memorabele BREDA VI dag!
Dit maal erg genoten van de avond sessie! maar goed dat ik wat later ben gekomen . Ook daddy had het uitermate naar zn zin toen op de avond goede jazz werd gedraaid en spontaan een biertje opende. Kortom. Genoten!!
groet, Simon en Fred
Bijlagen
foto1.jpg
foto2.jpg
JamesTRexx
Contacteer:

Bericht door JamesTRexx »

Was inderdaad een gezellige dag, de moeite waard geweest om het hele zooitje mee te slepen.
Mooie creaties gezien (de paar foto's die ik heb gemaakt volgen nog), ideeën voor muziek opgedaan, en vooral in het laatste uur genoten van muziek bij maximum volume in die grote ruimte. :twisted: Tering, wat is die huiskamer van mij klein... (killer muziek voor speakers: Juno Reactor, Dimension bomb, stuur pb om die bij mij te downloaden)

Bij deze ook mijn dank aan iedereen voor organizatie en het meten aan de speakers.

Nu ga ik m'n nest opzoeken en de eerste 24 uur niet meer uitkomen. :P
]eep
Contacteer:

Bericht door ]eep »

Ik zie dat Doppedoos mijn speakers als statief gebruikt. :o Nou vooruit, voor deze keer mag het.
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Poehee, ben net op van een nachtje rust.....was om 23.50 thuis :D

Ondanks de drukte van de dag (maakt aantekening in zijn hoofd;....."MOET een penningmeester anstellen volgend jaar!') dit jaar nog redelijk wat sets kunnen horen. De opbrengsten van de donatie's zijn 90 (!) euro geworden. Er is nog wat over van de kosten dus dit bedrag word nog wat aangevuld........

Het drinken was op 20 euro na betaald. (ikzelf moest nog en zojuist een PM-tje gehad van een member die het was vergeten) dus dat is bijna goedgekomen. Toch wil ik iedereen nog eens vragen na te denken of je het drinken hebt afgerekend. No sweat, maar stuur me ff een PB-tje dan komt dat helemaal goed).

Ik heb wel een aantl mensen gemist maargoed, je kan niet alles hebben. Was zeer verheugd weer een aantal nieuwe gezichten te zien. En gelukkig was er deze keer tóch een vrouw meegekomen! Onze eigenste Amanda was er helaas niet bij (werk geloof ik?). Een deel van de Audioclub Limburg was ook gekomen, met Mischa n de Nescio's mee. Deze laatste staan nu bij mij thuis zodat we ze langer konden beluisteren omdat Mischa wat eerder vertrok. Deze worden Dinsdag weer opgehaald. Pizza's waren weer prima, SUPERgezellig om zo met zijn allen te eten

Ik was meerdere keren écht onder de indruk. Waarvan dan? Nou, de sfeer. Die is onvervalst goed, wat is dat fijn om je tussen zoveel prettige mensen te begeven. Ook de Enorme moeite die mensen zich heben getroost om iets mogelijk te maken. Ik sla veel mensen over, harryEng, Ed, HJ, JamesT-rexx, Cableguy en zijn compaan, simon en zijn vader, Reinout en en en en eigenlijk kan ik hier wel aan de gang blijven. Allemachtig! IK heb begrepen dat de uitleg van B-force een groot succes was geweest! Voor herhaling vatbaar????

Geluidstechnisch ben ik altijd erg kritisch. Zo vond ik, van de zaken die ik heb gehoord dan hé?.., de Gigadipolen erg goed in de enorme geluidsdruk, de paper Hatt opnieuw zeer sterk, de set van Ed ronduit indrukwekkend! Serieus, wat een fantastisch geluid maakt dat systeem. De bassen moeten nog duidelijk getemd worden, maar Ed kennende zal hij de ronkende bassen zeer waarderen. Ik vond de klonen van de sonatine's ook zeer prettig om te horen. Hier ben ik eigelijk te weinig geweest. Oja, de Ohmnia's niet gehoord, da's jammer. Had de DAC's ook graag naast elkaar gelegd en gehoord. Jee, zo'n dag is altijd te kort ("MUST have penningmeester volgend jaar!")

