Bouwverslag: Carnyx bashoorn. Er is ééntje 'af' hoera hoera

incl oude discussies en bouwverslagen

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Ivo
Berichten: 1885
Lid geworden op: wo 09 mar 2005, 16:36
Locatie: Leiden
Contacteer:

Bericht door Ivo »

Als ze op een moeilijk bereikbare plaats moeten staan, lijm ik ze gewoon ter plekke in elkaar. Met name grote bashoorns... :twisted:
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Mijn K-hoorns zijn al een keer of 6 verhuisd en de Gallehus al twee keer... Toch zo'n 140 kilo per box!! en echt geen broekzakformaat....

Kees
Nils_vn
Berichten: 868
Lid geworden op: do 23 nov 2006, 20:11
Locatie: Molenstede

Bericht door Nils_vn »

Vuurkat schreef:
KWIJL! Mooie drivers!

Leuk project!

Komen ze in de kamer te staan? Zo'n zware hoorn lijkt me niet echt makkelijk om naar boven te tillen :shock: .
Ze staan gewoon in de woonkamer, het was nog een behoorlijke klus deze binnen te krijgen. De binnendeuren zijn 80cm breed, en de hoorns net 80cm diep. Dat paste,, met de deur er uit, op een haar na!

Zo staan ze nu:

Afbeelding
Afbeelding
Nils_vn
Berichten: 868
Lid geworden op: do 23 nov 2006, 20:11
Locatie: Molenstede

Bericht door Nils_vn »

Vandaag verder gegaan met afwerking:
Binnenin zuiver scheerwol er tegenaan:
Afbeelding
Op de foto is het wat moeilijk te zien, maar de demping is ongeveer 1,5 à 2cm dik
Afbeelding

En langst buiten de center plaatjes voor de spikes en het logo'tje op hun plaats:
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Als je luidsprekers nu maar niet in slaap vallen met zo'n lekker dekentje :wink:
Heb je al geluisterd of je enig verschil waarneemt?

Kees
Nils_vn
Berichten: 868
Lid geworden op: do 23 nov 2006, 20:11
Locatie: Molenstede

Bericht door Nils_vn »

audiomanics schreef:
Als je luidsprekers nu maar niet in slaap vallen met zo'n lekker dekentje :wink:
Heb je al geluisterd of je enig verschil waarneemt?

Kees
Goh... verschil... ik durf niets met zekerheid zeggen, maar ik meen dat het mid-laag, zo ongeveer rond de overgangs freq. iets of wat 'rustiger' is geworden.

Dat kan ook puur in m'n hoofd zitten...
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Bericht door bartsegers »

wat een aanzicht!

8)

Er mooi setje geworden zo.
En leuk om eens wat PA drivers te zien die in de "watten"worden gelegd :wink:

Hoe gedraagd zich dat mid-laag nu, als je spreekt over sweetspots?
Heb je last van interferenties of niet?
Nils_vn
Berichten: 868
Lid geworden op: do 23 nov 2006, 20:11
Locatie: Molenstede

Bericht door Nils_vn »

bartsegers schreef:

Hoe gedraagd zich dat mid-laag nu, als je spreekt over sweetspots?
Heb je last van interferenties of niet?
Van echte (lees overduidelike) sweetspots is er niet echt sprake bij het mid/laag. Wel heb ik de indruk dat het laag-laag last heeft van staande golven, de bas lijkt soms luider/stiller te worden naar gelang hoe ver je er vanaf gaat staan/zitten.
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Bericht door bartsegers »

Nils_vn schreef:
bartsegers schreef:

Hoe gedraagd zich dat mid-laag nu, als je spreekt over sweetspots?
Heb je last van interferenties of niet?
Van echte (lees overduidelike) sweetspots is er niet echt sprake bij het mid/laag.
dat is toch moio megenomen!
Ik denk dat het afstralende oppervlak van je hoornmond mede hiertoe partte speelt.

Ik heb hetzelfde ervaren namelijk met mijn hoorns die tot een 200hz gaan +/-
Nils_vn
Berichten: 868
Lid geworden op: do 23 nov 2006, 20:11
Locatie: Molenstede

Re: Bouwverslag: Carnyx bashoorn. Er is ééntje 'af' hoera hoera

Bericht door Nils_vn »

Dit topic nog eens eventjes van onder het stof halen...

De BMS joekels hangen (eindelijk) acher de eiken hoorns! Wat een geweld!
Bijlagen
nieuw & oud en een CD'tje ter vergelijk
nieuw & oud en een CD'tje ter vergelijk
nieuw :)
nieuw :)
oud!
oud!
Gebruikersavatar
VT67
Berichten: 228
Lid geworden op: zo 24 dec 2006, 15:26
Locatie: Belgie

Re: Bouwverslag: Carnyx bashoorn. Er is ééntje 'af' hoera hoera

Bericht door VT67 »

Dus toch voor de BMS'sen gegaan.

Groeten
Gebruikersavatar
Ivo
Berichten: 1885
Lid geworden op: wo 09 mar 2005, 16:36
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Bouwverslag: Carnyx bashoorn. Er is ééntje 'af' hoera hoera

Bericht door Ivo »

Hoera!
Nils_vn
Berichten: 868
Lid geworden op: do 23 nov 2006, 20:11
Locatie: Molenstede

Re: Bouwverslag: Carnyx bashoorn. Er is ééntje 'af' hoera hoera

Bericht door Nils_vn »

Die BMS'en waren vanaf het begin het plan.. de uitvoering heeft enkel wat erg lang op zih laten wachten :oops:
w0uter
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 29 mar 2010, 22:04

Re: Bouwverslag: Carnyx bashoorn. Er is ééntje 'af' hoera hoera

Bericht door w0uter »

en nu de grote vraag, klinkt het met de BMS!??
Nils_vn
Berichten: 868
Lid geworden op: do 23 nov 2006, 20:11
Locatie: Molenstede

Re: Bouwverslag: Carnyx bashoorn. Er is ééntje 'af' hoera hoera

Bericht door Nils_vn »

w0uter schreef:
en nu de grote vraag, klinkt het met de BMS!??
Met de BMS is het werkelijk een openbaring... waar er voorheen geluid uit kwam, is dat nu muziek geworden. Minder schreeuwerig, meer hoog, meer laag/mid, meer ruis, minder DSP. Nu komt het gewoon allemaal tot leven! En dan zit er nog geen deftig filter achter.
Gebruikersavatar
Ivo
Berichten: 1885
Lid geworden op: wo 09 mar 2005, 16:36
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Bouwverslag: Carnyx bashoorn. Er is ééntje 'af' hoera hoera

Bericht door Ivo »

Nils_vn schreef:
meer hoog, meer laag/mid,
Alles meer, hoger rendement? :wink:

Wil je uiteindelijk een passief/analoog filter, of hou je de DSP/DXO er in?
Gesloten