Zo vandaag de nieuwe tulp stekkers "geïsoleerd"

in de kast gemonteerd en aangesloten.
De punten 9 van de beide ECC83 buizen losgehaald van de massa (1 kant gloeispanning)
Voor de 2 100 ohm draadgewonden “hum” potmeters gaten gemaakt achter in de kast.
(Hier heb ik nog even een foto van gemaakt). Bij de trafo de beide gloeispanningen naar de potmeters gebracht en de lopers naar het centraal aardpunt.
Testen maar weer, bij het aanzetten even een beetje 60Hz brom maar die zakt na een paar min weg, wat er overblijft is een hele zachte zoem, maar dan moet ik de volume wel behoorlijk opendraaien. Kortom verbeterd dus. Wat een beetje vreemd is dat ik geen verschil merk bij het draaien aan die hum potjes

. Ik ga me er verder niet druk over maken het is super zo !
Tot nu toe had ik de versterker alleen nog maar gehoord over twee van die boxjes die je aan een PC hangt. Niet veel soeps dus, maar kon al wel horen dat dit niet verkeerd klonk.
Vanavond voor het eerst mijn speakers eraan en

wowowowowow wat een geluid!!!
Mooie volle bassen, zang geweldig, en een mooi helder geluid.
Ik heb nog al veel verschillende soorten muziek, van behoorlijk heftige Rock tot de Klassieke viool van Janine Jansen. Wat klinkt die viool moooooi
Ik weet nu ook weer waarom ik in der tijd deze speakers gekocht heb. Wat je er in stopt komt eruit, geen kleuring.
Het project is geslaagd, ik ben er super blij ermee !

Hoop wel dat hij het een poosje gaat volhouden op de 4 ohm speakers.
Tenslotte nog wat foto’s en een bijgewerkt schema. Daar kan iemand misschien nog eens wat aan hebben.
Iedereen nogmaals bedankt !