Oja, de Grote ruimte is een blijvertje ben ik bang (daar gaat de zaalhuur weer omhoog, oh oh)

Ik moet nu naar een pinksteren-ontbijt, zal straks verder schrijven en wat foto's pluggen!

groetjes

jan
CarloPJB

Bericht door CarloPJB »

Wat `n geslaagde dag was het weer.

IEDEREEN hiervoor bedankt.

Gezellige mensen,goede muziek,mooie creaties en lekkere pizza`s !

Zelf ben ik nu weer gemotiveerd om projecten uit het verleden uit de kast te trekken en hier verder mee te gaan :D

Nu eerst eens naar de Paper Hatt`s kijken,lijkt er op dat er `n tweeter gesneuveld is :roll:

Tot volgend jaar.
Pmh123

Bericht door Pmh123 »

Wat een leuke dag ! bedankt !

Leuk om te zien hoe iedereen bezig is mijn zijn spulletjes en geniet van alles wat er te zien en horen was. Misschien dat sommigen dachten waar is tie ineens gebleven??

Mijn gezondheid is slecht en ik voelde dat het tijd was om naar huis te gaan, heb niet echt de tijd genomen om uitgebreid afscheid te nemen.

mocht het me volgend jaar nog lukken dan ben ik er zeker weer bij!
BertDB

Bericht door BertDB »

Ja, ik heb m'n camera vrolijk thuis laten liggen, maar volgend jaar gaat ie toch mee :twisted:

Jonges, wat een leuke dag was dat gister !
Veel gehoord, veel gezien en veel geleerd.
Heel relaxte sfeer, en zoals cableguy het ook zegt, leuk om je dure spullen met een goed gevoel onbewaakt te laten staan !

M'n complimenten aan iedereen die er weer een nationale sleurdag van heeft gemaakt, dat is echt te gek voor woorden :lol:
Ook bart bedankt voor de interessante uiteenzetting!

Ik was vooral onder de indruk van Ed's kleine satellietjes met de cornerwoofers..
Wat was dat mooi ! :shock:
Ook rdv300b833's versterkers, jonges toch, om jaloers op te zijn! :cry:

Dank aan iedereen die aanwezig was! Het is een enorme aanzet om weer mooie dingen te bouwen voor volgend jaar :D
Tesla
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door Tesla »

Te gekke dag was dit, vreselijk leuk om iedereen eens in het echt te zien. De ruimte boven was, door het puntdak ook pima te gebruiken als accoustische ballenbak :D . De staande golven werden door deze constructie prima onderdrukt.
En MichaelB, jouw Proof of concept en mijn Ultimate Sabre DAC bleken een gouden combinatie te zijn, wat een lekker soundje produceerde deze combi zeg.
Ik denk dat er een hoog 'kruisbestuivings-gehalte' op deze dag aanwezig was, we hebben veel verschillende combi's kunnen uitproberen en Hans , ik ga zeker mijn NAS kennis eens bijspijkeren, toch wel erg makkelijk al die muziek op afstand toch bij je te kunnen hebben.
Wowly ,hardstikke bedankt voor de grandioze organisatie weer, was het nu de 6de of de 5e :wink: keer?
O, ja ik hb ook nog een paar fotootjes gemaakt, (even snel tussen de bedrijven door dus let niet op de kwaliteit)
Tot de volgende keer maar weer, absoluut voor herhaling vatbaar !
Bijlagen
IMGP0179_sll.jpg
IMGP0181_sll.jpg
IMGP0182_sll.jpg
IMGP0183_sll.jpg
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Nou, even mijn foto's neerzetten. Oja, er hebben al diverse mensen gereageerd op de drankjesrekening; dat gaat héélemaal in orde komen!
Bijlagen
P5222043.JPG
P5222059.JPG
P5222044.JPG
P5222047.JPG
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Nog meer (waardeloos genomen) foto's. Moet toch echt eens die PEN wat meer testen. Ach het gaat om de indruk. Als er mensen zijn die liever niet op de foto's staan haal ik ik ze onmiddelijk weg.
Bijlagen
P5222045.JPG
P5222046.JPG
P5222049.JPG
P5222055.JPG
P5222052.JPG
P5222054.JPG
P5222059.JPG
P5222063.JPG
P5222068.JPG
P5222069.JPG
P5222070.JPG
P5222073.JPG
P5222075.JPG
audioot
In memoriam †

