Loont het de moeite oude speakers te rewiren ?

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
psygarden

Loont het de moeite oude speakers te rewiren ?

Bericht door psygarden »

Ik ben in het bezit van enkele old-timers genre Bowers & Wilkins DM1 (1963), DM2a (1973), DM4 (1972) & DM12's

Ik gebruik de DM-2a & DM-12 als surround speakers (DM-2a als front & DM-12 als satteliet) op een oude Sony versterker.

Nu vraag ik me af of het een hoorbaar verschil zou opbrengen als ik alle bedrading binnenin deze speakers vervang door hoogwaardige bedrading, en tevens de beveiliging uit de DM-12 overbrug ?

Ik lees soms op forums berichten van mensen die dit gedaan hebben, en ik stel me er vragen bij?

groetjes,
Rik
Martijn H

Bericht door Martijn H »

Ik denk dat je veel moeite verspilt, met de kabelmodificatie. Het vervangen van bepaalde filteronderdelen voor nieuwe is dan misschien beter.
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

alle verbindingen weer eens vers solderen kan nooit kwaad 8)
Rien Kleinjan

Bericht door Rien Kleinjan »

Ik denk dat het wel degelijk hoorbaar zal zijn wanneer je alleen de bedrading vernieuwd. Gezien de leeftijd van de speakers zal het koper niet al te fris meer zijn en dan doel ik op stekerverbindingen en verouderd soldeer. Een keer de boel openschroeven en inspecteren lijkt mij geen gek idee. Overigens zou ik niet eens voor allerlei exotische soorten kabel gaan maar gewoon een goede soepele kabel zoals in schakelkasten wordt gebruikt.
Tazzy
Contacteer:

Bericht door Tazzy »

Heb bij mijn 330i's de beveiliging er uit gehaald. Van alles naar VDH CS - 16 werd het hoog mij te fel. Heb op de laag units deze kabel nog wel maar op het hoog weer origineel. Geen idee meer wat dit geholpen heeft... best lang geleden allemaal
markje

Bericht door markje »

Ik zou in de kast ook een standaardkabel gebruiken. Je soldeerverbindingen nalopen is nooit weg. Ook die kunnen gaar worden na verloop van tijd.

Groeten Mark
MidiMaze
Contacteer:

Bericht door MidiMaze »

Ik heb zelf de DM2a en de DM4 gehad, en heb bij beide de kabels allemaal vervangen. Vooral de DM2a's gingen er erg op vooruit. De connectoren naar de hoog en super-hoog waren helemaal gecorodeerd. Tevens heb ik alle kabels toen maar direct aan het wisselfilter gesoldeerd. Naar mijn idee zeker een aanrader.
Plaats reactie