Hierbij mijn eerste posting over de bouw van een surround luidspreker box.
Geinspireerrd door op dit forum al eerder gebouwde ontwerpen, heb ik besloten mijn bestaande zelfbouw surround luidspreker te herbouwen met een andere tweeter.
De drivers zijn een Tonsil GTC 13/40/1 voor mid-laag en de alom bekende B&G Neo 3. KaToNeo= Kastje Tonsil Neo. Inhoud 7 liter. BR 15cm, Diameter 5 cm
Daar ik niet zelf in de gelegenhied ben om metingen te verrichten, heb ik besloten mij te laten inspireren voor het filter door een eerder gepost ontwerp van GeertM2. Geert heeft een ontwerp gemaakt met de AL130 van Visaton.
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?t=5776&postdays=0&postorder=asc&start=0
Na contact opgenomen te hebben met Geert, was hij bereid een nieuw filter voorstel te maken voor de combinatie Tonsil/Neo. Nog bedankt voor je hulp Geert
Mijn uitgangspunt was een luidspreker te maken die aan een muurbeugeltje in een hoek kan hangen. BR poort onder.
Hierbij een plaatje van de bestaande Tonsil monitor, de specificaties van de GTC13/4/1, GeertM2 filter voorstel, en de vordering van de bouw.
De huidige status is lakken en schuren, met botenlak en korrel 1000/2000 schuurpapier.
Vandaag wat filter onderdelen binnen gekregen, dus de volgende stap is de montage van het filter, test luisteren, filter inbouwen, kast inelkaar lijmen en verder aflakken en schuren en polijsten met commodant rub en autopolijst.
Groeten Martin.