Mediaspelers
Moderator: Beheerdersteam
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Mediaspelers
Zou toch mooi zijn dat je al je cd's voor je computer zet en de volgende dag is het gewoon klaar 
Re: Mediaspelers
Dacht dat jij een Apple had?Leeuwarden schreef:Zou toch mooi zijn dat je al je cd's voor je computer zet en de volgende dag is het gewoon klaar
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Mediaspelers
Te laat... je onbewuste ik gaf al toe dat ook een Apple niet ver van de boom valt. 
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Mediaspelers
Zo. inmiddels alle CD's een plekje gegeven op een harde schijf. Omdat er momenteel een Nescio hier logeert is dat een uitstekende mogelijkheid om eens even te luisteren naar de kwaliteit die een iMac, Airport Express, Rumoh voorversterker, Nescio. En de eerste indruk is dat de CD's naar zolder kunnen.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Mediaspelers
Leuk is dat ik al mijn cd's wer eens door m'n handen heb gehad.
Zijn er hier ook mensen die hun LP's gedigitaliseerd hebben? Of is dat vloeken in de kerk?
Zijn er hier ook mensen die hun LP's gedigitaliseerd hebben? Of is dat vloeken in de kerk?
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Mediaspelers
- Laser die lp's afspeelt
- Oud experimentje: Digital Needle - A Virtual Gramophone
Het is iets wat ik me al in 2003 voornam, maar pas dit jaar kwam er een DL103. Zodra ik nu ook nog een goede phono pre en AD-converter heb gebouwd ga ik er gelijk mee aan de slag. Het lijkt me fantastisch om heel de platenverzameling met een druk op de knop te kunnen afspelen. 
Inderdaad, de nostalgie boeit me niet voor normaal gebruik. Daar slijt alleen de plaat maar onnodig van.
Digitaal is het tenminste geen probleem om een track 100x te beluisteren zonder dat de drager versleten is.
- Oud experimentje: Digital Needle - A Virtual Gramophone
Nóg niet.Leeuwarden schreef:Zijn er hier ook mensen die hun LP's gedigitaliseerd hebben? Of is dat vloeken in de kerk?
Inderdaad, de nostalgie boeit me niet voor normaal gebruik. Daar slijt alleen de plaat maar onnodig van.
Digitaal is het tenminste geen probleem om een track 100x te beluisteren zonder dat de drager versleten is.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Mediaspelers
Tja dat is bij mij ook een beetje het probleem. Ik heb mijn eerste draaitafel nog. Een Dual CS 505 (van de eerste serie). Met een Coral MC element. Naald is versleten. En ik vraag me erg af of het de investering waard is om er een nieuw element in te zetten. Ook bij mij moet er nog een phono pre worden gefabriekt... Heel stiekem al even op het www gekeken wat het kost om het te laten doen maar dan kan je net zo goed een nette platenspeler aanschaffen:-)
Re: Mediaspelers
Ik heb 2 maanden geleden een NAD phono trapje gekocht met een USB uitgangen ook een line in €149.
Het duurt even voor je dat onder de knie hebt, het kost verschrikkelijk veel tijd omdat je de volledige plaat moet afspelen en daarna nabewerken.
Heb dus met de presentatie met de audioclub als laatste nummer Tuxedo Junction Glenn Miller gedraait.
Die had ik dus van een plaat overgezet. Het dalen van de naald was ook nog duidelijk te horen zodat het idee dat er een platenspeler aan de Nescio stond, grappig.
Er was 1 iemand die verbijsterd was en een beetje geëmotioneerd, het was zo lang geleden dat hij dat gehoord had en het stond er zo mooi op.
Het duurt even voor je dat onder de knie hebt, het kost verschrikkelijk veel tijd omdat je de volledige plaat moet afspelen en daarna nabewerken.
Heb dus met de presentatie met de audioclub als laatste nummer Tuxedo Junction Glenn Miller gedraait.
Die had ik dus van een plaat overgezet. Het dalen van de naald was ook nog duidelijk te horen zodat het idee dat er een platenspeler aan de Nescio stond, grappig.
Er was 1 iemand die verbijsterd was en een beetje geëmotioneerd, het was zo lang geleden dat hij dat gehoord had en het stond er zo mooi op.
Laatst gewijzigd door hannesie op ma 29 mar 2010, 23:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Mediaspelers
LP's digitaliseren
Net zoiets als je oude familie foto's digitaliseren he? Als je een paar jaar verder bent en je vergelijkt het dan met wat je dan kunt dan kijk je hoofdschuddend terug (waarom heb ik daar ooit mijn tijd mee verdaan). Over 30 jaar is je pc achterhaald en vergaan en draai je nog steeds je LP's...
