We kunnen hier een belangrijke les leren trouwens... Siliconen zijn een eerste levensbehoefte
Nescio - high end FAST met DSP - Elektor2009
Moderator: Beheerdersteam
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Nescio - high end FAST met DSP - Elektor2009
In afwachting van Sanders Sokken tot de conclusie gekomen dat de rupsjes siliconenenkit droog genoeg waren om de topkastjes op te laten rusten. Het resultaat is wat meer rust in het geluidsbeeld. En ik maar denken dat je daarvoor spikes moet gebruiken
We kunnen hier een belangrijke les leren trouwens... Siliconen zijn een eerste levensbehoefte
We kunnen hier een belangrijke les leren trouwens... Siliconen zijn een eerste levensbehoefte
Re: Nescio - high end FAST met DSP - Elektor2009
Ik ga vanavond de Nescio's van Henkjan demonstreren bij de AVMN.
Ik ben benieuwd wat zij er van vinden.
Hans
Ik ben benieuwd wat zij er van vinden.
Hans
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Nescio - high end FAST met DSP - Elektor2009
Hebben die Nescio's van Henkjan eigenlijk ook voetjes?
Re: Nescio - high end FAST met DSP - Elektor2009
Nee dus, ik ga ze op een kleine verhoging zetten.
Ik ga eten koken, ik moet zo weg naar Amersfoort vanuit Dordt.
Heb ik even tijd voor nodig.
Ik ga eten koken, ik moet zo weg naar Amersfoort vanuit Dordt.
Heb ik even tijd voor nodig.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Nescio - high end FAST met DSP - Elektor2009
Eet smakelijk, goeie reis en ik ben benieuwd wat ze er van vinden!
Re: Nescio - high end FAST met DSP - Elektor2009
Probeer voor de lol ook es van die zelfklevende vilt rondjes onder die kastjes i.p.v. siliconenkit.
Ik denk dat dat ook werkt.
Ik denk dat dat ook werkt.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Nescio - high end FAST met DSP - Elektor2009
Op mijn vraag hier in huis of we zoiets in ons bezit hadden kwam mijn dochter keurig met een velletje van die dingen aanzetten. Gaan we dus proberen Sietse!
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Nescio - high end FAST met DSP - Elektor2009
hannesie schreef:Ik ga vanavond de Nescio's van Henkjan demonstreren bij de AVMN.![]()
Ik ben benieuwd wat zij er van vinden.
Hans
En waarom zit je nu niet vanaf je mobiel het forum op de hoogte te houden? Gaat toch wel goed daar? hahaha
Re: Nescio - high end FAST met DSP - Elektor2009
Ben nu net weer terug.
Ze waren er stil van, ik ben inmiddels wel wat gewend met de mede liefhebbers van audio, maar het grootste deel zat met de ogen dicht geconsenteerd te luisteren, en dat bijna de hele avond, en dat komt niet zo vaak voor, vaak word er nog wel even geouwehoerd en zo, maar nu niet.
Ik moest de complimenten aan Henkjan doen voor zo een mooi resultaat, en ik kreeg de complimenten voor de muziekkeuze.
Ze waren er stil van, ik ben inmiddels wel wat gewend met de mede liefhebbers van audio, maar het grootste deel zat met de ogen dicht geconsenteerd te luisteren, en dat bijna de hele avond, en dat komt niet zo vaak voor, vaak word er nog wel even geouwehoerd en zo, maar nu niet.
Ik moest de complimenten aan Henkjan doen voor zo een mooi resultaat, en ik kreeg de complimenten voor de muziekkeuze.
Re: Nescio - high end FAST met DSP - Elektor2009
Nou als die topkasten daarvan net zo tekeer gaan als in je avatar......Leeuwarden schreef:We kunnen hier een belangrijke les leren trouwens... Siliconen zijn een eerste levensbehoefte
B.t.w. Hans
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Nescio - high end FAST met DSP - Elektor2009
Muziekkeuze? Laat me raden, weer de hele avond André Hazes gedraaid?hannesie schreef:Ik moest de complimenten aan Henkjan doen voor zo een mooi resultaat, en ik kreeg de complimenten voor de muziekkeuze.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33828
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Nescio - high end FAST met DSP - Elektor2009
mijn hartelijke dank voor de complimenten.hannesie schreef:Ik moest de complimenten aan Henkjan doen voor zo een mooi resultaat...
