Ruis in UCD-relaixed versterker

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

koifarm
Ook commercieel actief
Berichten: 840
Lid geworden op: di 27 mei 2008, 22:54

Re: Ruis in UCD-relaixed versterker

Bericht door koifarm »

René schreef:

Ik ben niet ongeduldig, maar voordat het ondersneeuwt; mijn vraag staat nog steeds open:

Kan iemand mij uitleggen hoe de versterking in single-ended mode werkt. Zoals ik lees op de site van JvE wordt ook in SE-mode een gebalanceerde output gecreëerd. Ik zie alleen niet hoe dit signaal tot stand komt
Dus niet :(

Om van een asymmetrisch een symmetrisch signaal te maken moet je het signaal 90 graden fase verschuiven. Dan is het orginele signaal " + " en het geinverteerde signaal " - ". In het laatste schema van de relaixed zie ik dat nergens gebeuren.

Het beste wat je dan kunt doen, is dan het " - " uitgangsignaal loskoppelen van de opampuitgang en dan het uitgangssignaal ( connector kant) naar massa schakelen. Je hebt dan minder uitgangssignaal maar dit kun je compenseren door versterkingsfaktor van de resterende opamp gelijktijdig te laten aanpassen( 1 weerstand omschakelen).
RSQ8P
Berichten: 279
Lid geworden op: do 27 mar 2008, 15:57

Re: Ruis in UCD-relaixed versterker

Bericht door RSQ8P »

Volgens mij (maar ben ook maar beginner) wordt door de omschakeling de onderste sectie van de opamp gevoed met hetzelfde signaal als de bovenste sectie, alleen vervalt door de omschakeling de inverterende functie van de onderste sectie (die wel werkt als je in balanced mode werkt).

Wat ik als beginner nog niet begrijp, is hoe dan die onderste opamp zijn signaal precies krijgt.
(21k | 21k is toch om gain in te stellen?)
RSQ8P
Berichten: 279
Lid geworden op: do 27 mar 2008, 15:57

Re: Ruis in UCD-relaixed versterker

Bericht door RSQ8P »

Vandaar ook dat de bovenste sectie een pos_in krijgt, maar aangesloten wordt op de - van de XLR.
Rudy
Berichten: 1526
Lid geworden op: ma 29 nov 2004, 12:59
Locatie: Belgie

Re: Ruis in UCD-relaixed versterker

Bericht door Rudy »

Effe melden dat vanuit een theoretisch kant dit ding 100% WERKT , en imo vrij goed gevonden is.

In assymetrische mode maakt ie er toch een 100% symmetrisch uitgangssignaal van.

Je kan eventueel eens proberen om de weerstandswaarden van R16-R17-R18-R34 te verkleinen, pakweg naar 2k2, heefd geen invloed op versterking van de opamps.
Load op de opamps word wel groter, maar die lm4562 kan wel wat hebben.

mvg Rudy
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: Ruis in UCD-relaixed versterker

Bericht door cve »

Je kan eventueel eens proberen om de weerstandswaarden van R16-R17-R18-R34 te verkleinen, pakweg naar 2k2, heefd geen invloed op versterking van de opamps.
Load op de opamps word wel groter, maar die lm4562 kan wel wat hebben.
Die waarden (2K21) had de eerste versie ook, dus moet zeker kunnen. Het proberen waard zou ik zeggen.

Co
koifarm
Ook commercieel actief
Berichten: 840
Lid geworden op: di 27 mei 2008, 22:54

Re: Ruis in UCD-relaixed versterker

Bericht door koifarm »

Hier een plaatje voor bij de discussie.

Afbeelding

Ronny
Plaats reactie