Mediaspelers

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36745
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Mediaspelers

Bericht door Pjotr »

=D> Maar had je niet liever even op de "Touch" willen wachten Jan?
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Mediaspelers

Bericht door Leeuwarden »

Wat zou het voordeel daarvan zijn? (Ik heb een iPod T en een iPhone voor de bediening)
Gebruikersavatar
harryeng
Berichten: 211
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 16:17
Locatie: Roosendaal

Re: Mediaspelers

Bericht door harryeng »

Ik heb zelf zowel een transporter, als een radio 'Boom".

De Transporter staat in het stereo rack, de Boom in de hobbykamer. En ik zal eerlijk zijn; hoewel de Boom een eigen bediening heeft, eindig je toch heel snel met het bedienen via een remote. Waarom? Als ik niet serieus aan het luisteren ben, maar met andere dingen bezig zet ik ook de muziek aan. Je synchroniseert alle spelers, en je kunt door je hele huis banjeren zonder steeds andere muziek te horen! Ik ben gewoon te lui... :?

Maar zelf zou ik de transporter willen aanraden; deze is namelijk grotendeels leeg. Dus perfect voor de zelfbouwer die een nog betere DAC wil inbouwen!

Gr. Harry
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Mediaspelers

Bericht door Leeuwarden »

Negentienhonderd euro voor een grotendeels lege kast is mij iets te veel. :mrgreen: Even alle gekheid op een stokje, dat laat het budget echt niet toe.
In eerste instantie gewoon de receiver. Computer staat bij mij toch altijd aan dus zelfs een NAS is in eerste instantie niet nodig...
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36745
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Mediaspelers

Bericht door Pjotr »

En je hebt je HK-Dac die je er zo achter kunt hangen. Daar heb je idd geen Transporter voor nodig :D

Tja zelf gebruik de remote van mijn Media Center eigenlijk alleen voor volume en tracks skippen. Selecteren en zoeken doe ik eigenlijk toch steeds op het scherm van mijn netbook, dat geeft toch wel een lekker overzicht. Eigenlijk vergelijkbaar als met de hand door je CD/platenkast bladeren. Maar ieder zijn meug, het hangt ook voor van je opstelling af.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Mediaspelers

Bericht door Leeuwarden »

Kijk ik nog even naar mijn bestel-bevestigingsmailtje zie ik dat de levertijd eind mei is... :shock:
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Mediaspelers

Bericht door Leeuwarden »

Surf ik nog even over internet lees ik heel toevallig dat je een receiver niet aan de praat krijgt zonder een controller... Allemachtig...
Telefoontje gepleegd naar Logitech, ze mailen me het antwoord. Maar weer even afwachten dan...
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mediaspelers

Bericht door hannesie »

Bij Wifimedia hebben ze de Duet met controller voor een leuke prijs.



OP VOORRAAD :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Gebruikersavatar
harryeng
Berichten: 211
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 16:17
Locatie: Roosendaal

Re: Mediaspelers

Bericht door harryeng »

Leeuwarden schreef:
Surf ik nog even over internet lees ik heel toevallig dat je een receiver niet aan de praat krijgt zonder een controller... Allemachtig...
Telefoontje gepleegd naar Logitech, ze mailen me het antwoord. Maar weer even afwachten dan...
Ik weet niet exact hoe je opzet er uit gaat zien. Maar als je een PC gaat gebruiken met squeezeserver als source, komt dat goed. Je kunt dan gewoon via de squeezeserver de heleboel bedienen. (ook als je die PC remote benaderd). De controller logt trouwens ook in op je squeezeserver.

Ik neem trouwens de hele boel mee op de komende meeting in Breda, dus dan kan je kijken/luisteren hoe het werkt als je hem dan nog niet hebt. :mrgreen:

Gr. Harry
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Mediaspelers

Bericht door Leeuwarden »

Ik ben bang dat Breda nog steeds op Noorderling Onvriendelijke Afstand voor me is. :(

Het is de bedoeling om de receiver via een externe (HK)dac op een Aleph p1.7 aan te sluiten (als mijn volumeregeling tenminste ooit mijn kant op komt...)
De reciever zou dan zijn muzieksignaal van mijn iMac moeten ontvangen. Misschien dat ik ooit nog eens een NAS neem maar voorlopig is het nog niet zover.
Gebruikersavatar
harryeng
Berichten: 211
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 16:17
Locatie: Roosendaal

Re: Mediaspelers

Bericht door harryeng »

Tja,
Breda is ver weg, maar wel heeel gezellig.....

