WIE DURFT ...

Complete sets, maar ook bijvoorbeeld hifi-meubels

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Vandaag alweer een topdag :? Ik wist dat ik twee 10uF C's moest hebben. Na een tijdje zoeken vond ik er eentje. Ik heb het hele huis over de kop gehad om de tweede te vinden. Gek genoeg vond ik eerst twee 22 uF C's.
Ik heb werkelijk geen idee waarom ik die ooit gekocht heb... Uiteindelijk ook de tweede 10 uF C gevonden trouwens...
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Bericht door bartsegers »

Nieuwe tweeters besteld voor de hivi-TL kasten.
Ik dacht netjes te hebben gemeten....

Net in de baffle gezet, blijkt de frontplaat 2 mm uit te steken aan beide zijden :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Hoe ga ik dat in GODSnaam oplossen.....
de baffle heeft een 45 graden facet, als ik ze verzink komt de faceplate aan de zijkanten buiten de kasten. (Jank modus)
Nog dieper verzinken is oerlelijk.

Enige wat nu door mn hoofd spint is het afzagen :shock: van de frontplaat ofzo... (dubbel jank modus) En hoe doe je dat dan weer netjes....
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

van t weekeinde ook wat in de praktijk geleerd wat zeer voorspelbaar was: van tennis spelen op klompen krijg je blaren en pijn in je voeten :roll:
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Bericht door bartsegers »

bartsegers schreef:
Nieuwe tweeters besteld voor de hivi-TL kasten.
Ik dacht netjes te hebben gemeten....

Net in de baffle gezet, blijkt de frontplaat 2 mm uit te steken aan beide zijden :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Hoe ga ik dat in GODSnaam oplossen.....
de baffle heeft een 45 graden facet, als ik ze verzink komt de faceplate aan de zijkanten buiten de kasten. (Jank modus)
Nog dieper verzinken is oerlelijk.

Enige wat nu door mn hoofd spint is het afzagen :shock: van de frontplaat ofzo... (dubbel jank modus) En hoe doe je dat dan weer netjes....
Opgelost, gewoon tegen de bandschuur machine houden :oops: :!:
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Bericht door wouter »

Bouwde met een vriend van me mooie TL's

laten we de boel eens bi ampen 8)

Vergeten de verbindingsbruggen er tussenuit te halen...

Bryston vs. NAD eindblok, de NAD ging NAT :( so Sad... eindtrapjes stuk
Gebruikersavatar
4smulders
Berichten: 18
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 13:36
Locatie: Zegveld

Bericht door 4smulders »

Zo das lekker ! ! !

Eindelijk zo ver om mijn eerste speaker te maken. Heb van iemand Tannoy Mercury Mx2 gescoord ben lekker bezig geweest en heb z’n beetje alles klaargemaakt. Eiken gezaagd, filter er in gezet, Speakers gemonteerd, leer besteld en ff aansluiten op de versterker en dan natuurlijk ff luisteren naar het overweldige geluid. Ik helemaal heppie de peppie.

DUS NIET !! Is één van de Drivers stuk. Ja ja ik weet het had ze ff na moeten meten voordat ik aan de gang zou gaan maar ja dan ga ik nu maar zoeken naar een alternatief voor de woofer en heb vanavond toch maar ff nieuwe voorkandjes gemaakt voor de toekomstige drivers. morgen de zijkanten frezen en dan kunnen er zo weer nieuwe drivers in.
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

Was even mijn voedingskastje aan het controleren en fixen.

Nadat alles het weer deed mocht hij weer dicht en dan moet je niet vergeten de 230V die vlak aan de zijkant zit even er van af te halen.

Tintelende vingers, maargoed :lol: :lol: 8)



(Overigens zijn sommige fabrikanten meesters in het onveilig plaatsen van 230V lijnen. Mijn Marantz cd5200 is er net zo een, die raakt op enkele milimeters na net niet de behuizing. Ook er lekker als je kast per ongeluk indeukt ofzo :roll:. Heb ik ook maar even gefixt)
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

vandaag Hans naar Speakerland toe gebracht, kunnen ze daar in de luisterruimte. uiteraard eerst ff in de anechoïsche kamer meten natuurlijk.. wat is dat :shock: een 6dB dip zo rond de 4kHz... wat filosoferen wat t kan zijn, gegokt wordt op foute spoel... andere in de meetruimte: wel vlak.. pfoe opluchting.. beide open gemaakt, filter er uit.. bleek de aansluiting van de woofer op het filter niet goed gesoldeerd te zijn.. :oops: snel weer vastgezet en weer dicht gemaakt.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: WIE DURFT ...

Bericht door Leeuwarden »

Gister na twee jaar het deksel weer op mijn gemodificeerde CD-speler gezet...
Allemachtig wat ziet dat er netjes uit zeg...

