Ik heb werkelijk geen idee waarom ik die ooit gekocht heb... Uiteindelijk ook de tweede 10 uF C gevonden trouwens...
WIE DURFT ...
Moderator: Beheerdersteam
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Vandaag alweer een topdag
Ik wist dat ik twee 10uF C's moest hebben. Na een tijdje zoeken vond ik er eentje. Ik heb het hele huis over de kop gehad om de tweede te vinden. Gek genoeg vond ik eerst twee 22 uF C's.
Ik heb werkelijk geen idee waarom ik die ooit gekocht heb... Uiteindelijk ook de tweede 10 uF C gevonden trouwens...
Ik heb werkelijk geen idee waarom ik die ooit gekocht heb... Uiteindelijk ook de tweede 10 uF C gevonden trouwens...
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
Nieuwe tweeters besteld voor de hivi-TL kasten.
Ik dacht netjes te hebben gemeten....
Net in de baffle gezet, blijkt de frontplaat 2 mm uit te steken aan beide zijden
Hoe ga ik dat in GODSnaam oplossen.....
de baffle heeft een 45 graden facet, als ik ze verzink komt de faceplate aan de zijkanten buiten de kasten. (Jank modus)
Nog dieper verzinken is oerlelijk.
Enige wat nu door mn hoofd spint is het afzagen
van de frontplaat ofzo... (dubbel jank modus) En hoe doe je dat dan weer netjes....
Ik dacht netjes te hebben gemeten....
Net in de baffle gezet, blijkt de frontplaat 2 mm uit te steken aan beide zijden
Hoe ga ik dat in GODSnaam oplossen.....
de baffle heeft een 45 graden facet, als ik ze verzink komt de faceplate aan de zijkanten buiten de kasten. (Jank modus)
Nog dieper verzinken is oerlelijk.
Enige wat nu door mn hoofd spint is het afzagen
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
Opgelost, gewoon tegen de bandschuur machine houdenbartsegers schreef:Nieuwe tweeters besteld voor de hivi-TL kasten.
Ik dacht netjes te hebben gemeten....
Net in de baffle gezet, blijkt de frontplaat 2 mm uit te steken aan beide zijden![]()
![]()
![]()
![]()
Hoe ga ik dat in GODSnaam oplossen.....
de baffle heeft een 45 graden facet, als ik ze verzink komt de faceplate aan de zijkanten buiten de kasten. (Jank modus)
Nog dieper verzinken is oerlelijk.
Enige wat nu door mn hoofd spint is het afzagenvan de frontplaat ofzo... (dubbel jank modus) En hoe doe je dat dan weer netjes....
Zo das lekker ! ! !
Eindelijk zo ver om mijn eerste speaker te maken. Heb van iemand Tannoy Mercury Mx2 gescoord ben lekker bezig geweest en heb z’n beetje alles klaargemaakt. Eiken gezaagd, filter er in gezet, Speakers gemonteerd, leer besteld en ff aansluiten op de versterker en dan natuurlijk ff luisteren naar het overweldige geluid. Ik helemaal heppie de peppie.
DUS NIET !! Is één van de Drivers stuk. Ja ja ik weet het had ze ff na moeten meten voordat ik aan de gang zou gaan maar ja dan ga ik nu maar zoeken naar een alternatief voor de woofer en heb vanavond toch maar ff nieuwe voorkandjes gemaakt voor de toekomstige drivers. morgen de zijkanten frezen en dan kunnen er zo weer nieuwe drivers in.
Eindelijk zo ver om mijn eerste speaker te maken. Heb van iemand Tannoy Mercury Mx2 gescoord ben lekker bezig geweest en heb z’n beetje alles klaargemaakt. Eiken gezaagd, filter er in gezet, Speakers gemonteerd, leer besteld en ff aansluiten op de versterker en dan natuurlijk ff luisteren naar het overweldige geluid. Ik helemaal heppie de peppie.
DUS NIET !! Is één van de Drivers stuk. Ja ja ik weet het had ze ff na moeten meten voordat ik aan de gang zou gaan maar ja dan ga ik nu maar zoeken naar een alternatief voor de woofer en heb vanavond toch maar ff nieuwe voorkandjes gemaakt voor de toekomstige drivers. morgen de zijkanten frezen en dan kunnen er zo weer nieuwe drivers in.
