W5-1611 in (kleine) TL?

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: W5-1611 in (kleine) TL?

Bericht door Arno »

Het ligt ook ongetwijfeld niet aan de tangband. Maar met mijn meubelmakersoren kan ik waarschijnlijk wel wat extra hoog gebruiken :wink:
Gebruikersavatar
GeertM2
Berichten: 557
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 14:48
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: W5-1611 in (kleine) TL?

Bericht door GeertM2 »

Ik vind juist de het hoog en de spreiding ervan een erg sterke kan van de W5. Ken weinig breedbanders die dat beter doen.
Als dat al niet voor je werk, mits je dr driver goed toepast, is idd het breedbander gebeuren misschien niet aan jouw besteed.
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Re: W5-1611 in (kleine) TL?

Bericht door sietse »

sietse schreef:
Ik denk, dat Arno een ontwerpje moet zoeken of bedenken, waarbij deze Tangband kan worden ingezet als breedbandige basmid unit. Gaat vast werken.
Arno, zet hem gewoon in die TL met een tweet. Filter 6db op 4000 Hz. Kan geen enkele breedbander tegen aan en toch zullen je oren je zeggen dat je een breedbander in de box hebt. Weet ikke zeker.
Wedden.....? ](*,) :D :D
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Re: W5-1611 in (kleine) TL?

Bericht door weidok »

GeertM2 schreef:
Ik vind juist de het hoog en de spreiding ervan een erg sterke kan van de W5. Ken weinig breedbanders die dat beter doen.
Als dat al niet voor je werk, mits je dr driver goed toepast, is idd het breedbander gebeuren misschien niet aan jouw besteed.

Gebruik zelf deze breedbander ook in mijn NoBoxen...
deze zeer muzikale speaker heeft echt geen tweeter nodig naar mijn smaak..

Vooroordelen dat breedbanders geen hoog en laag kunnen weergeven
zullen er altijd blijven..
smaken verschillen .. maar dat is te gemakkelijk !!!!

Jarenlange ingesleten luisterervaringen van meerwegsystemen die sommigen onder ons
vast hebben zijn dus nauwelijks meer in staat om deze ingesleten gewoonte "los" te laten
om van deze mooie puntbron weergever te "kunnen" of "willen" genieten..

Genieten van de weergave van een breedbander is ook een gewennings proces
en als je daar niet de rust voor op kan brengen hoor je ook niet hoe mooi en rustig
een puntbron kan klinken :)

Heb laatst nog 2 luisteraars thuis gehad en die vonden deze breedbander zeer muzikaal
klinken .. geen gebrek aan hoog..
Een luisteraar dacht in het midden wat scherpe randjes waar te nemen..
en dat klopt ook volgens metingen

Ingebouwd zullen 2 piekjes in de weergave die deze BB heeft waarschijnlijk nog
meer opvallen dan in een OB opstelling..

Dus als je deze piekjes weg zou filteren komt het hoog beter tot zijn recht denk ik :)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”