Downfire subwoofer
Moderator: Beheerdersteam
Downfire subwoofer
Ik wil graag 2 subwoofers bouwen aan de hand van het downfire principe. Ik wil gebruik maken van een gepoorte kist, maar welke richting moet de BR pijp heen? Mag deze naar beneden of naar de achterkant? De units die ik ga gebruiken zijn 2 Visaton GF250. Ik gebruik deze nu in een geloten box maar ben niet tevreden over de diepgang.
Ik zat zelf te denken aan een 50liter kist met een ronde poort van 8 cm x 21 cm. Ik hoor jullie mening graag!
Ik zat zelf te denken aan een 50liter kist met een ronde poort van 8 cm x 21 cm. Ik hoor jullie mening graag!
Re: Downfire subwoofer
Waar die poort zit maakt met een kleine(vierkante behuizing) niet zo heel veel uit. Wat ik wel kan opmerken is de poortdiameter, die is voor de GF250 een beetje te krap bemeten hiervoor zou ik mininmaal 10cm nemen om poortgeruis bij hogere volumes (lees: grotere membraan uitslag) te vermijden. het mooiste zou zijn om een (of twee) 12" passieve radiator(en) te gebruiken. Dayton heeft vrij goedkope passieve radiatoren die prima voldoen.Ik wil graag 2 subwoofers bouwen aan de hand van het downfire principe. Ik wil gebruik maken van een gepoorte kist, maar welke richting moet de BR pijp heen? Mag deze naar beneden of naar de achterkant? De units die ik ga gebruiken zijn 2 Visaton GF250. Ik gebruik deze nu in een geloten box maar ben niet tevreden over de diepgang.
Ik zat zelf te denken aan een 50liter kist met een ronde poort van 8 cm x 21 cm. Ik hoor jullie mening graag!
Re: Downfire subwoofer
Ik wou eigenlijk gewoon een poort maken! welke lengt raad je aan dan met een 10cm tube. Ik heb op het duitse visaton forum gelezen over iemand die een gf250 in 50l had icm met een BR25.50 maar hiervan weet ik dus geen lengte, alleen de diameter van 25cm.
Re: Downfire subwoofer
Ben je niet een beetje aan het cross-posten
Visaton sub
ps.
Visaton sub
ps.
Bij dit soort verwijzingen maak je het de forumleden een stuk makkelijker als je op z'n minst een link naar het artikel plaatst, dat verhoogd de kans op hulpMarkoR schreef:Ik heb op het duitse visaton forum gelezen over iemand die een gf250 in 50l had icm met een BR25.50 maar hiervan weet ik dus geen lengte, alleen de diameter van 25cm.
Re: Downfire subwoofer
Sorry dat was een oude post van mij
Maar kan iemand mij meer vertellen over de poort?
Maar kan iemand mij meer vertellen over de poort?
Re: Downfire subwoofer
DoedaneenlinkiepostenMarkoR schreef:Sorry dat was een oude post van mij![]()
Maar kan iemand mij meer vertellen over de poort?
Re: Downfire subwoofer
Dan doe ik het zelf wel
SUB mit GF250
De bouwer gebruikt dus de volledige lengte van de pijp.Reim schreef:Er arbeitet mit dem GF250 in einem 50L BR-Gehäuse. Als BR Rohr wurde das BR25.50 voller Länge verwendet.
Re: Downfire subwoofer
als je gewoon al naar het plaatje kijkt dan kan je al zien dat de bouwer geen br pijp van 25cm doorsnee gebruikt.
of de woofer moet iets van 2meter zijn.
best kan je zelf even de juiste poort diameter en lengte bepalen.
waar wil je hem op tunen?
denk dat die 8cm pijp beter zal werken.
ben wel benieuwd hoe die woofer gaat klinken als subwoofer.
of de woofer moet iets van 2meter zijn.
best kan je zelf even de juiste poort diameter en lengte bepalen.
waar wil je hem op tunen?
denk dat die 8cm pijp beter zal werken.
ben wel benieuwd hoe die woofer gaat klinken als subwoofer.
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Downfire subwoofer
25cm lengte bij 50cm^2 oppervlakte...MarkoR schreef:Ik wou eigenlijk gewoon een poort maken! welke lengt raad je aan dan met een 10cm tube. Ik heb op het duitse visaton forum gelezen over iemand die een gf250 in 50l had icm met een BR25.50 maar hiervan weet ik dus geen lengte, alleen de diameter van 25cm.
http://www.visaton.de/en/chassis_zubeho ... 25_50.html
