Dankjewel daarvoor, dan zou ik vanavond kunnen zeggen welke het precies zijn, dan zijn jullie ook weer blij, hahaMechanicalAnimal schreef:Dat zijn dezelfde als ik hebeXtink schreef:Zoals beloofd!
Normaal zit er een doekje voor, wat hem toch een stuk stijlvoller maakt![]()
Philips FB 8xx serie, ik heb vlgns mij de FB860 ofzo. Ik zal vanaf thuis even een PDFje mailen naar je. Dan kun je op basis van de afmetingen bekijken welk type je precies hebt staan.
Wat bedoel je precies links en rechts van het raam, want daar zit ik niet, ik zit namelijk achter mijn bureau en daar zouden dan mijn luidsprekers moeten staan.hannesie schreef:Ik zou denken, de systeem kast van de PC onder het bureaublad eventueel met een beugel aan de wand, dan de speakers links en rechts van het raam geeft toch wel de meest optimale oplossing.
Meer ruimte op het bureaublad, en een betere weergave in de ruimte![]()
![]()
Hans
Een 2-weg die dan op mijn bureau staat of aan de muur. Ik zou ze namelijk graag op mijn bureau hebben, want ik vind ze aan de muur niet mooib_force schreef:Ik zat eerder aan een mooie chique 2-weg te denken.
Voor dat geld moet het wel lukken.
Als subwoofer kun je prima een 10inch Mivoc nemen met een niet al te dure plate-amp.
Of als je toch actief wilt gaan filteren, zelf een versterker maken met een UCD180 + trafo van baco (+nog wat andere onderdelen). Dan ben je voor minder dan 150 euro klaar voor een 180W subwoofer versterker!
Heb je dan misschien een ontwerp voor een kleine 2 weg, want ik wil ze dan eigenlijk niet groter hebben dan die CT 222 die ik eerder heb gelinkt.
Zelf een versterker maken dat doe ik deze keer nog maar niet, dus ik denk dat zo'n 2.1 plate-amp dan het beste is? Wat denk jij?
Ik wil graag zelf bouwen, omdat ik dat erg leuk lijkt (dus voor een leuke bezigheid) en omdat ik gewoon beter geluid wil dan dat ik nu heb, vooral ook een diepere bas, want die mis ik nu erg. Deze zelfbouw hoeft HELEMAAL niet optimaal te zijn, want dit zou mijn begin zijn in het leven van zelfbouw audio, waar ik later zeker nog verder in wil.Martijn M schreef:Wil je zelfbouwen omdat je dat een leuke bezigheid lijkt, of wil je het beste geluid voor zo min mogelijk geld? Er staan een paar Infinity Beta 20's op marktplaats. Daar kun je niet tegenaan bouwen voor 't geld.
Verder sluit ik me aan bij B_force: ik zou gaan voor monitoren voor naast je monitor. Als het achter het bureau de plek is waar je het meest zit, zou ik daar het geluid optimaal willen hebben.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik heb nog eens na zitten denken, *kraak kraak*, kan ik niet die CT 222's in stereo zetten met op mijn boeken plank 2 subwoofers ook in stereo. Dan kan ik gewoon een stereo versterker gebruiken. Voorbeeldje staat hieronder (geel=CT222, groen=nog onbekende subwoofer) ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik denk dat ik die CT 222's sowieso ga gebruiken, omdat ze goed passen op mijn bureau en omdat ik geen plek heb om andere luidsprekers te kunnen bouwen.
Alles samengevat dus:
- Keuze 1: 2 x CT 222 met daarbij een 2.1 plate-amp die in de subwoofer komt die op de grond onder mijn bureau komt te staan. Plus hierbij nog filter waarbij jullie me gaan helpen
- Keuze 2: 2 x CT 222 met daarbij 2 x subwoofer op boekenplank, die aangestuurd worden door een stereo versterker. Plus hierbij nog filter waarbij jullie me gaan helpen
Voor welke keuze zouden jullie gaan, gezien mijn onhandelbare kamer? Ik denk dat ik voor keuze 1 ga, maar daar kunnen jullie me nog bij helpen