Dan maar even een ploatje van mijn huidige project wat nog in een kastje moet. Kastje is besteld bij Modusshop.biz. Die mailen hun vragen zelfs op zondag! Hulde! Als het goed is is vandaag de kast op de post gegaan, ben benieuwd wanneer die hier is!
Bijlagen
Fröbelwerkje.JPG
Mr. X
Berichten: 52
Lid geworden op: di 02 jun 2009, 23:50
Locatie: Enschede

Re: WIE DURFT ...

Bericht door Mr. X »

Heb met twee dezelfde speakers echt stomme fouten gemaakt.
Kleine Peerless SDS-134 midwoofers. Geen hele dure speakers, maar wel jammer om fouten daarbij te maken.
Omdat ik deze speakers in meerdere projecten gebruik heb en er goede ervaringen mee heb, had ik twee stuks gekocht om in mijn Philips Legend I te zetten (prima bureauspeakers!), aangezien deze randen poreus en uitgescheurd waren.
De ene ging ik aansluiten, maar legde met de ophanging op een scherp deel: gat erin.

In mijn Cappuccino Elegance II White Edition project gebruik ik deze speaker ook als midtoner.
Helaas viel mijn boormachine om en belandde in de dustcap: gat erin.

Gelukkig had ik nog een 'verse' speaker in een van de Philips Legend, dus die eruit gehaald. Dus in beide Legends zitten beschadigde speakers, maar ze doen het nog wel prima.
Gelukkig dat er een stofje voor zit (A)

Andere fouten zijn meetfouten die ik vaak wel gewoon kon oplossen.

Groeten, Xander
Gebruikersavatar
MichaelB
Berichten: 2060
Lid geworden op: vr 04 jul 2008, 10:49
Locatie: Soest

Re: WIE DURFT ...

Bericht door MichaelB »

EDIT: wel off-topic, maar wellicht leuk.

Vandaag moest ik ineens aan een oude werkervaring denken.

Ik liep nog stage bij een computer reparatie bedrijfje waar ze ook printers repareerde (de grote industriele variant).
Het zal zo'n 15-16 jaar geleden zijn.

De klacht van het bedrijf: als een print gemaakt wordt, dan zit er een spook afdruk doorheen.

M'n collega (20 jaar ervaring) en ik (nieuw) dachten meteen: "de geleide rollen!". Printer open gemaakt, rollen eruit, nieuwe rollen erin, printer in elkaar zetten. 45 minuten werk ofzo. Printje maken en........ vage afdruk. :evil: *gloeiende!*
Dan moet het wel de fusing-unit zijn! Ding weer open gemaakt, fusing-unit uitgebouwd (toendertijd was dat nog VEEL werk), rest weer in elkaar gezet. Printje maken en WEL GLOEIENDE! Nog steeds die vage afdrukken....

Laatste mogelijkheid, ALLE rollen vervangen! Lang verhaal kort gemaakt, inmiddels een halve dag aan het klooien. Alles zit weer op z'n plek: print maken :evil: :evil: :evil: :evil: VAGE PRINTS!!

Toen was het papier op, ik leg er een "nieuwe" stapel in uit een doos<- let op de "". Vallen er een paar op de grond. Jullie voelen um al: ALLE PAGINA'S WAREN VAAG BEDRUKT AAN DE ONDERZIJDE! :oops:

Had een of ander ei, oude mislukte prints met een vage opdruk (waarschijnlijk een bijna lege toner) in een doos met nieuw papier geflikkerd met de afdruk aan de onderzijde. Dit zie je dus niet als je deze in de printer legt. Die print vrolijk aan de reeds bedrukte zijde en voila: "het probleem".

We hebben elkaar gezworen dit nooit verder te vertellen. Al helemaal niet aan de klant en HELEMAAL NIET aan onze baas. Het was gewoon "iets met de fusing-unit en rollen en de rest enzo". Printer had een grote beurt nodig :^o
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: WIE DURFT ...

Bericht door SSassen »

Hahahaha .... hapt naar lucht .... hahahahaha .... hahahaha .... hahaaha .... valt van stoel, rolt over de grond :mrgreen:

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3258
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: WIE DURFT ...

Bericht door MechanicalAnimal »

*geserveerd* :lol:

bovenfrees in bestelling dus ik wil hier vast een plekje :-#
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: WIE DURFT ...

Bericht door SARK »

MechanicalAnimal schreef:
bovenfrees in bestelling dus ik wil hier vast een plekje :-#
[ouwe lul modus]Doe alsjeblieft heel voorzichtig met de bovenfrees :!: [/ouwe lul modus]
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: WIE DURFT ...

