Line Array "Twenty Five" finito/klaar....

incl oude discussies en bouwverslagen

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
amanda
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 758
Lid geworden op: zo 06 jul 2008, 9:55
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door amanda »

Prima!

Ik woon in Rotterdam Ommoord bij het binnenhof dus ook makkelijk te bereiken met de metro, parkeren is ook gratis.....
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

amanda schreef:
... parkeren is ook gratis.....
:shock: in R'dam???? daar hebben ze wat gemist op de Coolsingel :wink: :lol:
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Bericht door anonamemouse »

gratis parkeren! mooi!!! heb pas weer een arm en een been in amsterdam af mogen staan... bizar duur daar.
stuur effies een pm met adres en tel no voor het geval ik toch weet te verdwalen... :)
Ronkel
Berichten: 2181
Lid geworden op: do 11 jan 2007, 23:46
Locatie: Arnhem

Bericht door Ronkel »

Jammer dat Rotterdam zo ver weg is :?, erg interessant zo'n line array. Ik heb er nog nooit een gehoord, behalve van dat PA-spul of concerten... Mooi project, ik ben eigenlijk best benieuwd hoe het klinkt en hoe het combineert met de subwoofers.
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

Ronkel schreef:
Jammer dat Rotterdam zo ver weg is .
Ver weg?
Nederland is maar een kikkerlandje :wink: .
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

anonamemouse schreef:
stuur effies een pm met adres en tel no voor het geval ik toch weet te verdwalen... :)
Stuur mij ook even een pbtje Amanda, ik heb een TomTom.
Deze heb ik een tijdje terug gekocht omdat ik nogal zit te kloten als ik alleen rij.
Gebruikersavatar
amanda
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 758
Lid geworden op: zo 06 jul 2008, 9:55
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door amanda »

Het lukt me steeds niet om foto's te uploaden ivm een zeer trage internet verbinding, hopelijk morgen betere "kansen"......
Gebruikersavatar
amanda
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 758
Lid geworden op: zo 06 jul 2008, 9:55
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door amanda »

Foto's spreken voor zich.....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

Echt KICKEN !!!

Erg mooi en netjes gemaakt! =D> =D> =D>

De kleur vind ik persoonlijk ook veel en veel mooier dan die van je broeder!

Ook de manier van foto's maken blijft voor mij een groot raadsel :-k .
Hoe krijg je dat voorelkaar #-o .
Gebruikersavatar
amanda
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 758
Lid geworden op: zo 06 jul 2008, 9:55
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door amanda »

Hondasnl schreef:
Echt KICKEN !!!

Erg mooi en netjes gemaakt! =D> =D> =D>

De kleur vind ik persoonlijk ook veel en veel mooier dan die van je broeder!

Ook de manier van foto's maken blijft voor mij een groot raadsel :-k .
Hoe krijg je dat voorelkaar #-o .
Nou dank je :D
Zijn wel een paar dingetjes die beter zouden kunnen hoor maar ja op een gegeven moment vindt ik het wel goed :roll:

Wat betreft de foto's, deze heb ik nu met een compact gemaakt, beetje uitproberen....
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

Ik gebruik ook nog steeds een vrij compacte camera, maar een foto zoals de 2e weergeeft, snap ik echt geen snars van :P .

Leuk!!
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

(must listen at the luisterdag Breda....)
Gebruikersavatar
MichaelB
Berichten: 2060
Lid geworden op: vr 04 jul 2008, 10:49
Locatie: Soest

Bericht door MichaelB »

Respect!

En dan te bedenken dat je dit 2x gedaan hebt!! :shock:
Gebruikersavatar
amanda
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 758
Lid geworden op: zo 06 jul 2008, 9:55
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door amanda »

Wowly schreef:
(must listen at the luisterdag Breda....)
Als jij een geschikte auto heb :wink:
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

ehrr. Carlo heeft een grote wagen, die wil ze vast wel meenemen! :lol:

jan
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

Heden middag op visite geweest bij Amanda.

De luidsprekers zien er zeer indrukwekkend uit, zowel de Array's als de kasten voor het Laag.
Mijn complimenten voor het strakke werk, netjes gemaakt!

