Wat vinden we van 't forum?

Wat vinden we van t forum....

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Bericht door anonamemouse »

dove schreef:
= Vraag: interne hotlinks verwijzen naar threads en niet naar posts (tenzij ik iets gemist heb). Het is MI handig direct te kunnen verwijzen naar reeds geposte info: zelf link ik veel door tussen threads, en wel specifiek naar posts die een directe relatie hebben met een post in een andere thread. Nu gaat dat niet, en kom ik met m'n cross-link niet verder dan een verwijzing naar een thread waar eea. in te vinden zou zijn: niet optimaal. Cross-links op 'post' nivo zijn een werkelijke toevoeging MI.
dat is er al. rechts klik op het foldertje naast "geplaatst" en selecteer "kopieer link" (in internet exploder tenminste).
zie plaatje.
Bijlagen
Image1.png
Gebruikersavatar
dove
Berichten: 434
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 18:13
Locatie: Bucuresti RO / Arnhem NL

Bericht door dove »

perfect! dank

Petter
Gebruikersavatar
hopsa
In memoriam †
Berichten: 328
Lid geworden op: wo 23 mei 2007, 5:44
Locatie: Den Haag

Bericht door hopsa »

zie sticky 'wat willen we weten' bij luidsprekerbouw algemeen

Bouwen betekent onderdelen kopen.
Een lijst met onderdelen voor een bepaalde prijs gescoord bij een bepaalde leverancier met een bepaalde leverduur lijkt me een hoop tijd schelen. Wie dat wil meldt zijn gescoorde onderdeel. t Heeft tricky kanten, maar ik zou er blij mee ziijn.

In een aparte sectie van luidsprekerbouw algemeen( where ever):
Titel Marktprijzen( of zoiets)

Onderverdeeld in:
Units hoog
Units midden
Units laag
Versterkers
Electronische onderdelen
Kastenbouw
Overig
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

ben ik geen fan van, zo iets is al achterhaald als je het schrijft....
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Ik ben er ook geen fan van, maar ik bespeur bij Hopsa wel een behoefte, namelijk ervaringen met bepaalde bedrijven.

Wat mij betreft is een topic "ervaringen met bedrijven" iets beter geformuleerd. Overigens is dat wel een tricky topic......ieders ervaringen zijn namelijk erg verschillend....

Wowly
Gebruikersavatar
hopsa
In memoriam †
Berichten: 328
Lid geworden op: wo 23 mei 2007, 5:44
Locatie: Den Haag

Bericht door hopsa »

ik merk ook wel dat als wowly schrijft dat de eminence speakers voor bepaald bedrag bij die en die te koop zijn - dat dat nu niet meer zo is.

Aan de andere kant: als ik de peerless xxls12 wil kopen( dat wil ik dus), zou ik het wel handig vinden om gewoon te kunnen kijken wat er tot nog toe aan xxls12 is besteld( de prijs vooral).

En bijvoorbeeld hasselen bij n-joy - wat is dat en (hoe) gaat dat

Allicht dat een lijstje met interessante koopadressen volstaat( ff checken-adressen) - lijkt me het beste - maar is tricky( we moeten geen commercieele binding hebben). Dus zou het een lopend topic moeten worden.
Elevado
Berichten: 14
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 11:05

Bericht door Elevado »

Nog een ideetje voor het forum...

Het is makkelijker lezen als de regels niet zo gigantisch breed zijn. En aangezien ik hier dit forum bekijk op een 22" widescreen zijn die regels al behoorlijk breed...

de breedte staat nu op 100%, ik zou voorstellen om deze op een bijvoorbeeld 900 of 1000px te zetten.. veel fijner om te lezen..

Het is namelijk gebleken dat mensen over het algemeen een breedte van 10 tot 15 cm ofzo een fijne leesbreedte vinden.. en hier zitten we wel op een 40 / 45 cm :P

gewoon een idee, maar ik denk dat het dan voor iedereen prettiger lezen wordt....

groetjes,
Marcel
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Tegen!
Je kunt je resolutie eens aanpassen.. 640x480 op een 22" monitor is niet de bedoeling :wink:
Je kunt ook gewoon het venstertje smaller maken: (zie voorbeeld)
Waarom ben ik tegen? Op een aantal andere fora is dit wel opgelegd. Vaak zie je dan alleen maar de linker helft van een foto, bovendien wordt alles steeds opgeschoven naar de volgende regel en dat is behoorlijk onoverzichtelijk..
BTW.. ik internet gewoon op een 14" laptopje op 1280x1024 ingesteld

Kees
Bijlagen
Clip0001.jpg
Elevado
Berichten: 14
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 11:05

Bericht door Elevado »

Oke.. t was maar een idee :P

Ik ben t alleen niet eens met wat je zegt.. er wordt niks opgeschoven naar een volgende regel, alles blijft gewoon vloeiend lopen. Het krijgt alleen dezelfde leesbaarheid als een geprint staand A4tje.