Wat veel handiger is: gewoon je albums opzoeken in FLAC op internet en d/l. Bijna alles is te vinden, gedigitaliseerd van de moederband en het klinkt prima. Ik doe het wel eens voor dingen doe ik 'vaak' draai of gewoon om even handig mee te nemen op een luistersessie.
Iets anders: ik kwam nog een leuk usb>spdif apparaatje tegen van Muse (china)

Kost maar ¥100 (+ verzk china etc etc)
Even wat chipjes die er in zitten:
PCM2702
uda1321
CS8405A
Dan heb je ook nog de Muse Mini USB DAC
Kost ¥199

USB in
Opt out
coax out
headph out
RCA (tulp) out
DTS, DS3D、EAX2.0 A3D1.0 3D etc.
PnP Win/Lin/Mac
Chipjes:
C-MEDIA CM108
Hij lijkt ook erg op de Aune Nano USB DAC:

Misschien ook wel leuk voor iemand die zoiets zoekt.
Net zoiets als je oude familie foto's digitaliseren he? Als je een paar jaar verder bent en je vergelijkt het dan met wat je dan kunt dan kijk je hoofdschuddend terug (waarom heb ik daar ooit mijn tijd mee verdaan). Over 30 jaar is je pc achterhaald en vergaan en draai je nog steeds je LP's...
Wat veel handiger is: gewoon je albums opzoeken in FLAC op internet en d/l. Bijna alles is te vinden, gedigitaliseerd van de moederband en het klinkt prima. Ik doe het wel eens voor dingen doe ik 'vaak' draai of gewoon om even handig mee te nemen op een luistersessie.
Iets anders: ik kwam nog een leuk usb>spdif apparaatje tegen van Muse (china)
Kost maar ¥100 (+ verzk china etc etc)
Even wat chipjes die er in zitten:
PCM2702
uda1321
CS8405A
Dan heb je ook nog de Muse Mini USB DAC
Kost ¥199
USB in
Opt out
coax out
headph out
RCA (tulp) out
DTS, DS3D、EAX2.0 A3D1.0 3D etc.
PnP Win/Lin/Mac
Chipjes:
C-MEDIA CM108
Hij lijkt ook erg op de Aune Nano USB DAC:

Misschien ook wel leuk voor iemand die zoiets zoekt.
Laatst gewijzigd door ]eep op di 30 mar 2010, 0:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Mediaspelers
En in beide zitten die bagger jitterende USB receiverchipjes van een kwartje
Maar goed voor de Mac en Linux is er niet beter (althans betaalbaar). Lijkt mij die Airport toch een betere oplossing.
Een Musiland USB --> S/PDIF converter is echt veel beter als je Windows kunt draaien.
Toevalig net een dia en negatief scannertje bij de Aldi gehaald van de week. Werkt perfect om mijn oude dia archief te digitaliseren.
Een Musiland USB --> S/PDIF converter is echt veel beter als je Windows kunt draaien.
Ehh, zet jij je foto's op elpee dan?]eep schreef:Net zoiets als je oude familie foto's digitaliseren he? Als je een paar jaar verder bent en je vergelijkt het dan met wat je dan kunt dan kijk je hoofdschuddend terug (waarom heb ik daar ooit mijn tijd mee verdaan). Over 30 jaar is je pc achterhaald en vergaan en draai je nog steeds je LP's...
Toevalig net een dia en negatief scannertje bij de Aldi gehaald van de week. Werkt perfect om mijn oude dia archief te digitaliseren.
Re: Mediaspelers
Dat is dus die Texas Instruments PCM2707?Pjotr schreef:En in beide zitten die bagger jitterende USB receiverchipjes van een kwartje![]()
Dan moet ik die dus eigenlijk mijden? Die zitten idd bijna overal in als je ergens 'USB audio' ziet staan.
Ik heb trouwens even mijn laptop (dwz die met kapotte scherm van mijn vrouw) even onder handen genomen. Vista werkt prima, Foobar ook. Er staat op de koptel-out een symbooltje van S/PDIF (op de kast dus). Toch denk ik dat ik niet zoveel mazzel heb: ik zie op de specs dat ie het niet heeft. En in het plugje zie ik ook niks. Daar had dan een optical in moeten zitten toch?
Re: Mediaspelers
Die chip is eersteklas prima deluxe
Alleen is het kristalletje dat eraan gehangen wordt vaak van doorsnee kwaliteit, zoals je ze ook wel in cd spelers terug vindt.
Wat je kan doen is (zoals Doede Douma ook doet) er een Tentlabs low jitter klokje van 12MHz voor gebruiken ... probleem opgelost
Alleen is het kristalletje dat eraan gehangen wordt vaak van doorsnee kwaliteit, zoals je ze ook wel in cd spelers terug vindt.
