Phillips AD 80111/w8 driver gegevens voor winisd?

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
nxs77
Contacteer:

Phillips AD 80111/w8 driver gegevens voor winisd?

Bericht door nxs77 »

Hallo ik heb hier nog maar 1 werkende driver van phillips. eentje met een vlakke membraam.
Ik ben benieuwd of er iemand is die de gegevens voor in winisd heeft voor mij en verder of ik iets kan doen voor de andere driver waarvan de spreekspoel niks meer doet.
Kan dat gerepareert worden en zo ja hoe?
CornelisJ

Re: Phillips AD 80111/w8 driver gegevens voor winisd?

Bericht door CornelisJ »

nxs77 schreef:
Hallo ik heb hier nog maar 1 werkende driver van Philips.
Dus de AD8066/W4 woofers van je subkist topic doen het niet meer?
Eentje met een vlakke membraam. Ik ben benieuwd of er iemand is die de gegevens voor in winisd heeft voor mij.
Het enige wat ik heb is een datasheet van de AD80681 (W4 en W8). Dit is een vlakmembraam woofer die erg op de 80111 woofer lijkt. Zie bijlage hieronder. Wellicht dat iemand op dit forum deze gegevens in WinISD kan stoppen.
... en verder of ik iets kan doen voor de andere driver waarvan de spreekspoel niks meer doet. Kan dat gerepareert worden en zo ja hoe?
Is de spreekspoel opgeblazen? Dan vrees ik dat hier niets meer aan te doen is. Als reparatie al mogelijk is, dan zal dat behoorlijk kostbaar zijn. Ik denk dat je beter een ander exemplaar kunt zoeken op Marktplaats of in de rubrieken "Aangeboden" en "Gevraagd" op dit forum.
Bijlagen
AD80681W.pdf
Datasheet Philips AD80681 (W4 en W8) woofers
(555.12 KiB) 153 keer gedownload
nxs77
Contacteer:

Bericht door nxs77 »

CornelisJ schreef:
Dus de AD8066/W4 woofers van je subkist topic doen het niet meer?
Nee deze heb ik gewoon nog over. De woofers van de subkist doen het nog gewoon.
Ik wou gewoon graag meer weten over de 80111 driver om te kijken wat ik er mee kan gaan doen.
nxs77
Contacteer:

Bericht door nxs77 »

De defecte woofer kan ik wel omtoveren tot een passief membraam?? Mischien de magneet eraf halen??
arjank

Bericht door arjank »

Ombouwen tot passief membraan kan zeker, heb ik al met meerdere philips units omgebouwd :D
Magneet eraf halen en dan kun je het beste met twee componenten lijm of pur een m5 bout met ring in de spreekspoel plaatsen zodat je op die m5 bout extra ringen kunt bevestigen om het gewicht aan te passen :mrgreen: .
nxs77
Contacteer:

Bericht door nxs77 »

arjank schreef:
Ombouwen tot passief membraan kan zeker, heb ik al met meerdere philips units omgebouwd :D
Magneet eraf halen en dan kun je het beste met twee componenten lijm of pur een m5 bout met ring in de spreekspoel plaatsen zodat je op die m5 bout extra ringen kunt bevestigen om het gewicht aan te passen :mrgreen: .
Niet meer nodig.. hij doet het alweer. Wat je met een multimeter en een soldeerboutje wel niet kan doen.
Eerst heb ik de magneet los gehad en alles nagemeten en daarna alles weer hersteld en de magneet er weer op...

pies of keek:-P
nxs77
Contacteer:

Bericht door nxs77 »

Alles op de originele tweeter na zit weer in de oude box.. jbl car audio tweeter erop en het klinkt wel weer goed eigelijk..

Mischien ook wel een leuk project om mee bezig te gaan.. nieuwe kasten maken voor deze luidsprekers..
Mooi wit is niet lelijk;-)
Plaats reactie