Ik heb zelf geen Imac, maar ik weet van andere forums dat veel mensen hierop squeezeserver zonder problemen laten lopen. Je kunt dus je receiver vanuit je Imac bedienen, en zelfs via je Iphone op WiFi inloggen en zo weer bedienen.

Je zou het al eens kunnen testen. Je kunt hier de squeezeserver downloaden, ook voor Mac. Dan kan je al eens proberen hier muziek in te krijgen, te bedienen etc.
http://www.mysqueezebox.com/download

Bij mij trouwens eenzelfde soort opzet. Ik heb alleen een Ripnas als server. Mijn Transporter is analoog aangesloten op de Pass P1.7. (De Buffalo DAC zou in een of twee weken binnen moeten komen).

Gr. Harry
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Mediaspelers

Bericht door Leeuwarden »

Die download is een goed idee, Harry. Laat ik daarmee maar eens beginnen.
Gebruikersavatar
]eep
Berichten: 469
Lid geworden op: za 03 mei 2008, 2:03
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mediaspelers

Bericht door ]eep »

ik las net in de bladen dat Micromega een speler heeft die voor Apple fruitschaal bedoelt is en via iTunes werkt. Hij kost €1000 geloof ik. Misschien is jou dat te duur, dat weet ik niet, maar ik zou als ik jou was het wel even checken! Dat blijf je tenminste in hetzelfde straatje.
MicroMega heeft als oplossing de Airstream WM-10 DAC: de eerste ‘draadloze D/A converter’. Via een Wifi-verbinding - door MicroMega nu WHifi genoemd - worden muziekbestanden digitaal overgebracht naar de WM-10, waarna deze ze omzet naar analoog zodat deze via een (voor)versterker beluisteren kunnen worden.
Werking

Eigenlijk is het een heel simpel apparaat - wat bevestigd wordt als je hem openmaakt. Aan de achterzijde zijn twee uitgangen aanwezig éénmaal analoog stereo, en éénmaal digitaal coaxiaal. De dikke ‘bult’ is de wifi-antenne.

De MicroMega Airstream werkt in nauwe samenwerking met iTunes software op PC of Apple. Deze software is de enige manier om muziek te streamen naar het apparaat, maar volgens MicroMega is het wel ‘de beste afspeel software beschikbaar’.


In iTunes stel je in dat de muziek gestreamed moet worden naar de Airstream, vergelijkbaar met Apple’s Airport.
En eigenlijk is de MicroMega Airstream WM-10 een verbeterde Airport. Bij het opzetten van het netwerk moet de Airstream ook als Airport geconfigureerd worden.

Bediening

De keuze voor iTunes heeft een bijkomend voordeel: MicroMega kan hiermee automatisch de iPhone/iPod touch als afstandsbediening inzetten voor de Airstream. En daarmee is de vraag ook meteen beantwoord over hoe je gemakkelijk door je muziek kunt bladeren, zonder de computer naast je bank te zetten.

De Airstream WM-10 is ‘voorbereid’ op de toekomst, wat inhoudt dat het ook audio-bestanden aankan met een hogere resolutie die iTunes op het moment aankan.



Zo uniek als MicroMega het wil voorkomen is de Airstream WM-10 overigens niet. De Apple Airport doet ongeveer hetzelfde, en met Sonos kun hetzelfde voor elkaar krijgen (met een Zoneplayer + Zonebridge).
MicroMega voegt door haar (zeer) ruime ervaring met digitale apparatuur hier wel een kwalitatief hoogstaand alternatief aan toe. De prijs voor de MicroMega Airstream is ongeveer 1000 euro.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Mediaspelers

Bericht door Leeuwarden »

Inderdaad over het budget heen...

Krijg wel een beetje het gevoel dat je voor het merkje betaald...
http://media.avguide.com/WM-10_Internal-1.jpg
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Mediaspelers

Bericht door Leeuwarden »

Geachte heer Leeuwarden,

In navolging op ons telefoongesprek het volgende.