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Was even mijn voedingskastje aan het controleren en fixen.
Nadat alles het weer deed mocht hij weer dicht en dan moet je niet vergeten de 230V die vlak aan de zijkant zit even er van af te halen.
Tintelende vingers, maargoed
(Overigens zijn sommige fabrikanten meesters in het onveilig plaatsen van 230V lijnen. Mijn Marantz cd5200 is er net zo een, die raakt op enkele milimeters na net niet de behuizing. Ook er lekker als je kast per ongeluk indeukt ofzo
. Heb ik ook maar even gefixt)
Nadat alles het weer deed mocht hij weer dicht en dan moet je niet vergeten de 230V die vlak aan de zijkant zit even er van af te halen.
Tintelende vingers, maargoed
(Overigens zijn sommige fabrikanten meesters in het onveilig plaatsen van 230V lijnen. Mijn Marantz cd5200 is er net zo een, die raakt op enkele milimeters na net niet de behuizing. Ook er lekker als je kast per ongeluk indeukt ofzo
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33822
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
vandaag Hans naar Speakerland toe gebracht, kunnen ze daar in de luisterruimte. uiteraard eerst ff in de anechoïsche kamer meten natuurlijk.. wat is dat
een 6dB dip zo rond de 4kHz... wat filosoferen wat t kan zijn, gegokt wordt op foute spoel... andere in de meetruimte: wel vlak.. pfoe opluchting.. beide open gemaakt, filter er uit.. bleek de aansluiting van de woofer op het filter niet goed gesoldeerd te zijn..
snel weer vastgezet en weer dicht gemaakt.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: WIE DURFT ...
Gister na twee jaar het deksel weer op mijn gemodificeerde CD-speler gezet...
Allemachtig wat ziet dat er netjes uit zeg...
Dan maar even een ploatje van mijn huidige project wat nog in een kastje moet. Kastje is besteld bij Modusshop.biz. Die mailen hun vragen zelfs op zondag! Hulde! Als het goed is is vandaag de kast op de post gegaan, ben benieuwd wanneer die hier is!
Allemachtig wat ziet dat er netjes uit zeg...
Dan maar even een ploatje van mijn huidige project wat nog in een kastje moet. Kastje is besteld bij Modusshop.biz. Die mailen hun vragen zelfs op zondag! Hulde! Als het goed is is vandaag de kast op de post gegaan, ben benieuwd wanneer die hier is!
Re: WIE DURFT ...
Heb met twee dezelfde speakers echt stomme fouten gemaakt.
Kleine Peerless SDS-134 midwoofers. Geen hele dure speakers, maar wel jammer om fouten daarbij te maken.
Omdat ik deze speakers in meerdere projecten gebruik heb en er goede ervaringen mee heb, had ik twee stuks gekocht om in mijn Philips Legend I te zetten (prima bureauspeakers!), aangezien deze randen poreus en uitgescheurd waren.
De ene ging ik aansluiten, maar legde met de ophanging op een scherp deel: gat erin.
In mijn Cappuccino Elegance II White Edition project gebruik ik deze speaker ook als midtoner.
Helaas viel mijn boormachine om en belandde in de dustcap: gat erin.
Gelukkig had ik nog een 'verse' speaker in een van de Philips Legend, dus die eruit gehaald. Dus in beide Legends zitten beschadigde speakers, maar ze doen het nog wel prima.
Gelukkig dat er een stofje voor zit (A)
Andere fouten zijn meetfouten die ik vaak wel gewoon kon oplossen.
Groeten, Xander
Kleine Peerless SDS-134 midwoofers. Geen hele dure speakers, maar wel jammer om fouten daarbij te maken.
Omdat ik deze speakers in meerdere projecten gebruik heb en er goede ervaringen mee heb, had ik twee stuks gekocht om in mijn Philips Legend I te zetten (prima bureauspeakers!), aangezien deze randen poreus en uitgescheurd waren.
De ene ging ik aansluiten, maar legde met de ophanging op een scherp deel: gat erin.
In mijn Cappuccino Elegance II White Edition project gebruik ik deze speaker ook als midtoner.
Helaas viel mijn boormachine om en belandde in de dustcap: gat erin.
Gelukkig had ik nog een 'verse' speaker in een van de Philips Legend, dus die eruit gehaald. Dus in beide Legends zitten beschadigde speakers, maar ze doen het nog wel prima.
