Line Array "Twenty Five" finito/klaar....
Moderator: Beheerdersteam
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
- amanda
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 758
- Lid geworden op: zo 06 jul 2008, 9:55
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Nou dank jeHondasnl schreef:Echt KICKEN !!!
Erg mooi en netjes gemaakt!![]()
![]()
![]()
De kleur vind ik persoonlijk ook veel en veel mooier dan die van je broeder!
Ook de manier van foto's maken blijft voor mij een groot raadsel.
Hoe krijg je dat voorelkaar.
Zijn wel een paar dingetjes die beter zouden kunnen hoor maar ja op een gegeven moment vindt ik het wel goed
Wat betreft de foto's, deze heb ik nu met een compact gemaakt, beetje uitproberen....
Heden middag op visite geweest bij Amanda.
De luidsprekers zien er zeer indrukwekkend uit, zowel de Array's als de kasten voor het Laag.
Mijn complimenten voor het strakke werk, netjes gemaakt!
Het geluid(sbeeld):
Een zeer bijzondere ervaring, mag ik wel zeggen.
Waar je ook zat of stond, het maakte niet uit, het geluid was er overal.
Het stereobeeld was een beleving.
Maar waar ik nog meer van onder de indruk was, was ook dat het geluid, met name de wat hogere frequenties, echt letterlijk en figuurlijk "uit de lucht" kwamen vallen, ongekend, leuk, geweldig, TOP
.
Dus ook een soort van "verticale stereo"
, moeilijk uit te leggen, moet je gewoon ervaren
.
Het laag was goed, strak en onder controle te houden door de fraaie Marantz, vond ik.
Het voordeel was ook dat deze instelbaar is.
Laag en mid: prima en klinkt erg lekker, laag gaat lekker makkelijk en diep door.
Het enige wat ik miste, dat was dat het hoog hier en daar wat onbrak.
Voor de rest, geweldig!!! en het was gezellig.
Mooi en UNIEK project!
De luidsprekers zien er zeer indrukwekkend uit, zowel de Array's als de kasten voor het Laag.
Mijn complimenten voor het strakke werk, netjes gemaakt!
Het geluid(sbeeld):
Een zeer bijzondere ervaring, mag ik wel zeggen.
Waar je ook zat of stond, het maakte niet uit, het geluid was er overal.
Het stereobeeld was een beleving.
Maar waar ik nog meer van onder de indruk was, was ook dat het geluid, met name de wat hogere frequenties, echt letterlijk en figuurlijk "uit de lucht" kwamen vallen, ongekend, leuk, geweldig, TOP
Dus ook een soort van "verticale stereo"
Het laag was goed, strak en onder controle te houden door de fraaie Marantz, vond ik.
Het voordeel was ook dat deze instelbaar is.
Laag en mid: prima en klinkt erg lekker, laag gaat lekker makkelijk en diep door.
Het enige wat ik miste, dat was dat het hoog hier en daar wat onbrak.
Voor de rest, geweldig!!! en het was gezellig.
Mooi en UNIEK project!
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
wij waren ook van de partij, en degenen die er niet waren hebben prijswinnende oliebollen gemist, en een hele hoop leuke en vooral goedklinkende muziek!
zoals marcus al schreef is een line array een aparte ervaring. met "standaard" luidsprekers heb je toch een "hoogte" aan het geluid zitten omdat de units op hooguit 1 meter van de vloer zitten. een line array heeft daar geen last van, letterlijk van vloer tot plafond is de kamer gevuld met geluid.
wat ons allemaal opviel was dat, ondanks dat alle 25 units hetzelfde zouden moeten klinken er toch een soort van hoogteverschil in het geluid ontstond, bepaalde tonen/klanken klonken op een andere hoogte dan anderen. marcus omschreef het als "verticale stereo", dat is inderdaad een passende benaming.
omdat de unitjes maar 5 cm doorsnee hebben komt er geen laag uit, een subwoofer is een must bij dit systeem. in eerste instantie zat er een frequentie dipje op de overgang van line array naar subwoofer, nadat amanda de overname frequentie van de subs iets hoger had ingesteld klonk het geluid meteen een stuk completer, geen deuk meer in het spectrum.
stemmen worden heel natuurlijk weergegeven, dankzij de subs kan de hele flat meegenieten van het lekkere laag.
net als marcus miste ik hoog, vooral met cymbals mis je het sissen van het metaal, wellicht is een set losse tweeters een idee.
ze passen makkelijk in een stadsbus, dus ik zie geen enkele reden waarom ze niet op de volgende zba dag kunnen verschijnen
het enige obstakeltje zou de lift kunnen zijn, amanda woont op de 148e verdieping...
ook was ik aangenaam verrast door de marantz 7001 KI cd speler en versterker. ik heb de cd speler zelf ook, daar zit een heel mooi geluid in. de versterker kende ik nog niet persoonlijk, deze heeft geen enkel probleem om het geheel aan te sturen. een vriendin van me is op zoek naar een nieuwe geintegreerde amp, ik ga deze zeker aanbevelen!
oh, kan je me nog even het linkje pm-en van waar je hem gekocht hebt? dank je wel!
zoals marcus al schreef is een line array een aparte ervaring. met "standaard" luidsprekers heb je toch een "hoogte" aan het geluid zitten omdat de units op hooguit 1 meter van de vloer zitten. een line array heeft daar geen last van, letterlijk van vloer tot plafond is de kamer gevuld met geluid.