Het is niet mogelijk om de receiver van de Duet via een iPhone of iPod op te zetten.
Op internet kan ik wel lezen dat sommige mensen de bediening via iPhone of iPod doen. Ik heb het een en ander intern nog bij Logitech nagevraagd en er werd mij vertelt dat dit niet ondersteund wordt door Logitech. Logitech heeft hier derhalve geen informatie over.

Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd.

Mocht u in de toekomst nog verdere vragen of opmerkingen hebben betreffende onze producten, neem dan gerust nogmaals contact met ons op.

Met vriendelijke groet,

Logitech Europe SA
Customer Support
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mediaspelers

Bericht door hannesie »

Tijdens een demonstratie die Bob van Wifimedia gaf bij Audio Vereniging Midden Nederland gaf hij juist aan dat de bediening via een Iphone mogelijk was. Ik heb toen zijn Iphone in mijn handen gehad en bedien nu ook nogal eens mijn SqueezeServer met mijn Palm TX via Wifi.

IPadres:9000/handheld en je hebt de webpagina van de Squeezeserver
Bijlagen
IMG_0763.JPG
Gebruikersavatar
JvS
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 1069
Lid geworden op: za 14 mar 2009, 19:42
Locatie: Utrecht

Re: Mediaspelers

Bericht door JvS »

Geachte heer leeuwarden. Als u het toch met een iphone wilt bedienen, waarom zet u dan niet een of ander ultra-cheape thinclient / minitx achtige server weg, waarop itunes draait en die u met de iPhone bedient?

:)
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Mediaspelers

Bericht door Leeuwarden »

Daar heb ik wel aan gedacht maar volgens mij is zo'n receiver nog steeds een goedkopere en betrouwbare oplossing.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Mediaspelers

Bericht door Leeuwarden »

hannesie schreef:
Tijdens een demonstratie die Bob van Wifimedia gaf bij Audio Vereniging Midden Nederland gaf hij juist aan dat de bediening via een Iphone mogelijk was. Ik heb toen zijn Iphone in mijn handen gehad en bedien nu ook nogal eens mijn SqueezeServer met mijn Palm TX via Wifi.

IPadres:9000/handheld en je hebt de webpagina van de Squeezeserver
Ik heb even met Wifimedia aan de telefoon gehangen. Zij bevestigen dat je een Logitech receiver niet zonder controller aan de praat kunnen krijgen...

Wat ze mij nog meer vertelden is dat de Logitech op een of andere manier het Apple Lossless formaat toch weer versleuteld. Het eindresultaat is dan niet meer lossless... Iemand die dat kan bevestigen cq in Jip en Janneke kan uitleggen?
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Mediaspelers

Bericht door Leeuwarden »

Ik moet mezelf even corrigeren. De receiver is met een hack wel aan de praat te krijgen.
Gebruikersavatar
harryeng
Berichten: 211
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 16:17
Locatie: Roosendaal

Re: Mediaspelers

Bericht door harryeng »

Ik heb het net ook even geprobeert op mijn eigen installatie. Ik ben in staat om met mijn HTC in te loggen op mijn WiFi netwerk, en dan de squeezeserver te benaderen en te bedienen. Makkelijk vindt ik het niet, via een PC gaat het allemaal wat soepeler. (En ik heb een controller :wink: )

Gr. Harry
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Mediaspelers

Bericht door Leeuwarden »

Heb jij wel eens iets gehoord over het nu wel of niet lossless weergeven van die Logitech spullen?

Ik moet zeggen dat als de buidel dan toch verder open moet, ik net zo lief even op de touch wacht...
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36745
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Mediaspelers

Bericht door Pjotr »

Zou i.i.g. iets kopen wat direct met een Skwies-server praat, anders blijft het tobben. Maakt dan niet uit waar die server op staat, PC, Mac of NAS.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Mediaspelers

Bericht door Leeuwarden »

Heb even gegoogled maar wat is dat Peter?
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mediaspelers

Bericht door hannesie »

Als je informatie zoekt dan zou ik het hier doen.

http://wiki.slimdevices.com/index.php/Main_Page

Ik denk dat het meeste hier wel gevonden kan worden.

http://forums.slimdevices.com/

http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=75560
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”