Gelukkig dat er een stofje voor zit (A)
Andere fouten zijn meetfouten die ik vaak wel gewoon kon oplossen.
Groeten, Xander
Re: WIE DURFT ...
EDIT: wel off-topic, maar wellicht leuk.
Vandaag moest ik ineens aan een oude werkervaring denken.
Ik liep nog stage bij een computer reparatie bedrijfje waar ze ook printers repareerde (de grote industriele variant).
Het zal zo'n 15-16 jaar geleden zijn.
De klacht van het bedrijf: als een print gemaakt wordt, dan zit er een spook afdruk doorheen.
M'n collega (20 jaar ervaring) en ik (nieuw) dachten meteen: "de geleide rollen!". Printer open gemaakt, rollen eruit, nieuwe rollen erin, printer in elkaar zetten. 45 minuten werk ofzo. Printje maken en........ vage afdruk.
*gloeiende!*
Dan moet het wel de fusing-unit zijn! Ding weer open gemaakt, fusing-unit uitgebouwd (toendertijd was dat nog VEEL werk), rest weer in elkaar gezet. Printje maken en WEL GLOEIENDE! Nog steeds die vage afdrukken....
Laatste mogelijkheid, ALLE rollen vervangen! Lang verhaal kort gemaakt, inmiddels een halve dag aan het klooien. Alles zit weer op z'n plek: print maken
VAGE PRINTS!!
Toen was het papier op, ik leg er een "nieuwe" stapel in uit een doos<- let op de "". Vallen er een paar op de grond. Jullie voelen um al: ALLE PAGINA'S WAREN VAAG BEDRUKT AAN DE ONDERZIJDE!
Had een of ander ei, oude mislukte prints met een vage opdruk (waarschijnlijk een bijna lege toner) in een doos met nieuw papier geflikkerd met de afdruk aan de onderzijde. Dit zie je dus niet als je deze in de printer legt. Die print vrolijk aan de reeds bedrukte zijde en voila: "het probleem".
We hebben elkaar gezworen dit nooit verder te vertellen. Al helemaal niet aan de klant en HELEMAAL NIET aan onze baas. Het was gewoon "iets met de fusing-unit en rollen en de rest enzo". Printer had een grote beurt nodig
Vandaag moest ik ineens aan een oude werkervaring denken.
Ik liep nog stage bij een computer reparatie bedrijfje waar ze ook printers repareerde (de grote industriele variant).
Het zal zo'n 15-16 jaar geleden zijn.
De klacht van het bedrijf: als een print gemaakt wordt, dan zit er een spook afdruk doorheen.
M'n collega (20 jaar ervaring) en ik (nieuw) dachten meteen: "de geleide rollen!". Printer open gemaakt, rollen eruit, nieuwe rollen erin, printer in elkaar zetten. 45 minuten werk ofzo. Printje maken en........ vage afdruk.
Dan moet het wel de fusing-unit zijn! Ding weer open gemaakt, fusing-unit uitgebouwd (toendertijd was dat nog VEEL werk), rest weer in elkaar gezet. Printje maken en WEL GLOEIENDE! Nog steeds die vage afdrukken....
Laatste mogelijkheid, ALLE rollen vervangen! Lang verhaal kort gemaakt, inmiddels een halve dag aan het klooien. Alles zit weer op z'n plek: print maken
Toen was het papier op, ik leg er een "nieuwe" stapel in uit een doos<- let op de "". Vallen er een paar op de grond. Jullie voelen um al: ALLE PAGINA'S WAREN VAAG BEDRUKT AAN DE ONDERZIJDE!
Had een of ander ei, oude mislukte prints met een vage opdruk (waarschijnlijk een bijna lege toner) in een doos met nieuw papier geflikkerd met de afdruk aan de onderzijde. Dit zie je dus niet als je deze in de printer legt. Die print vrolijk aan de reeds bedrukte zijde en voila: "het probleem".
We hebben elkaar gezworen dit nooit verder te vertellen. Al helemaal niet aan de klant en HELEMAAL NIET aan onze baas. Het was gewoon "iets met de fusing-unit en rollen en de rest enzo". Printer had een grote beurt nodig
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: WIE DURFT ...