wat ons allemaal opviel was dat, ondanks dat alle 25 units hetzelfde zouden moeten klinken er toch een soort van hoogteverschil in het geluid ontstond, bepaalde tonen/klanken klonken op een andere hoogte dan anderen. marcus omschreef het als "verticale stereo", dat is inderdaad een passende benaming.
omdat de unitjes maar 5 cm doorsnee hebben komt er geen laag uit, een subwoofer is een must bij dit systeem. in eerste instantie zat er een frequentie dipje op de overgang van line array naar subwoofer, nadat amanda de overname frequentie van de subs iets hoger had ingesteld klonk het geluid meteen een stuk completer, geen deuk meer in het spectrum.
stemmen worden heel natuurlijk weergegeven, dankzij de subs kan de hele flat meegenieten van het lekkere laag.
net als marcus miste ik hoog, vooral met cymbals mis je het sissen van het metaal, wellicht is een set losse tweeters een idee.
ze passen makkelijk in een stadsbus, dus ik zie geen enkele reden waarom ze niet op de volgende zba dag kunnen verschijnen
het enige obstakeltje zou de lift kunnen zijn, amanda woont op de 148e verdieping...
ook was ik aangenaam verrast door de marantz 7001 KI cd speler en versterker. ik heb de cd speler zelf ook, daar zit een heel mooi geluid in. de versterker kende ik nog niet persoonlijk, deze heeft geen enkel probleem om het geheel aan te sturen. een vriendin van me is op zoek naar een nieuwe geintegreerde amp, ik ga deze zeker aanbevelen!
oh, kan je me nog even het linkje pm-en van waar je hem gekocht hebt? dank je wel!
- amanda
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 758
- Lid geworden op: zo 06 jul 2008, 9:55
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Afgelopen zaterdag de blauwe set speakers naar mijn broertje gebracht in een busje. Je krijgt ze moeizaam naar beneden vanaf de 13e, kunnen bijvoorbeeld niet rechtop in de lift en als je niet oppast raak je alle betonnen balken op de gallerij, geen succes al met al....
maw, wil je luisteren? kom dan even langs
maw, wil je luisteren? kom dan even langs
CarloPJB schreef:Daar valt wel over te pratenWowly schreef:ehrr. Carlo heeft een grote wagen, die wil ze vast wel meenemen!![]()
jan![]()
Maar als ik nog de tijd vindt moeten tegen die tijd ook mijn dipools mee
-
bunky
Jouw "verticale stereo" is gewoon bundeling.Hondasnl schreef:Heden middag op visite geweest bij Amanda.
Dus ook een soort van "verticale stereo", moeilijk uit te leggen, moet je gewoon ervaren
.
Het enige wat ik miste, dat was dat het hoog hier en daar wat onbrak.
Voor de rest, geweldig!!! en het was gezellig.
Mooi en UNIEK project!
De speakertjes staan eigenlijk niet dicht genoeg onder elkaar gemonteerd. Ofwel anders gezegd de "hoog units" hebben een te grote diameter. ( het hoog staat te ver van elkander)
Het is vanzelfsprekend aan de gebruiker of die daar een probleem mee heeft.
Denk namelijk dat velen met minder moeten doen.
- amanda
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 758
- Lid geworden op: zo 06 jul 2008, 9:55
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Ik denk niet dat het dat is!bunky schreef:Jouw "verticale stereo" is gewoon bundeling.
De speakertjes staan eigenlijk niet dicht genoeg onder elkaar gemonteerd. Ofwel anders gezegd de "hoog units" hebben een te grote diameter. ( het hoog staat te ver van elkander)
Het is vanzelfsprekend aan de gebruiker of die daar een probleem mee heeft.
Denk namelijk dat velen met minder moeten doen.
Volgens mij werd het ook niet ervaren als negatief....
De reden dat er in de hoogte ook spreiding is komt naar mijn idee door het volgende:
- er is simpelweg tijdsvertraging
- de hooge tonen worden naar mate ze door de kabel en speakers gaan zwakker wat dan weer hoorbaar is in het hoog.
- misschien dat de luisterafstand wat te krap is aangezien het om een line-array gaat
Wat ik ga doen is de binnenbekabeling optimaliseren. Een en ander zal ik op papier zetten zodat ik wat info kan posten!
De afstand tussen de drivers is volgens mij niet de oorzaak.
- amanda
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 758
- Lid geworden op: zo 06 jul 2008, 9:55
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Ik denk niet dat het dat is!bunky schreef:Jouw "verticale stereo" is gewoon bundeling.
De speakertjes staan eigenlijk niet dicht genoeg onder elkaar gemonteerd. Ofwel anders gezegd de "hoog units" hebben een te grote diameter. ( het hoog staat te ver van elkander)
Het is vanzelfsprekend aan de gebruiker of die daar een probleem mee heeft.
Denk namelijk dat velen met minder moeten doen.
Volgens mij werd het ook niet ervaren als negatief....
De reden dat er in de hoogte ook spreiding is komt naar mijn idee door het volgende:
- er is simpelweg tijdsvertraging
- de hooge tonen worden naar mate ze door de kabel en speakers gaan zwakker wat dan weer hoorbaar is in het hoog.
- misschien dat de luisterafstand wat te krap is aangezien het om een line-array gaat
Wat ik ga doen is de binnenbekabeling optimaliseren. Een en ander zal ik op papier zetten zodat ik wat info kan posten!
De afstand tussen de drivers is volgens mij niet de oorzaak.