Het geluid(sbeeld):

Een zeer bijzondere ervaring, mag ik wel zeggen.
Waar je ook zat of stond, het maakte niet uit, het geluid was er overal.
Het stereobeeld was een beleving.
Maar waar ik nog meer van onder de indruk was, was ook dat het geluid, met name de wat hogere frequenties, echt letterlijk en figuurlijk "uit de lucht" kwamen vallen, ongekend, leuk, geweldig, TOP :o .
Dus ook een soort van "verticale stereo" :P , moeilijk uit te leggen, moet je gewoon ervaren :D .

Het laag was goed, strak en onder controle te houden door de fraaie Marantz, vond ik.
Het voordeel was ook dat deze instelbaar is.
Laag en mid: prima en klinkt erg lekker, laag gaat lekker makkelijk en diep door.
Het enige wat ik miste, dat was dat het hoog hier en daar wat onbrak.

Voor de rest, geweldig!!! en het was gezellig.

Mooi en UNIEK project! :wink:
Gebruikersavatar
amanda
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 758
Lid geworden op: zo 06 jul 2008, 9:55
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door amanda »

:D

Was erg gezellig en veel goede muziek gehoord!

En leuk om te horen dat het toch wel goed kinkt 8)

Nu weer vrede sluiten met de buren :roll: :lol:
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

amanda schreef:
:D

Nu weer vrede sluiten met de buren :roll: :lol:
Wat je dan het beste kan doen is ze gewoon allemaal uitnodigen voor een luistersessie.

Dan komt helemaal goed :wink: .
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Bericht door anonamemouse »

wij waren ook van de partij, en degenen die er niet waren hebben prijswinnende oliebollen gemist, en een hele hoop leuke en vooral goedklinkende muziek!

zoals marcus al schreef is een line array een aparte ervaring. met "standaard" luidsprekers heb je toch een "hoogte" aan het geluid zitten omdat de units op hooguit 1 meter van de vloer zitten. een line array heeft daar geen last van, letterlijk van vloer tot plafond is de kamer gevuld met geluid.

wat ons allemaal opviel was dat, ondanks dat alle 25 units hetzelfde zouden moeten klinken er toch een soort van hoogteverschil in het geluid ontstond, bepaalde tonen/klanken klonken op een andere hoogte dan anderen. marcus omschreef het als "verticale stereo", dat is inderdaad een passende benaming.

omdat de unitjes maar 5 cm doorsnee hebben komt er geen laag uit, een subwoofer is een must bij dit systeem. in eerste instantie zat er een frequentie dipje op de overgang van line array naar subwoofer, nadat amanda de overname frequentie van de subs iets hoger had ingesteld klonk het geluid meteen een stuk completer, geen deuk meer in het spectrum.

stemmen worden heel natuurlijk weergegeven, dankzij de subs kan de hele flat meegenieten van het lekkere laag.
net als marcus miste ik hoog, vooral met cymbals mis je het sissen van het metaal, wellicht is een set losse tweeters een idee.

ze passen makkelijk in een stadsbus, dus ik zie geen enkele reden waarom ze niet op de volgende zba dag kunnen verschijnen :twisted:

het enige obstakeltje zou de lift kunnen zijn, amanda woont op de 148e verdieping... :P

ook was ik aangenaam verrast door de marantz 7001 KI cd speler en versterker. ik heb de cd speler zelf ook, daar zit een heel mooi geluid in. de versterker kende ik nog niet persoonlijk, deze heeft geen enkel probleem om het geheel aan te sturen. een vriendin van me is op zoek naar een nieuwe geintegreerde amp, ik ga deze zeker aanbevelen!
oh, kan je me nog even het linkje pm-en van waar je hem gekocht hebt? dank je wel!
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

:oops: Inderdaad Menno: de oliebollen waren heerlijk :P .