Hahahaha .... hapt naar lucht .... hahahahaha .... hahahaha .... hahaaha .... valt van stoel, rolt over de grond
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3258
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: WIE DURFT ...
[ouwe lul modus]Doe alsjeblieft heel voorzichtig met de bovenfreesMechanicalAnimal schreef:bovenfrees in bestelling dus ik wil hier vast een plekje
Re: WIE DURFT ...
SARK schreef:[ouwe lul modus]Doe alsjeblieft heel voorzichtig met de bovenfreesMechanicalAnimal schreef:bovenfrees in bestelling dus ik wil hier vast een plekje[/ouwe lul modus]
Vooral met zo´n nick
Re: WIE DURFT ...
Toch niet toevallig op recept van justitie?SARK schreef:Ik ben naar zo'n cursus 'lief zijn voor elkaar' geweest
Groeten,
Mischa
Re: WIE DURFT ...
Nee hoormischa72 schreef:Toch niet toevallig op recept van justitie?![]()
![]()
Re: WIE DURFT ...
Ik had net een nieuwe telefoon binnen ( van barry) alleen zat er nog een simlock op, dus ik bezig met dat ding te flashen, valt dat de mobiel in één keer uit
batterij leeg
dus nu slaapt ie voor altijkd 
Re: WIE DURFT ...
Opladen en opnieuw proberen is geen optie?danielv schreef:Ik had net een nieuwe telefoon binnen ( van barry) alleen zat er nog een simlock op, dus ik bezig met dat ding te flashen, valt dat de mobiel in één keer uitbatterij leeg
dus nu slaapt ie voor altijkd
Misschien dat je via een forum nog een uitweg kan vinden...
Succes in elk geval.
Groeten,
Mischa
Re: WIE DURFT ...
opladen lukt niet, was net bezig met de mainware te flashen ( dus ook oplaad cycly enzo) toen was de batterij dus leeg
en opladen werkt dus niet, heb trouwens wel een tijdje aan de labvoeding gehad ( de lipo accu) wel met een emmer water ernaast voor het geval dat:P
toen herkende de pc hem wel maar zei dat er fouten mee waren .. verder kom ik ook niet
en opladen werkt dus niet, heb trouwens wel een tijdje aan de labvoeding gehad ( de lipo accu) wel met een emmer water ernaast voor het geval dat:P
toen herkende de pc hem wel maar zei dat er fouten mee waren .. verder kom ik ook niet
Re: WIE DURFT ...
Ah ja: labvoeding + lipo accu en een emmer water, spektakel!danielv schreef:opladen lukt niet, was net bezig met de mainware te flashen ( dus ook oplaad cycly enzo) toen was de batterij dus leeg
en opladen werkt dus niet, heb trouwens wel een tijdje aan de labvoeding gehad ( de lipo accu) wel met een emmer water ernaast voor het geval dat:P
toen herkende de pc hem wel maar zei dat er fouten mee waren .. verder kom ik ook niet
Vergeet je niet foto's te nemen
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: WIE DURFT ...
Als je je compressor na lange tijd niet te hebben gebruikt aan wil zetten en hij loopt gelijk vast maar na een paar keer aan en uit zetten begint ie toch te lopen, dan is het niet slim om er bij weg te lopen. Ik was geloof ik net op tijd om het ding weer uit te zetten aangezien er heel veel rook uit kwam... Einde compressor ben ik bang maar gelukkig geen brand... 
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33822
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: WIE DURFT ...
als je tempex gebruikt om een stukje fineer mee aan te drukken, moet je wel zo weinig lijm gebruiken dat het niet door het fineer heen komt....
gelukkig was het allemaal met een goed mes er wel weer af te schrapen
Re: WIE DURFT ...
Heb een mooie frontplaat voor m'n versterker laten maken bij Schaeffer;
Met het gedacht die nog mee te brengen zaterdag naar Breda..
Blijken m'n montagegaten niet overeen te komen én staat er een kemel van een schrijffout op: "Amplifer"...
74€ het water in en maar een nieuw laten maken
(nu is de schrijfwijze 4x gecheckt
)
Met het gedacht die nog mee te brengen zaterdag naar Breda..
Blijken m'n montagegaten niet overeen te komen én staat er een kemel van een schrijffout op: "Amplifer"...
74€ het water in en maar een nieuw laten maken
