Ik ben nog erg nieuwe binnen de zelfbouw audio-wereld.
Ik ben echter wel altijd al audiofanaat geweest en komt geluidskwaliteit bij mij op nummer 1.
Verder studeer ik HBO elektrotechniek wat misschien ook nog handig is om te weten.
Ik heb het volgende in gedachte:
Als versterker wil ik hypex UCD (waarschijnlijk de 180) modules gaan gebruiken, ik twijfel alleen nog of ik ze zelf ga bouwen of kant en klaar koop.
Hier zijn men afwegingen puur gericht op wat ik moet betalen voor het zelf te bouwen in vergelijking met de kwaliteit van de originele. De printplaten zijn in ieder geval al gratis via school. Verder zal ik ze natuurlijk nog gaan verbeteren.
Verder zie ik die HxR en volgens mij zijn die ook heel makkelijk na te maken, het zijn immers simpele 7812 en 7912 met nog een transistortje erbij en wat ledjes voor de sier. (iemand hier al ervaring mee?)
De voeding wil ik zelf gaan bouwen, natuurlijk wel van voorgekauwde schema`s hier op het forum. (iemand goede suggesties?)
Verder wil ik er een DSP in gaan zetten. Ik ben bezig met een ADAU1701 van Analog Devices waarmee ik enkele effecten zoals equalizer en true bass wil gaan gebruiken.
Er zal een microcontroller met lcddisplay inkomen voor het veranderen van de instellingen van de DSP, volume regeling, input select etc
Als ultieme uitbreiding denk ik nog aan een buizen voorversterker, maar hier moet ik eerst nog een goed over nadenken.
Al met al dus een langdurig project. Ik wil het ook stap voor stap opbouwen.
Ik zal beginnen met de versterker en voeding, hierna behuizing, DSP en microcontroller en misschien uiteindelijk nog de buizenversterker.
Nu ben ik dus op zoek naar schema`s van van UCD180 versterkers en voeding en jullie mening over het zelf bouwen of kopen van de modulus!
Ik zoek ook nog sites voor een mooie behuizing en goede onderdelen.
Ben benieuwd wat jullie er van denken, 1 ding is zeker, ik wil de kwaliteit van men Denon receiver overtreffen (oké, misschien iets te hoog gegrepen