De foto's op dit forum worden allemaal zo ongeveer verkleind naar thumbnails van max 400px breed, dus zijkanten van foto's mis je niet. Daarnaast worden er niet zo snel foto's geupload met een breedte van meer dan 900 px.

En als jij op een laptopje met die resolutie internet dan zal het voor jou weinig schelen als je m op 1000 px breed zet.

Maar zoals ik al zei, het was maar een idee ;) no offence! T forum vind ik verder namelijk top inelkaar steken.
Gebruikersavatar
Gman
Berichten: 41
Lid geworden op: di 14 okt 2008, 0:36
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Gman »

Ik mis de "stripe" functie, dat je een zwarte [s]streep[/s] door je tekst kan zetten.
Handig bij check/to-do lists.
Verder prima forum :)
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Bericht door anonamemouse »

dat zit wel in de nieuwe versie.
maar helaas zitten we hier met een forum dat in 1996 modern was... tijd voor een upgrade...
ik snap niet wat het probleem is, waarom er niet gewoon een goede mirrorbackup gemaakt wordt en de boel opnieuw geinstalleerd.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

if it ain't broken, don't fix it :wink:
mipo
Berichten: 588
Lid geworden op: do 25 jan 2007, 19:26
Locatie: amsterdam

Bericht door mipo »

Ik ben regelmatig projecten aan bekijken ( wie niet 8) ) van anderen maar wil eigenlijk eerst het eindresultaat zien en dan pas eventueel
de rest van het topic doorlezen.
Het komt nog wel eens voor dat het eindproduct niet op de laatste pagina te zien is maar ergens een paar pagina's terug.

Veel zoekwerk soms. 'T zou mooi zijn als voortaan ook mooie eindfoto's worden gemaakt .. :)
Gebruikersavatar
hopsa
In memoriam †
Berichten: 328
Lid geworden op: wo 23 mei 2007, 5:44
Locatie: Den Haag

Bericht door hopsa »

met je eens Mipo, maar hoe regel je dat..

Tevens:
Als je teurgkomt op de zoekpagina, moet je al de zoekargumenten opnieuw intikken. Ook de cursor kan dan gelijk op het zoekveld staan. De highlighted items mogen( zeker met een niet optimale zoekfunctie) wat meer opvallen( bv baksteenrood ipv wit). Liefst op de pagina uitkomen waar het gezochte staat ipv aan het begin van het onderwerp. Mja - of de software die mogelijkheden biedt?

Tevens een pagina met de beste luidspreker, dat scheelt sowieso veel zoekwerk( geintje)
Gebruikersavatar
KILLorBE
Berichten: 280
Lid geworden op: do 12 jun 2008, 23:17
Locatie: Nijmegen

Bericht door KILLorBE »

hopsa schreef:
met je eens Mipo, maar hoe regel je dat..
De TS vriendelijk verzoeken om de foto's of links in de eerste post te zetten?
hopsa schreef:
Tevens:
Als je teurgkomt op de zoekpagina, moet je al de zoekargumenten opnieuw intikken. Ook de cursor kan dan gelijk op het zoekveld staan. De highlighted items mogen( zeker met een niet optimale zoekfunctie) wat meer opvallen( bv baksteenrood ipv wit). Liefst op de pagina uitkomen waar het gezochte staat ipv aan het begin van het onderwerp. Mja - of de software die mogelijkheden biedt?

