Hobby Hifi Sub Zero

incl oude discussies en bouwverslagen

Moderator: Beheerdersteam

Gesloten
Gebruikersavatar
hovingtim
Berichten: 1206
Lid geworden op: zo 19 jun 2005, 23:37
Locatie: Ergens Bij Nijmegen

Hobby Hifi Sub Zero

Bericht door hovingtim »

Niet veel bijzonders, maar de 18" celestion woofer die ik aangeschaft had via marktplaats, heb ik in de sub zero van de hobby hifi gestopt. Aangestuurd met de reckhorn 401 amp en een kleine boost van 3db op 22hz. Er moet nog een frontje voor. Dit word een ring van mdf, precies in de maat van de woofer. Die schuif ik dan zo over de woofer, en dan heeft hij zijn frontje.
Bijlagen
09052010086.jpg
09052010087.jpg
09052010088.jpg
09052010089.jpg
09052010090.jpg
Gebruikersavatar
Ronald_1
Berichten: 384
Lid geworden op: zo 05 mar 2006, 21:13

Re: Hobby Hifi Sub Zero

Bericht door Ronald_1 »

Dat ziet er keurig uit. :) Van welk hout is de front, bovenkant en achterkant gemaakt?
Gebruikersavatar
autotuning_sem
Berichten: 139
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 13:53
Locatie: Doesburg

Re: Hobby Hifi Sub Zero

Bericht door autotuning_sem »

best een geile sub :P met zo'n mooie GROTE woofer, daar houd ik wel van! echt strak gedaan!!!
Gebruikersavatar
hovingtim
Berichten: 1206
Lid geworden op: zo 19 jun 2005, 23:37
Locatie: Ergens Bij Nijmegen

Re: Hobby Hifi Sub Zero

Bericht door hovingtim »

Ronald_1 schreef:
Dat ziet er keurig uit. :) Van welk hout is de front, bovenkant en achterkant gemaakt?
Het is geen hout, het is plak plasic van de Praxis (wat je op je vensterbanken kan plakken). Ik heb de hele sub 3x in de grondverf gezet, daarna netjes geschuurd en toen de zijkanten zijdeglans zwart gemaakt. Daarna de voorkant beplakt met beleid, en als afwerking zit er nu net de 1e laag parket lak op.
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Re: Hobby Hifi Sub Zero

Bericht door bartsegers »

wow, best netjes voor plakplastic, hoewel de fotos niet echt scxherp zijn daarvoor.
Hoe gaat dat met de hoekjes en die plakplastic ??
Gebruikersavatar
hovingtim
Berichten: 1206
Lid geworden op: zo 19 jun 2005, 23:37
Locatie: Ergens Bij Nijmegen

Re: Hobby Hifi Sub Zero

Bericht door hovingtim »

Hoekjes gaat prima met dat spul, desnoods verwarmen met de fohn als nodig. Naden aan elkaar gaat lastiger, en heeft ook dus voor wat foutjes gezorgt. Des al niet te min, mag het resultaat er wel wezen vond ik.
Gebruikersavatar
Vinculum
Berichten: 3206
Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Re: Hobby Hifi Sub Zero

Bericht door Vinculum »

Ik heb hetzelfde spul gebruikt voor mijn Stiletto's en zelfs precies dezelfde folie voor de Ohmnia's. Werkt super en inderdaad ook goed om hoeken/rondingen te gebruiken.
Joland
Berichten: 170
Lid geworden op: wo 08 sep 2010, 13:46

Re: Hobby Hifi Sub Zero

Bericht door Joland »

Tim, ziet er erg strak uit! :rock:
Gebruikersavatar
cobaltjeh
Berichten: 1583
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 14:12
Locatie: Dongen

Re: Hobby Hifi Sub Zero

Bericht door cobaltjeh »

Ziet er goed uit! heb je de laklaak ook nog over het plakplastic gedaan?
Dit kan ik niet duidelijk halen uit je verhaal.
Gebruikersavatar
hovingtim
Berichten: 1206
Lid geworden op: zo 19 jun 2005, 23:37
Locatie: Ergens Bij Nijmegen

Re: Hobby Hifi Sub Zero

Bericht door hovingtim »

cobaltjeh schreef:
Ziet er goed uit! heb je de laklaak ook nog over het plakplastic gedaan?
Dit kan ik niet duidelijk halen uit je verhaal.
Dat staat op de planning, net als het maken van de front voor de woofer. Momenteel, ben ik druk bezig met de keukenkastjes retro oranje te verven. Het heeft dus nog niet echt prioriteit.

Echt WAF heeft het niet, al staat er inmiddels wel een glazenschaal op (met in deze maand kerstballen erin :wink: )
Gesloten