Maar de gevulde koeken ook AMANDA :!: :D .
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Bericht door CarloPJB »

Wowly schreef:
ehrr. Carlo heeft een grote wagen, die wil ze vast wel meenemen! :lol:

jan
Daar valt wel over te praten :wink:


Maar als ik nog de tijd vindt moeten tegen die tijd ook mijn dipools mee :?
Gebruikersavatar
amanda
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 758
Lid geworden op: zo 06 jul 2008, 9:55
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door amanda »

Afgelopen zaterdag de blauwe set speakers naar mijn broertje gebracht in een busje. Je krijgt ze moeizaam naar beneden vanaf de 13e, kunnen bijvoorbeeld niet rechtop in de lift en als je niet oppast raak je alle betonnen balken op de gallerij, geen succes al met al....

maw, wil je luisteren? kom dan even langs :wink:
CarloPJB schreef:
Wowly schreef:
ehrr. Carlo heeft een grote wagen, die wil ze vast wel meenemen! :lol:

jan
Daar valt wel over te praten :wink:


Maar als ik nog de tijd vindt moeten tegen die tijd ook mijn dipools mee :?
bunky

Bericht door bunky »

Hondasnl schreef:
Heden middag op visite geweest bij Amanda.

Dus ook een soort van "verticale stereo" :P , moeilijk uit te leggen, moet je gewoon ervaren :D .

Het enige wat ik miste, dat was dat het hoog hier en daar wat onbrak.

Voor de rest, geweldig!!! en het was gezellig.

Mooi en UNIEK project! :wink:
Jouw "verticale stereo" is gewoon bundeling.
De speakertjes staan eigenlijk niet dicht genoeg onder elkaar gemonteerd. Ofwel anders gezegd de "hoog units" hebben een te grote diameter. ( het hoog staat te ver van elkander)
Het is vanzelfsprekend aan de gebruiker of die daar een probleem mee heeft.
Denk namelijk dat velen met minder moeten doen. :wink:
Gebruikersavatar
amanda
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 758
Lid geworden op: zo 06 jul 2008, 9:55
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door amanda »

bunky schreef:
Jouw "verticale stereo" is gewoon bundeling.
De speakertjes staan eigenlijk niet dicht genoeg onder elkaar gemonteerd. Ofwel anders gezegd de "hoog units" hebben een te grote diameter. ( het hoog staat te ver van elkander)
Het is vanzelfsprekend aan de gebruiker of die daar een probleem mee heeft.
Denk namelijk dat velen met minder moeten doen. :wink:
Ik denk niet dat het dat is!

Volgens mij werd het ook niet ervaren als negatief....

De reden dat er in de hoogte ook spreiding is komt naar mijn idee door het volgende:
- er is simpelweg tijdsvertraging
- de hooge tonen worden naar mate ze door de kabel en speakers gaan zwakker wat dan weer hoorbaar is in het hoog.
- misschien dat de luisterafstand wat te krap is aangezien het om een line-array gaat

Wat ik ga doen is de binnenbekabeling optimaliseren. Een en ander zal ik op papier zetten zodat ik wat info kan posten!

De afstand tussen de drivers is volgens mij niet de oorzaak.
Gebruikersavatar
amanda
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 758
Lid geworden op: zo 06 jul 2008, 9:55
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door amanda »

bunky schreef:
Jouw "verticale stereo" is gewoon bundeling.
De speakertjes staan eigenlijk niet dicht genoeg onder elkaar gemonteerd. Ofwel anders gezegd de "hoog units" hebben een te grote diameter. ( het hoog staat te ver van elkander)
Het is vanzelfsprekend aan de gebruiker of die daar een probleem mee heeft.
Denk namelijk dat velen met minder moeten doen. :wink:
Ik denk niet dat het dat is!

Volgens mij werd het ook niet ervaren als negatief....

De reden dat er in de hoogte ook spreiding is komt naar mijn idee door het volgende:
- er is simpelweg tijdsvertraging
- de hooge tonen worden naar mate ze door de kabel en speakers gaan zwakker wat dan weer hoorbaar is in het hoog.
- misschien dat de luisterafstand wat te krap is aangezien het om een line-array gaat

Wat ik ga doen is de binnenbekabeling optimaliseren. Een en ander zal ik op papier zetten zodat ik wat info kan posten!

De afstand tussen de drivers is volgens mij niet de oorzaak.
Gesloten