Tevens een pagina met de beste luidspreker, dat scheelt sowieso veel zoekwerk( geintje)
Ik gebruik meestal de rechtse muisknop -> koppeling openen in nieuw tabblad/venster, het kan beter maar het scheelt weer wat typen.
En om de trefwoorden te vinden gebruik ik ctrl+f, in FF werkt dat wat fijner als in IE.
Als je dan ook nog gebruik maakt van shortcuts zoals ctrl+a, ctrl+c, ctrl+v, shift+pijltjestoetsen..etc. en de tab toets gebruikt dan valt het allemaal wel mee.
Maar goed, niet iedereen is gewend om daar gebruik van te maken, of weet überhaupt niet van het bestaan/wat het doet.
Gebruikersavatar
hopsa
In memoriam †
Berichten: 328
Lid geworden op: wo 23 mei 2007, 5:44
Locatie: Den Haag

Bericht door hopsa »

zoeken moest makkelijk zijn
Gebruikersavatar
KILLorBE
Berichten: 280
Lid geworden op: do 12 jun 2008, 23:17
Locatie: Nijmegen

Bericht door KILLorBE »

hopsa schreef:
zoeken moest makkelijk zijn
Dat ben ik met je eensch, maar ik ben het e.e.a. gewend door slechte pagina's (kun je niet meer terug :evil: ), sites waar de zoekfunctie niet of beperkt bruikbaar is als niet geregistreerde gebruiker en meer van dat soort ongein.

Maar Google kan een goede vriend zijn, vul bijvoorbeeld "zelfbouwaudio + trefwoord(en)" in en je kan makkelijk vooruit en terug gaan.

Ook niet zoals het misschien zou 'moeten', maar het is wederom een mogelijkheid die de pijn misschien iets verzacht :wink:
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door Marp »

Foto's in het laatste bericht plaatsen werkt gewoon niet. Op het eindresultaat volgen immers altijd nog complimenten, vragen, enz.
hopsa schreef:
Als je teurgkomt op de zoekpagina, moet je al de zoekargumenten opnieuw intikken.
Als je hier bedoelt wanneer je een pagina terug gaat: dat is geen forum issue. Internet Explorer houdt inderdaad niet altijd de ingevoerde argumenten vast, en dat is soms vervelend. Bij browsers als FireFox en Opera gebeurt dit niet.

In IE kan het ook vervelend zijn als de gevonden resultaten niet altijd worden vastgehouden, nadat je terugbladert vanuit een bekeken topic. Toen ik IE gebruikte, maakte ik er om die reden een gewoonte van om gevonden topics/berichten in een nieuw venster te bekijken (met rechter muisbutton op de link -> "openen in nieuw venster/tab"). Vind je dan niet in een topic wat je zocht, dan kan je hem gewoon sluiten want in het andere venster staan nog altijd de zoekresultaten.
mipo
Berichten: 588
Lid geworden op: do 25 jan 2007, 19:26
Locatie: amsterdam

Bericht door mipo »

Wat op zich wel een goed idee is dat de topicstarter, wanneer het project is afgerond, zijn creaties in de eerste post zet.

Vooral in de showcase index vind ik het een gemis niet redelijk snel, en soms helemaal niet, mooie eindfoto's te kunnen vinden.

Is het niet mogelijk, forumbeheerders, om een feature te maken dat wanneer je met je muis over een topic gaat een kleine afbeelding ziet van de speakers?
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

Is de optie dat alle berichten als gelezen worden gezien wanneer je inlogd en uitlogd (of weer opnieuw op het forum komt) ook uit te zetten?

Dit leidt af en toe tot echt frustrerende situaties namelijk....
k.p.
Berichten: 1178
Lid geworden op: vr 16 jan 2009, 11:23

Bericht door k.p. »

b_force schreef:
Is de optie dat alle berichten als gelezen worden gezien wanneer je inlogd en uitlogd (of weer opnieuw op het forum komt) ook uit te zetten?

Dit leidt af en toe tot echt frustrerende situaties namelijk....
inlogd :o ... Hier ben ik het mee eens. Dit zou een erg handige functie kunnen zijn. Zo mis ik soms posts die ik pas tijden later weer zie of misschien soms wel helemaal niet en dat kan erg zonde zijn.
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door Marp »

Gebruikersavatar
Soundexcel
Berichten: 1079
Lid geworden op: do 28 dec 2006, 19:29
Locatie: Zeist

Bericht door Soundexcel »

Waneer komt de RSS feed met laatste berichten? :D
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door Marp »

Zou dat dan moeten komen? :lol: Wanneer of waar gebruik je dat?
Gebruikersavatar
sjons
Berichten: 558
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 11:06
Locatie: Workum

Bericht door sjons »

Marp schreef:
Zou dat dan moeten komen? :lol: Wanneer of waar gebruik je dat?
bijvoorbeeld...
Plaats reactie

Terug naar “Forumaangelegenheden, Algemeen”