Bericht door mischa72 »

SARK schreef:
MechanicalAnimal schreef:
bovenfrees in bestelling dus ik wil hier vast een plekje :-#
[ouwe lul modus]Doe alsjeblieft heel voorzichtig met de bovenfrees :!: [/ouwe lul modus]

Vooral met zo´n nick =; =; =;
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: WIE DURFT ...

Bericht door SARK »

Ik ben naar zo'n cursus 'lief zijn voor elkaar' geweest :oops:
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: WIE DURFT ...

Bericht door mischa72 »

SARK schreef:
Ik ben naar zo'n cursus 'lief zijn voor elkaar' geweest :oops:
Toch niet toevallig op recept van justitie? :twisted: :twisted:

Groeten,
Mischa
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: WIE DURFT ...

Bericht door SARK »

mischa72 schreef:
Toch niet toevallig op recept van justitie? :twisted: :twisted:
Nee hoor :^o
Bijlagen
joker.jpg
Gebruikersavatar
danielv
Berichten: 613
Lid geworden op: za 19 jan 2008, 16:31
Locatie: zuidhorn

Re: WIE DURFT ...

Bericht door danielv »

Ik had net een nieuwe telefoon binnen ( van barry) alleen zat er nog een simlock op, dus ik bezig met dat ding te flashen, valt dat de mobiel in één keer uit :roll: batterij leeg :-# dus nu slaapt ie voor altijkd :cry:
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: WIE DURFT ...

Bericht door mischa72 »

danielv schreef:
Ik had net een nieuwe telefoon binnen ( van barry) alleen zat er nog een simlock op, dus ik bezig met dat ding te flashen, valt dat de mobiel in één keer uit :roll: batterij leeg :-# dus nu slaapt ie voor altijkd :cry:
Opladen en opnieuw proberen is geen optie?
Misschien dat je via een forum nog een uitweg kan vinden...

Succes in elk geval.

Groeten,
Mischa
Gebruikersavatar
danielv
Berichten: 613
Lid geworden op: za 19 jan 2008, 16:31
Locatie: zuidhorn

Re: WIE DURFT ...

Bericht door danielv »

opladen lukt niet, was net bezig met de mainware te flashen ( dus ook oplaad cycly enzo) toen was de batterij dus leeg
en opladen werkt dus niet, heb trouwens wel een tijdje aan de labvoeding gehad ( de lipo accu) wel met een emmer water ernaast voor het geval dat:P
toen herkende de pc hem wel maar zei dat er fouten mee waren .. verder kom ik ook niet
Gebruikersavatar
MichaelB
Berichten: 2060
Lid geworden op: vr 04 jul 2008, 10:49
Locatie: Soest

Re: WIE DURFT ...

Bericht door MichaelB »

danielv schreef:
opladen lukt niet, was net bezig met de mainware te flashen ( dus ook oplaad cycly enzo) toen was de batterij dus leeg
en opladen werkt dus niet, heb trouwens wel een tijdje aan de labvoeding gehad ( de lipo accu) wel met een emmer water ernaast voor het geval dat:P
toen herkende de pc hem wel maar zei dat er fouten mee waren .. verder kom ik ook niet
Ah ja: labvoeding + lipo accu en een emmer water, spektakel! :lol:
Vergeet je niet foto's te nemen :wink:
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: WIE DURFT ...

Bericht door Leeuwarden »

Als je je compressor na lange tijd niet te hebben gebruikt aan wil zetten en hij loopt gelijk vast maar na een paar keer aan en uit zetten begint ie toch te lopen, dan is het niet slim om er bij weg te lopen. Ik was geloof ik net op tijd om het ding weer uit te zetten aangezien er heel veel rook uit kwam... Einde compressor ben ik bang maar gelukkig geen brand... :?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: WIE DURFT ...

Bericht door Henkjan »

als je tempex gebruikt om een stukje fineer mee aan te drukken, moet je wel zo weinig lijm gebruiken dat het niet door het fineer heen komt....
tempex.jpg
gelukkig was het allemaal met een goed mes er wel weer af te schrapen
Gebruikersavatar
BertDB
Berichten: 1978
Lid geworden op: zo 07 sep 2008, 17:39
Locatie: Mechelen (BE)

Re: WIE DURFT ...

Bericht door BertDB »

Heb een mooie frontplaat voor m'n versterker laten maken bij Schaeffer;
Met het gedacht die nog mee te brengen zaterdag naar Breda..
Blijken m'n montagegaten niet overeen te komen én staat er een kemel van een schrijffout op: "Amplifer"... :evil:
74€ het water in en maar een nieuw laten maken :oops: (nu is de schrijfwijze 4x gecheckt :lol: )
Plaats reactie