Bericht door audioot »

dit was weer een dag die ons nog lang in het geheugen zal blijven
na een ietwat moeilijk jaar voor mij was het hartverwarmend om de leuke "bende "nog eens samen te zien
jan bedankt voor het organiseren van deze memorabele dag
mvg
audioot
Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Bericht door Barry2001 »

Heb ook genoten, en wil bij deze de organisatie bedanken voor alle moeite. Het was de 2 uur heen en 3 uur terug (door file perikelen) meer dan waard. Ik vind het persoonlijk ook erg leuk dat mensen wat vertellen bij hun presentatie, erg leerzaam, en gaaf dat men deze moeite wil nemen.

En de verrassingen, voor mij waren dat de Paper HATT's. Wat een geluid in de grote ruimte, dat stukje Roger Waters. ben zelf op zoek naar een wat kleiner formaat, en ga dit zeker overwegen!
ambox

Bericht door ambox »

:D Bedankt organisatoren en medeforumleden ,heb genoten van uw creaties en van de aangeboden muziek , het was een fijne zelfbouwdag ,hoop nog vele jaren te kunnen genieten van de komende zelfbouwdagen . Groeten Roland
sjons

Bericht door sjons »

Het was zeker een heel avontuur, ben er nog wat stil van... :wink:
Veel gezien en gehoord, maar vooral ook geleerd en gesproken.

Ik denk dat ik dat laatste nog het leukste vond, dat ik nu een veel beter beeld heb bij hoe mensen zijn, behalve hoe ik het dan lees hier op het forum. En ook dat het beeld wat je hier krijgt veelal niet klopt. Zo dacht ik bij een hannessie aan een jong jochie, en bij een xbake aan een ouwe knar. Zat ik er even goed naast...

//offtopic:
Voordat er iemand begint te piepen, ik ben zelf een dertiger, en voor mij is alles boven de 55 een ouwe knar. En nee, daar is helemaal niks mis mee. Sterker nog, ik heb aan het einde van de dag nog even buiten met daddy zitten praten, en na de tijd wist ik weer wat er mis is met de jeugd van tegenwoordig. De jeugd van tegenwoordig zit veels te weinig met die ouwe knarren om tafel. Want daar leer je van. Die ouwe mannetjes zetten je gewoon keihard met je poten op de grond. Die motiveren beter dan een grote zak met geld. Dus wat dat betreft, daddy bedankt...
//

Enne MrCableGuy, graag gedaan. Kon mooi zo...
BertDB

Bericht door BertDB »

sjons schreef:
... en bij een xbake aan een ouwe knar. Zat ik er even goed naast...
je was lang de enige niet :lol:
hannesie
Contacteer:

Bericht door hannesie »

sjons schreef:
Zo dacht ik bij een hannessie aan een jong jochie, en bij een xbake aan een ouwe knar. Zat ik er even goed naast...

//offtopic:
Voordat er iemand begint te piepen, ik ben zelf een dertiger, en voor mij is alles boven de 55 een ouwe knar. En nee, daar is helemaal niks mis mee. Sterker nog, ik heb aan het einde van de dag nog even buiten met daddy zitten praten, en na de tijd wist ik weer wat er mis is met de jeugd van tegenwoordig. De jeugd van tegenwoordig zit veels te weinig met die ouwe knarren om tafel. Want daar leer je van. Die ouwe mannetjes zetten je gewoon keihard met je poten op de grond. Die motiveren beter dan een grote zak met geld. Dus wat dat betreft, daddy bedankt...
Ik voel mijzelf nog steeds zo, sterker nog ik gedraag me af en toe nog als dusdanig.
Iemand zei eens, als het kind in je dood is; is het niet best meer met je gesteld.
PS ik was ook verbaasd, dat Xbake nog een groen blaadje was :mrgreen:
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Ik heb nu de Nescio's staan spelen bij mij thuis (wie heeft die héle lange RCA/tulp kabel meegenomen????) nadat ik alles juist had aangesloten.

