Ben al een lange tijd aan het kijken. Zelf ontwerpen is zeker een optie, maar daar heb ik momenteel niet de tijd voor.
Vooral geen tijd om flink te verdiepen.
Moderator: Beheerdersteam
Ssssander, het is een roerige tijd met mijn drie weken oude zoon... Ben tussen de partijen door eerst aan andere projecten aan het sleutelen die in mijn ogen meer prioriteit hebben. De huidige creatie draait toch al als een zonnetje, dus de noodzaak voor een nieuw board design is wat mij betreft nu minimaal.SSassen schreef:V-brom,
Even polsen hoe staat 't met je nieuwe PCB? Al vorderingen gemaakt? Het is na je tirade en je aankondiging dat jij 't zoveel beter gaat doen dan 't Tripath evaluatiebord verrassend stil gebleven ...
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gefeliciteerd, da's een project wat je tenminste volledig hebt afgerondv-bro schreef:Ssssander, het is een roerige tijd met mijn drie weken oude zoon...
Mja, je riep toch eerst iets heel anders.v-bro schreef:Ben tussen de partijen door eerst aan andere projecten aan het sleutelen die in mijn ogen meer prioriteit hebben. De huidige creatie draait toch al als een zonnetje, dus de noodzaak voor een nieuw board design is wat mij betreft nu minimaal.
Als pinksteren en pasen ... waarschijnlijk.v-bro schreef:Gelukkig sta ik er niet alleen voor en zijn er op dit moment mensen in Peru, China, Zweden en de Verenigde Staten met het ontwerp verder gegaan. Wellicht komt er toch nog gauw een mooi board uit rollen om mee te testen....
SSassen schreef:Gefeliciteerd, da's een project wat je tenminste volledig hebt afgerondv-bro schreef:Ssssander, het is een roerige tijd met mijn drie weken oude zoon...
Waar dan? En sinds wanneer ben jij er zo benieuwd naar? Welgemeende interesse?SSassen schreef:Mja, je riep toch eerst iets heel anders.v-bro schreef:Ben tussen de partijen door eerst aan andere projecten aan het sleutelen die in mijn ogen meer prioriteit hebben. De huidige creatie draait toch al als een zonnetje, dus de noodzaak voor een nieuw board design is wat mij betreft nu minimaal.
Ik heb hier al in verre staat van afronding verkerende ontwerp files, maar omdat dit een collectief project behelst kan ik er helaas nog niets van publiceren.SSassen schreef:Als pinksteren en pasen ... waarschijnlijk.v-bro schreef:Gelukkig sta ik er niet alleen voor en zijn er op dit moment mensen in Peru, China, Zweden en de Verenigde Staten met het ontwerp verder gegaan. Wellicht komt er toch nog gauw een mooi board uit rollen om mee te testen....
Inderdaad, je was er nogal zeker van dat jij wel even een betere PCB dan 't evaluatie exemplaar van Tripath zou ontwerpen. Nu ben ik altijd geintresseerd om weer nieuwe dingen te leren, dus ik was heel benieuwd hoe je dit op ging pakken en welke verbeteringen jij zou door gaan voeren die de ingenieurs bij Tripath over 't hoofd hadden gezien, zaken die kennelijk vallen buiten de kennis en kunde van de fabrikant. Misschien leer ik d'r nog wat van?v-bro schreef:Waar dan? En sinds wanneer ben jij er zo benieuwd naar? Welgemeende interesse?![]()
The proof of the pudding is in the eating ...v-bro schreef:Ik heb hier al in verre staat van afronding verkerende ontwerp files, maar omdat dit een collectief project behelst kan ik er helaas nog niets van publiceren.
Ach schiet toch op, je vind steeds erg leuk om kleinerende dingen te posten en me te behandelen als een kleuter. Je ging zelfs zo ver om ronduit grof te zijn. Moet ik dit nu serieus gaan nemen of zo?SSassen schreef:Inderdaad, je was er nogal zeker van dat jij wel even een betere PCB dan 't evaluatie exemplaar van Tripath zou ontwerpen. Nu ben ik altijd geintresseerd om weer nieuwe dingen te leren, dus ik was heel benieuwd hoe je dit op ging pakken en welke verbeteringen jij zou door gaan voeren die de ingenieurs bij Tripath over 't hoofd hadden gezien, zaken die kennelijk vallen buiten de kennis en kunde van de fabrikant. Misschien leer ik d'r nog wat van?v-bro schreef:Waar dan? En sinds wanneer ben jij er zo benieuwd naar? Welgemeende interesse?![]()
As we all know...SSassen schreef:The proof of the pudding is in the eating ...v-bro schreef:Ik heb hier al in verre staat van afronding verkerende ontwerp files, maar omdat dit een collectief project behelst kan ik er helaas nog niets van publiceren.
Ik denk dat we hier met z'n allen heel benieuwd zijn naar je vorderingen, je bent namelijk nogal zeker van je zaak, en windt daar geen doekjes om, dus ja, dan krijg je hooggespannen verwachtingen, dat kan je mij niet aanrekenen.v-bro schreef:Ach schiet toch op, je vind steeds erg leuk om kleinerende dingen te posten en me te behandelen als een kleuter. Je ging zelfs zo ver om ronduit grof te zijn. Moet ik dit nu serieus gaan nemen of zo?
Zat, maar dan vind je weer dat ik overdrijf, dat maakt 't dan niet de moeite waard voor mij om te reageren, dus ik plak een smiley achter deze zin en daarmee voeg ik in ieder geval iets leuks toev-bro schreef:Had je nog iets informatiefs, interessants of domweg leuks toe te voegen?
Ja, soort van, het zijn gecoate via's...Barry2001 schreef:Wat zit daar in C103, een paar through hole gaten?
Gecoate via's, je bedoelt via's met plating neem ik aan? Hoeveel laags is het bordje eigenlijk? Misschien kun je eens alle lagen laten zien? Silkscreen zegt niet zoveel.v-bro schreef:Ja, soort van, het zijn gecoate via's...Barry2001 schreef:Wat zit daar in C103, een paar through hole gaten?
Met plating, maar met soldeer masker erover heen zodat je er niet zo snel sluiting op kan maken. Althans, laten we zien wat de PCB boer er van bakt!Barry2001 schreef:Gecoate via's, je bedoelt via's met plating neem ik aan? Hoeveel laags is het bordje eigenlijk? Misschien kun je eens alle lagen laten zien? Silkscreen zegt niet zoveel.v-bro schreef:Ja, soort van, het zijn gecoate via's...Barry2001 schreef:Wat zit daar in C103, een paar through hole gaten?
(allemaal niet negatief bedoelt hoor, leuk dat je er wat van probeert te maken!)
Welke versie Altium heb je, en heb je die inderdaad gekocht? De volledige versie is iets van EUR 3.000,- dacht ik, toch een behoorlijk bedrag voor de hobbyist. Ben er niet heel erg bekend mee, maar heb er wel eens wat mee gedaan.v-bro schreef:Ok, thanks voor de tip! Tja ben ook nog aan het leren...Het overlappen is met het gebruikte programma niet veel aan te doen ben ik bang, het is allemaal vrij krap omdat het flink compact moet worden. Heb inmiddels Altium designer aangeschaft, maar daar moet ik nog ernstig wegwijs in worden voor er dergelijke ontwerpen mee kunnen worden gemaakt.