Re: Nescio - high end FAST met DSP - Elektor2009
Het was een leuke avond, @ Pjotr, zonder HK DAC, tenslotte de Nescio's hebben in dit geval een digitale ingang.
Voor wat betreft de muziek keuze, ik heb voor een lid een overzicht gemaakt van de gespeelde nummers.
@Sander, zoek maar eens of je een favoriet kunt vinden, de Gnomus opname was een orgelbewerking van Jean Gilliou zodat de Nescio's daar zijn sterke kanten kon laten zien, pardon horen.
Als Andre de blues zong was dat ook zeker niet verkeerd, maar daar verdiende hij alleen droog brood mee.
Voor wat betreft de muziek keuze, ik heb voor een lid een overzicht gemaakt van de gespeelde nummers.
@Sander, zoek maar eens of je een favoriet kunt vinden, de Gnomus opname was een orgelbewerking van Jean Gilliou zodat de Nescio's daar zijn sterke kanten kon laten zien, pardon horen.
Als Andre de blues zong was dat ook zeker niet verkeerd, maar daar verdiende hij alleen droog brood mee.
- Bijlagen
-
- Playlist.pdf
- (153.24 KiB) 154 keer gedownload
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Nescio - high end FAST met DSP - Elektor2009
Hadden ze er ook nog wat over te zeggen of dropen ze allemaal gelijk af terug naar hun setjes die nu allemaal in de tweedehandsrubriek komen?
Re: Nescio - high end FAST met DSP - Elektor2009
Een"berucht"lidLeeuwarden schreef:Hadden ze er ook nog wat over te zeggen
Daar was ik bij hem niet aan gewend, een positieve houding
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Nescio - high end FAST met DSP - Elektor2009
Voorversterker verwijderd. Scheelt toch wel...
Re: Nescio - high end FAST met DSP - Elektor2009
We kunnen hier een belangrijke les leren trouwens...Leeuwarden schreef:...
Ik moet nu even niet aan spikes denken i.c.m. je avatar...
Even to the point... ik vind ze zo naturel en zonder de dwarsplankjes een stuk rustiger aan de ogen.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Nescio - high end FAST met DSP - Elektor2009
Ja, dat vind ik ook. Maar ik geloof dat jet wel raadzaam is om dan een nette oplossing voor het plaatsen van de topkast moet worden gevonden...
Re: Nescio - high end FAST met DSP - Elektor2009
Ik moet de Nescio's dinsdag weer teug brengen, en heb dus het weekeinde om het een en ander uit te proberen.
Ga er de tuner (ik heb een DAB tuner,digitaal uit, maar geen DAB signaal)even op zetten, c.q. aanhangen, radio luisteren via de boxen was ook een vraag bij de audioclub, en hoe regel je dat dan.
Kan je er 2 bronnen aan hangen ? digitaal en analoog?
Hoe kan ik een verbinding maken via USB, tenslotte zijn beide poorten van het zelfde type, zit er dan een speciale kabel bij? je moet toch ook de software over kunnen fluiten?
Henkjan, hoe doe je dat?
Ik wil wel direct van de pc (linux ziet bijna alles) naar de Nescio, hoe ziet de pc dat, een digitaal versterkertje?
Ga er de tuner (ik heb een DAB tuner,digitaal uit, maar geen DAB signaal)even op zetten, c.q. aanhangen, radio luisteren via de boxen was ook een vraag bij de audioclub, en hoe regel je dat dan.
Kan je er 2 bronnen aan hangen ? digitaal en analoog?
Hoe kan ik een verbinding maken via USB, tenslotte zijn beide poorten van het zelfde type, zit er dan een speciale kabel bij? je moet toch ook de software over kunnen fluiten?
Henkjan, hoe doe je dat?
Ik wil wel direct van de pc (linux ziet bijna alles) naar de Nescio, hoe ziet de pc dat, een digitaal versterkertje?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33828
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Nescio - high end FAST met DSP - Elektor2009
de USB kabel is idd. een speciaaltje, met aan beide kanten zo'n plat ding. als je m aan een windhoos PC hangt (de master) dan wordt de AS2.100 als een geluidskaart herkend, geen drivers ofzo nodig.
auto omschakelen tussen analoog en digitaal heb ik niet getest
auto omschakelen tussen analoog en digitaal heb ik niet getest
Re: Nescio - high end FAST met DSP - Elektor2009
Hier was zo een kabeltje te koop, wel bijzonder dat hij hem had, vertelde hij, het koste ook € 9.95 net een beetje te mats voor een geintje.