Wat je kan doen is (zoals Doede Douma ook doet) er een Tentlabs low jitter klokje van 12MHz voor gebruiken ... probleem opgelost
Re: Mediaspelers
Nee dat gaat je ook niet helpen. Het zit niet in het kristal en ook niet in het chipje, op zich is dat wel goed. Dat de schuld geven was niet helemaal terecht. Dat kristal is alleen voor de interne processing maar wordt niet direct voor de audiostroom gebruikt. Bespaar je dus het geld voor een "betere" clock.xbake schreef:Die chip is eersteklas prima deluxe![]()
Alleen is het kristalletje dat eraan gehangen wordt vaak van doorsnee kwaliteit, zoals je ze ook wel in cd spelers terug vindt.
Wat je kan doen is (zoals Doede Douma ook doet) er een Tentlabs low jitter klokje van 12MHz voor gebruiken ... probleem opgelost
Het is het USB audio systeem zoals dat standaard geïmplementeerd is. Met het standaard USB audio protocol moet de clock uit de USB datastroom geregenereerd worden. En op die datastroom zit en jitter en de herhalingsfrequentie van de sync data is met 1 kHz veel te laag om lage jitter te kunnen verwezenlijken.
De betere systemen, zoals van Musiland, gebruiken daarom een a-synchroon data transport op hand-shake basis en hebben een eigen interne kristal clock. Dat is niet standaard en vereist eigen specifieke drivers. Dat kan ook prima op een Mac en onder Linux werken ware het niet dat Musiland daarvoor geen drivers gemaakt heeft.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Mediaspelers
Na een tijdje luisteren ben ik tevreden over de weergave. de CD's staan inmiddels op zolder. Ik heb echter 2 "probleempjes".
Als ik naar een volgend nummer skip hoor ik een tik, en als ik in een nummer snel naar voor/achter spoel hoor ik een geluid alsof ik de naald van een draaitafel tover de LP heen schuif. Beide zijn niet hard qua geluid maar vooral de tik bij skippen zou ik graag kwijtraken. Alle CD's zijn geript in Apple Lossles en worden via iMac draadloos naar de AE gestreamd die weer verbonden is met een externe dac. Iemand enig idee?
Als ik naar een volgend nummer skip hoor ik een tik, en als ik in een nummer snel naar voor/achter spoel hoor ik een geluid alsof ik de naald van een draaitafel tover de LP heen schuif. Beide zijn niet hard qua geluid maar vooral de tik bij skippen zou ik graag kwijtraken. Alle CD's zijn geript in Apple Lossles en worden via iMac draadloos naar de AE gestreamd die weer verbonden is met een externe dac. Iemand enig idee?
Re: Mediaspelers
Heb je dat probleem ook als je de analoge uitgangen van je Airport Express gebruikt? Gebruik je de laatste versie van iTunes? Bij mij zijn er bepaalde versies die een probleempje gaven.Leeuwarden schreef:Als ik naar een volgend nummer skip hoor ik een tik, en als ik in een nummer snel naar voor/achter spoel hoor ik een geluid alsof ik de naald van een draaitafel tover de LP heen schuif. Iemand enig idee?
Wat je ook even kunt proberen is het via Airfoil streamen, dat wil nog weleens verschil geven.
Groetjes,
Martin
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Mediaspelers
Ik gebruik de laatste versie van iTunes (ik meen mij te herinneren dat ik deze week nog een update had..)
Als ik analoog wil proberen moet ik eerst even een hulpstukje kopen.
Over Airfoil: krijg je dat aan de praat met iTunes als "bron"?
Als ik analoog wil proberen moet ik eerst even een hulpstukje kopen.
Over Airfoil: krijg je dat aan de praat met iTunes als "bron"?
Re: Mediaspelers
Jep, in iTunes de output instellingen op computer zetten, dan Airfoil starten, iTunes selecteren en op het luidsprekertje voor je bron (hier computer) klikken. Bij mij werkt datLeeuwarden schreef:Over Airfoil: krijg je dat aan de praat met iTunes als "bron"?
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Mediaspelers
Geprobeerd, bij mij werkt het niet
Ik zal eens de demoversie downloaden en de gekraakte even aan de kant schuiven...
Ik zal eens de demoversie downloaden en de gekraakte even aan de kant schuiven...
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Mediaspelers
Hmmm snelle download van de demo... werkt nu wel. En de tik is ook weg. Dat is een pluspuntje. Maar een minpuntje is dat Remote nu met een vertraging werkt...
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Mediaspelers
Volgens mij klinkt Airfoil ook een stuk minder goed dan gewoon rechtstreeks...
Re: Mediaspelers
Dat zal ik nog eens even proberenLeeuwarden schreef:Volgens mij klinkt Airfoil ook een stuk minder goed dan gewoon rechtstreeks...
