zelfbouw TDA1543 dac

Traditionele bronapparaten zoals CD-, DVD- en platenspelers.
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Gebruikersavatar
BertDB
Berichten: 1978
Lid geworden op: zo 07 sep 2008, 17:39
Locatie: Mechelen (BE)

Bericht door BertDB »

@ ray

inderdaad, die ligt hier te wachten om verzonden te worden.
Ik heb alleen nog geen tijd gevonden om je 2343 te programmeren ! :oops: , ik probeer er toch eerstdaags werk van te maken.. ! (dit geldt ook voor markje ..)
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Bericht door ray5150 »

Zou er al geluid te horen zijn uit de DAC?
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Bericht door ray5150 »

Ik heb inmiddels post ontvangen van Xbake met ondermeer een DIR9001. Wat is dat ding klein! brrrr.
dat gaat een hele kluif worden om netjes te solderen. Ik vrees dat ik eens voor een extra puntje voor mijn Ersa boutje zal moeten gaan kijken.

Een andere kennis stuurde mij 2 stuks TDA1543 en een 47HC00. Gratis en voor niks. ik heb dus nu alle halfgeleiders in huis voor deze DAC.
(behalve de optische onvanger, maar ik denk niet dat ik die ga gebruiken.)

@Sevenup. doet hij het al? Ik ben benieuwd naar je bevindingen.
Gebruikersavatar
Implo
Berichten: 258
Lid geworden op: ma 04 feb 2008, 16:17

Bericht door Implo »

Hmm dit ziet er interessant uit!

@sevenup: Al vorderingen wat betreft een eventueel kitje?
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Bericht door ray5150 »

Implo schreef:
@sevenup: Al vorderingen wat betreft een eventueel kitje?
Dat vraag ik mij al 3 maanden af.... :cry:
ben nu maar zelf begonnen om een layout te tekenen.
Gebruikersavatar
sevenup
Berichten: 2777
Lid geworden op: wo 27 jun 2007, 21:33
Locatie: Hengelo (ov)

Bericht door sevenup »

Helaas niet.

Heb een tijdje geleden op ebay een TDA1543 DACje gekocht voor 30 Dollar. Kon ik zelf niet tegen bouwen. Schema is bijna gelijk aan wat ik had.
Bijlagen
TDA1543SCH.pdf
(43 KiB) 166 keer gedownload
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Bericht door ray5150 »

sevenup schreef:
Kon ik zelf niet tegen bouwen. Schema is bijna gelijk aan wat ik had.
Maar je had toch twee printen laten maken? doen die het nou of niet?

Kan iemand mij ook vertellen welke waardes C4\C5 en C17\C19 moeten hebben?
Gebruikersavatar
Penguin
Berichten: 271
Lid geworden op: di 14 mar 2006, 20:42
Locatie: Vlaardingen
Contacteer:

Re: zelfbouw TDA1543 dac

Bericht door Penguin »

Is er nog nieuws? is al een tijdje niets meer geplaatst hier.
Wel jammer is een erg interessante topic.

ik heb nu ook een Dac aangeschaft compleet gebouwde print.
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... f=8&t=9925
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: zelfbouw TDA1543 dac

Bericht door ray5150 »

Dit is een voorlopige versie van de DAC waar ik mee bezig ben.
Het schema in EAGLE:
Schema.PNG
De layout in EAGLE:
Board layout.PNG
Als we op sevenup moeten wachten draaien we alweer 78 toeren platen..... :wink: :mrgreen:
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Re: zelfbouw TDA1543 dac

Bericht door RobertD »

Ik ben altijd jaloers op die mooie schema's, zelf moet ik het doen met potlood en papier...
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: zelfbouw TDA1543 dac

Bericht door ray5150 »

Dat kan jij ook, hoor.
Programma is freeware, zie: http://www.cadsoft.de
Enigste beperking is halve eurokaart (8 x 10 cm.)
Met wat kunst en vliegwerk kun je er een hele hoop op kwijt.
douwed
Berichten: 62
Lid geworden op: za 06 feb 2010, 12:09

Re: zelfbouw TDA1543 dac

Bericht door douwed »

Is het al iemand gelukt om een DAC te maken? Zo ja, wat is de kwaliteit?
Plaats reactie