Nieuwe drivers van vifa
Moderator: Beheerdersteam
Nieuwe drivers van vifa
Op zaph's blog gezien, nieuwe drivers van vifa a la scanspeak illuminator.
- jantje-secuur
Pas als de ruimte achter de spider open is en dat is bij deze driver nu juist heel goed het geval. Bij oude drivers was de ruimte achter de spider gesloten, dan ontstaat een heel andere situatie.richard schreef:En beweegt mee in hetzelfde ritme als het membraan. Er hoeft nauwelijks lucht doorheen.Interficior schreef:De spider is meestal geluiddoorlatend.
- b_force
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
Het zal wellicht iets helpen, ook qua reflecties voor de hogere frequenties (die normaal tegen de achterkant van bv de magneet zouden komen), maar dan heb je het wel over hele hoge frequenties (afstand is vaak maar een paar cm groot).
Zeker voor grote woofer biedt het denk ik niet heel veel winst, daar heb je ruimte zat. Bij kleine breedbanders echter (zoals bv de tangbands of de B3S van Hivi) heb je vaak dat de magneet lomp groot is tov het speakertje. HIer zou het denk ik wat meer winst bieden.
De Peerless breedbandtjes zijn ook vrij open en hebben een kleine magneet. Beiden wel praktisch in een kleine behuizing.
Zeker voor grote woofer biedt het denk ik niet heel veel winst, daar heb je ruimte zat. Bij kleine breedbanders echter (zoals bv de tangbands of de B3S van Hivi) heb je vaak dat de magneet lomp groot is tov het speakertje. HIer zou het denk ik wat meer winst bieden.
De Peerless breedbandtjes zijn ook vrij open en hebben een kleine magneet. Beiden wel praktisch in een kleine behuizing.
- asterduc
- Contacteer:
op het gehoor anders niets mis mee hoor.Montana schreef:Wat ik me kan herinneren van een meting die aan de achterzijde is genomen van de illuminator is dat het toch niet zo ideaal was als het uiterlijk doet denken.
Hij staat hier nu in te spelen zoals te zien op de foto en dat is best te genieten!
Hoe zou een meting langs de achterzijde moeten genomen worden. Los, op een dipool front of in een kast?
- jantje-secuur
Re: Nieuwe drivers van vifa
Even een rotschop.
Ik heb net deze drivertjes opgehaald!

Mooi die rubberen afdichting trouwens. Stond niet op de eerdere foto's. Ik ben echt benieuwd of ze een beetje mooi zijn, ik wil ze denk ik combineren met de Seas H1499 DXT.
Edit: hey bij mij zitten er geen koelribben op. Wat ook opvallend is, is de dual voice coil aansluitingen door de spider heen.

Mooi die rubberen afdichting trouwens. Stond niet op de eerdere foto's. Ik ben echt benieuwd of ze een beetje mooi zijn, ik wil ze denk ik combineren met de Seas H1499 DXT.
Edit: hey bij mij zitten er geen koelribben op. Wat ook opvallend is, is de dual voice coil aansluitingen door de spider heen.
- MrCaBLeGuY
Apart de uitsparingen waar die koelribben in gaan zitten er wel op? (zie ook hier). Op die foto gaan trouwens ook de spreekspoeldraden door de spider heen.
Inderdaad, misschien worden deze wel de poor man's scanspeak's ^^?
Het motor ontwerp ziet er werkelijk fantastisch uit, liniaal rechte impedantieverloop.
Ben heel erg benieuwd of ze deze binnenkort in de HH gaan testen.
Het motor ontwerp ziet er werkelijk fantastisch uit, liniaal rechte impedantieverloop.
Ben heel erg benieuwd of ze deze binnenkort in de HH gaan testen.
In de datasheet staat dat een extra koelblok beschikbaar is. Vermoedelijk moet deze dus apart besteld worden.Interficior schreef:Edit: hey bij mij zitten er geen koelribben op
- b_force
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
Hier wat metingen die ik vond:
http://www.htguide.com/forum/showthread.php4?t=35993
Best fraaie metingen van die NE180W
De NE149W komt volgens mij inde volgende Hobby Hifi.
Zou weleens de metingen van de achterkant willen zien
http://www.htguide.com/forum/showthread.php4?t=35993
Best fraaie metingen van die NE180W
De NE149W komt volgens mij inde volgende Hobby Hifi.
Zou weleens de metingen van de achterkant willen zien
Mooi design met deze drivers
http://www.speakerdesignworks.com/Finalists_1.html
Heeft iemand inmiddels ervaringen met deze vifa?
http://www.speakerdesignworks.com/Finalists_1.html
Heeft iemand inmiddels ervaringen met deze vifa?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Wat is die rolrand VRESELIJK lelijk op de conus gelijmd zeg! China??????????????jantje-secuur schreef:Even een rotschop.
Het viel mij ook op idd, terwijl het voor de rest een rete-strak afgewerkte driver is met een afdichtring en all.ds23man schreef:Wat is die rolrand VRESELIJK lelijk op de conus gelijmd zeg! China??????????????
Het zal waarschijnlijk geen enkele invloed hebben op de werking van de unit.