Overigens heeft een UcD180 een ingangsimpedantie van 100kohm .
Dit heb ik anders wel uit de specs van de UcD180
Groeten,
Mischa
Is ook zo Mischa
De UcD versterkt 20x, dus heb je voor 40V_piek op de uitgang nodig: 2V_piek aan de ingang (of 4V_pp). Met een mod op de print is het ook mogelijk de bufferamp op de UcD meer te laten versterken.
Yup, net een uurtje op mijn gemak kunen luisteren tussen de lampucera en de Teac Vrds20-DAC.
Laat ik het zo zeggen, ze zijn alletwee heel erg anders. De Teac is ontzettend authoritair, zeer breed beeld, aardig diep. De Lampucera daarentegen is veel meer tussen de speakers in. Ik denk dat de kanaalscheiding een heel stuk minder is. Maar......het realisme is echt stunning! Dat effect van beïng there is zeer sterk en moeiteloos verkrijgbaar. Tonale balans (tenminste als dat betekent dat alles zo klinkt als het hoort) is echt bijzonder goed, beter dan de Teac......Wat ook wel bijzonder is is dat er een soort van prettige ambiance ontstaat. De teac klinkt wat meer "manufactured", meer ontwikkeld. Niet kunstmatig, zeker niet, maar als je hem vlak de lampucera hoort dan is het allemaal wat minder vanzelfsprekend.
Als ik nu zou moeten zeggen wat high-end is, dan is de teac dat meer dan de Lampucera. Genadeloos alle details tonend, volstrekt breed, soms bijna de bubble van sound, in het laag bizar gecontroleerd met een zeer fraai timbre. Als ik MOEST kiezen dan koos ik de TEAC. Maar als ik weinig geld te makken had dan zou het absoluut de Lampucera zijn. Voor zo weinig geld een dergelijk geluid had ik niet voor mogelijk gehad. Had de TEAC het realisme en de tonale balans van de Lampucera, alsmede de prettige ambiance dan stopte ik met het zoeken naar de ideale bron........
Ik denk dat de lampucera een goede inspeeltijd nodig heeft en een fraaie behuizing met de juiste bedrading en afscherming etc. Dan nog eens kijken. Het moet beter kunnen (beter, beter, beter!, beter!! BETERRRR!!!!....jan raakt langzaam verslaafd....)
Als je de kanaalscheiding beter wilt hebben en het output level wat hoger, dan zou ik toch voor de SRPP methode gaan, Jan.
Je gebruikt dan per kanaal één buisje en je de versterkingsfactor is hoger.
Wat wellicht ook helpt, is het bouwen van een separate voeding pér kanaal of het aanbrengen van smoorspoelen in de voeding, één voor links en één voor rechts.
Ik zou willen dat ik de tijd had om er eindelijk eens aan te beginnen ....
Als je de kanaalscheiding beter wilt hebben en het output level wat hoger, dan zou ik toch voor de SRPP methode gaan, Jan.
Je gebruikt dan per kanaal één buisje en je de versterkingsfactor is hoger.
Wat wellicht ook helpt, is het bouwen van een separate voeding pér kanaal of het aanbrengen van smoorspoelen in de voeding, één voor links en één voor rechts.
Ik zou willen dat ik de tijd had om er eindelijk eens aan te beginnen ....
Ik heb zelf ook een SRPP met 2x 6SL7. Meer dan genoeg uitgangslevel en kanaalscheiding is ook goed.
Ik heb maar vast een start gemaakt met de behuizing voor de buizendac. Aangezien mijn vorige poang kaduuk was heb ik van de stukken (gebogen) hout maar een mooie houten omranding gemaakt waar straks de stukken plaat met gaten voor de diverse onderdelen kunnen worden gemonteerd.
Is weer eens wat anders dan het normale rechttoe rechtaanwerk zullen we maar zeggen....
Idd, het lagere "terras" is waar de buizen worden geplaatst. In het hoge terras worden de trafo's geplaatst alsmede misschien de grotere elco's.
Dat recicleren heb ik van mijn vader. Die maakt de meeste zaken van gebruikte grondstof. Zo zijn wij altijd erg blij met bepaalde oudere houtpanelen, mooie uitgewerkt hout voor nop!
Overigens, bedankt voor alle complimenten, dat doet goed!
Een erg leuk idee. Ik loop ook vaan door Ikea en zie meestal compleet andere toepassingen dan waar de spullen voor bedoeld zijn. Heerlijk. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat Jan.
Ik zal binnenkort een schemaatje maken wat foolproof is (en waarin de condensators verkeerd staan en de heaters en pinnummers niet staan) zodat het eenvoudig is na te maken.
groetjes
Happy camper Jan
Hi Wowly krijgen we het mongool proof schemaatje nog te zien, zoiets heb ik absoluut nodig om dit met succes te bouwen!
Heb je enig idee of er verschil in klank zit tussen de oude en de nieuwe DAC? Met of zonder LED dus? Mocht die zonder LED beter klinken (in de bare uitvoering) weet ik welke ik weg moet geven (nog uit de laatste groupbuy). Of heb je ze nog niet vergeleken?
Overigens vind ik een vergelijk in de Lampucera ook geen probleem, want daar ga ik toch ook heen.