Bouwverslag: Carnyx bashoorn. Er is ééntje 'af' hoera hoera
Moderator: Beheerdersteam
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Ze staan gewoon in de woonkamer, het was nog een behoorlijke klus deze binnen te krijgen. De binnendeuren zijn 80cm breed, en de hoorns net 80cm diep. Dat paste,, met de deur er uit, op een haar na!Vuurkat schreef:KWIJL! Mooie drivers!
Leuk project!
Komen ze in de kamer te staan? Zo'n zware hoorn lijkt me niet echt makkelijk om naar boven te tillen.
Zo staan ze nu:


- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Goh... verschil... ik durf niets met zekerheid zeggen, maar ik meen dat het mid-laag, zo ongeveer rond de overgangs freq. iets of wat 'rustiger' is geworden.audiomanics schreef:Als je luidsprekers nu maar niet in slaap vallen met zo'n lekker dekentje![]()
Heb je al geluisterd of je enig verschil waarneemt?
Kees
Dat kan ook puur in m'n hoofd zitten...
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
Van echte (lees overduidelike) sweetspots is er niet echt sprake bij het mid/laag. Wel heb ik de indruk dat het laag-laag last heeft van staande golven, de bas lijkt soms luider/stiller te worden naar gelang hoe ver je er vanaf gaat staan/zitten.bartsegers schreef:
Hoe gedraagd zich dat mid-laag nu, als je spreekt over sweetspots?
Heb je last van interferenties of niet?
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
dat is toch moio megenomen!Nils_vn schreef:Van echte (lees overduidelike) sweetspots is er niet echt sprake bij het mid/laag.bartsegers schreef:
Hoe gedraagd zich dat mid-laag nu, als je spreekt over sweetspots?
Heb je last van interferenties of niet?
Ik denk dat het afstralende oppervlak van je hoornmond mede hiertoe partte speelt.
Ik heb hetzelfde ervaren namelijk met mijn hoorns die tot een 200hz gaan +/-
Re: Bouwverslag: Carnyx bashoorn. Er is ééntje 'af' hoera hoera
Dit topic nog eens eventjes van onder het stof halen...
De BMS joekels hangen (eindelijk) acher de eiken hoorns! Wat een geweld!
De BMS joekels hangen (eindelijk) acher de eiken hoorns! Wat een geweld!
Re: Bouwverslag: Carnyx bashoorn. Er is ééntje 'af' hoera hoera
Dus toch voor de BMS'sen gegaan.
Groeten
Groeten
Re: Bouwverslag: Carnyx bashoorn. Er is ééntje 'af' hoera hoera
Die BMS'en waren vanaf het begin het plan.. de uitvoering heeft enkel wat erg lang op zih laten wachten 
Re: Bouwverslag: Carnyx bashoorn. Er is ééntje 'af' hoera hoera
en nu de grote vraag, klinkt het met de BMS!??
Re: Bouwverslag: Carnyx bashoorn. Er is ééntje 'af' hoera hoera
Met de BMS is het werkelijk een openbaring... waar er voorheen geluid uit kwam, is dat nu muziek geworden. Minder schreeuwerig, meer hoog, meer laag/mid, meer ruis, minder DSP. Nu komt het gewoon allemaal tot leven! En dan zit er nog geen deftig filter achter.w0uter schreef:en nu de grote vraag, klinkt het met de BMS!??
Re: Bouwverslag: Carnyx bashoorn. Er is ééntje 'af' hoera hoera
Alles meer, hoger rendement?Nils_vn schreef:meer hoog, meer laag/mid,
Wil je uiteindelijk een passief/analoog filter, of hou je de DSP/DXO er in?