Als de radio er op zet moet je dus de afstandsbediening gebruiken voor het volume te regelen.
met de voorversterker heb ik net geen kabel met voldoende lengte.
Ik ga nog even kijken hoe ik kan variëren in aansluitingen.
het blijft een grandioos geluid via de squeezebox.
Hans
Als de radio er op zet moet je dus de afstandsbediening gebruiken voor het volume te regelen.
met de voorversterker heb ik net geen kabel met voldoende lengte.
Ik ga nog even kijken hoe ik kan variëren in aansluitingen.
het blijft een grandioos geluid via de squeezebox.
Hans
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Nescio - high end FAST met DSP - Elektor2009
Ik heb inmiddels mijn iMac/Airport Extreme stream aan de praat en ook dat klinkt erg goed op de Nescio.
Re: Nescio - high end FAST met DSP - Elektor2009
Ik heb vandaag toch maar eens geprobeerd er op een andere manier dan met de Squeezebox geluid uit de Nescio's te krijgen.
voor wat betreft de analoge ingang, ik kon er geen rechter speaker aan de praat krijgen.
Ruud Janssen gaf al aan dat die af en toe wat moeilijk deed, ook bij het opstarten, oftewel aanzetten, dan is het soms wat pielen.
Nu vanmiddag maar eens met het EEE netbookje en de USB/Spdif omzetter van de laatste groupbuy en dan met Ubuntu en Win XP de mediaspelers gebruikt.
Frappant is dan dat de volume bij het ene programma wel werkt en het andere programma dus niet.
XBMC Windows /portable geen volume regeling, je kunt het schuifje dus wel heen en weer halen maar bij het laagste geluidsnivo geeft hij geen signaal meer af.
Dat zelfde gebeurde ook bij XBMC onder Linux/Ubuntu en bij RhytmBox die ook via de Daap server(Itunes) geen volume aanpassing mogelijk maakte.
Bij Moovida onder Ubuntu/Linux was dat wel mogelijk, bijzonder
voor wat betreft de analoge ingang, ik kon er geen rechter speaker aan de praat krijgen.
Ruud Janssen gaf al aan dat die af en toe wat moeilijk deed, ook bij het opstarten, oftewel aanzetten, dan is het soms wat pielen.
Nu vanmiddag maar eens met het EEE netbookje en de USB/Spdif omzetter van de laatste groupbuy en dan met Ubuntu en Win XP de mediaspelers gebruikt.
Frappant is dan dat de volume bij het ene programma wel werkt en het andere programma dus niet.
XBMC Windows /portable geen volume regeling, je kunt het schuifje dus wel heen en weer halen maar bij het laagste geluidsnivo geeft hij geen signaal meer af.
Dat zelfde gebeurde ook bij XBMC onder Linux/Ubuntu en bij RhytmBox die ook via de Daap server(Itunes) geen volume aanpassing mogelijk maakte.
Bij Moovida onder Ubuntu/Linux was dat wel mogelijk, bijzonder
Re: Nescio - high end FAST met DSP - Elektor2009
Ik heb vanavond het opnieuw geprobeerd, morgen moeten ze weer naar Oss.
O,O, vroeger was ik blond van de zon, zee en surfen, nu was ik al grijzer geworden(Ervaring
dat zegt dus ook niet alles ).
Ik had dus de aansluiting niet goed gedaan, dacht dat de DSP het signaal zou scheiden in L/R en dan uit, niet dus. Je moet dan het audio uit gewoon gebruiken.
Wat wel erg duidelijk werd, digitaal in heeft de absolute voorkeur boven de analoge ingang, het mist veel meer de definitie en detail, ik had het van mijn Netbookje, best kans dat het via mijn RelaiXed beter had geklonken, heb het niet meer kunnen proberen.
O,O, vroeger was ik blond van de zon, zee en surfen, nu was ik al grijzer geworden(Ervaring
Ik had dus de aansluiting niet goed gedaan, dacht dat de DSP het signaal zou scheiden in L/R en dan uit, niet dus. Je moet dan het audio uit gewoon gebruiken.
Wat wel erg duidelijk werd, digitaal in heeft de absolute voorkeur boven de analoge ingang, het mist veel meer de definitie en detail, ik had het van mijn Netbookje, best kans dat het via mijn RelaiXed beter had geklonken, heb het niet meer kunnen proberen.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