Ik moet zeggen, indrukwekkend!! Op de ZBA dag is dit er zekers niet uitgekomen!! Ongelofelijk, twee units, een eindversterker/filter, en dan een dergelijk geluid......

Overigens niet op het nivo van mijn set, maar die is dan ook in de loop der jaren verbeterd en de nodige centjes aan gespendeerd. Ook niet op het nivo van ed zijn set (mits zijn bassen nog meer verbeteren). Ik zal in het nescio draadje een uitgebreid verslag maken. Maar idere beginner moet maar gewoon dit kopen, is ie zowat klaar voor de komende jaren.

jan
b_force
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door b_force »

Wowly schreef:
Maar idere beginner moet maar gewoon dit kopen, is ie zowat klaar voor de komende jaren.
Dat is dan toch niks meer aan? :?

Ik ben vooral benieuwd wat die TRIO8 kan hebben.
Wat vond jij beter kunnen aan de bassen van Ed?
wouter
Ook commercieel actief

Bericht door wouter »

Het viel mij op dat het laag van de Nescio indrukwekkender werd in de grote ruimte. Had ze bij Hannesie en gister weer in een kleine(re) kamer eerder gehoord, daar kon dat laag geen kant op ofzo.

Ik zou wel een huwelijk zien in een nescio amp en laagsectie, samen met de scanspeak breedbander in een concave sat. Het hoog klonk daarvan minder 'oplopend'. Het lyndorf systeem laat natuurlijk weinig te wensen over. Met een voldoende visie kun je daarmee met 100 euro aan drivers een topsysteem het nog moeilijk maken.

De bassen van Ed... die waren niet geheel optimaal opgesteld en ook niet goed in te regelen. De delay kon niet groot genoeg ingesteld worden, waardoor volgens mij een fase probleem ontstond dat per boost opgevuld werd. Hier en daar werd het haast wat te gortig maar aan de andere kant zat er vrijwel geen benadrukte toon in waardoor het niet echt mis ging. Gewoon flink fysiek, maar een stuk prettiger dan het gebrek aan laag - wat in andere ruimtes toch wel voorkwam.

Een lekker stevig geluid, maar waar de breedbander begon was de body wel weg (middengebied onderin wat geknepen), de vocalisten werden m.i. daardoor niet realistisch weergegeven. Neemt niet weg dat het lekker klonk en de potentie duidelijk was. Goede kamer+ goed afstellen = veel genieten.
Ik heb begrepen dat er gewerkt wordt aan een nieuw ontwerp met meer breedbanders, een soort 1,5 weg met meerdere drivers, dat gaat dus goed komen :wink:
AatV

Bericht door AatV »

@Wowly,

Ik heb die hele lange tulp meegenomen, had van Henkjan begrepen, dat die (lange) dropveter naar hem terug moest..

groeten,
AatV
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Ah gelukkig, heb wel de buurman even lastigevallen of ie zo'n kabel had liggen maar ben nu voorzien :D
Tweety

Bericht door Tweety »

Ik heb er van genoten, bedankt Jan. In de ongedwongen sfeer was het gemakkelijk contact te maken en ook tegelijkertijd te luisteren. Wat mij betreft heel geslaagd.

Intussen zijn er al een behoorlijk aantal foto's geplaatst, in een poging daar nog iets daar aan te vullen:
Bijlagen
IMGP0460.JPG
IMGP0484.JPG
IMGP0430.JPG
IMGP0432.JPG
sjons

Bericht door sjons »

Tweety schreef:
Afbeelding
Die waren grappig! Toen ik binnenkwam dacht ik eerst dat ze in die grote zaal helemaal achterin snoeihard stonden te spelen...

"Zo, dat klinkt zelfs hier nog best goed..."
*kijkt-naar-links*
:shock:
Martijn H

Bericht door Martijn H »

Wowly schreef:
Ik heb wel een aantl mensen gemist
guilty.. :oops:

Mooi dat het toch een geslaagde dag werd!
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”