Mediaspelers
Moderator: Beheerdersteam
Re: Mediaspelers
Niet zeurenMarp schreef:En nu nog een digitale input.
Re: Mediaspelers
Ik heb gisterenavond zitten luisteren naar mijn nieuwe USB/SpDif van HA-INFO.
Gekocht bij de laatste GroupBuy.
Via Linux (Ubutu 9.10 netbook remix) geen probleem, die zou ook bitperfect zijn?
Bij Windows XP moet je dan wel de Systeem geluiden uitzetten.
http://www.ha-info.com/en/ngcoax.htm
Maar voor € 16,-- geen slechte koop.
Hans
Gekocht bij de laatste GroupBuy.
Via Linux (Ubutu 9.10 netbook remix) geen probleem, die zou ook bitperfect zijn?
Bij Windows XP moet je dan wel de Systeem geluiden uitzetten.
http://www.ha-info.com/en/ngcoax.htm
Maar voor € 16,-- geen slechte koop.
Hans
Re: Mediaspelers
Daar zit de standaard BB PCM2702 chip in (of Chinese kloon daarvan) van een kwartje die je bijna overal in die goedkope dingen vindt. Qua jitter een draak van een ding, maar het kost ook niks 
B.t.w. bitperfect is heel iets anders dan low jitter. Maar goed, voor Linux is er niet veel anders.
B.t.w. bitperfect is heel iets anders dan low jitter. Maar goed, voor Linux is er niet veel anders.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Mediaspelers
Neenee, niet om mijn installatie uit te breiden met "veel PC's/Laptops".Pjotr schreef:Niet zeurenZit al standaard op veel PC's/Laptops en anders de E-MU 0404, of goedkoper de M-Audio Transit.
Het zou best mooi zijn...
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Mediaspelers
Dan is dat wat ik zo duidelijk hoor, bij de via de groupbuy gekochte USB/SPDIF-converter. Deze heeft een PCM290x.Pjotr schreef:Daar zit de standaard BB PCM2702 chip in (of Chinese kloon daarvan) van een kwartje die je bijna overal in die goedkope dingen vindt. Qua jitter een draak van een ding, maar het kost ook niks
Jitterpraatjes bij digitale audio boeiden me totaal niet. Toen ik echter de digitale uitgang van een USB-kaartje (Sonica Theater) loskoppelde en bovenstaande converter aan de DAC hing, was de geluidskwaliteit werkelijk stukken minder. Van de openheid die de HK-DAC bracht was echt niets meer terug te vinden. De analoge uitgangen van de Sonica deden het ineens stukken beter dan de HK-DAC. Het lijkt erop dat ik de kwaliteit van een SPDIF-signaal altijd flink heb onderschat. Of het moet aan de legacy-driver liggen.....
Een converter met PCM2xxx kan ik in elk geval niemand aanbevelen.
Re: Mediaspelers
In dat geval is het niet een probleem. Probleem met de jitter zit hem vooral in de DAC bij afspelen. Een ADC heeft zijn eigen clock als het goed is en een S/PDIF --> USB converter lockt daar dan op. Als het eenmaal netjes naar digitaal is geconverteerd is jitter geen issue meer. Dan moet het overigens nog wel bit-perfect blijven, oftewel het data pad mag geen foutjes maken.Marp schreef:Neenee, niet om mijn installatie uit te breiden met "veel PC's/Laptops".Pjotr schreef:Niet zeurenZit al standaard op veel PC's/Laptops en anders de E-MU 0404, of goedkoper de M-Audio Transit.
![]()
Slechts nog een 2-kanaals USB-uitgang voor in mijn geplande DTS versterker, die ondermeer het phono-signaal vanuit deze ADC uitstuurt, dan is hij straks van alle denkbare gemakken voorzien.
Het zou best mooi zijn...
Re: Mediaspelers
[retorisch] waarom kan het nou nooit eens eenvoudig
[/retorisch]
IK zie wel dat iedereen weer andere plannen heeft. En daar heb je telkens weer andere oplossingen voor nodig. Mijn idee was eigenlijk een Smartdevices SmartQ7 V7 MID bij de stereo neer te zetten. Daar zit op zich al een nette Wolfson chip in, maar dat is natuurlijk wel een goedkopere 2.0 en met de storing uit het apparaatje zelf verwacht ik daar geen high-end van. En dat is wel de bedoeling natuurlijk anders heb ik er natuurlijk niks aan.
Het besturingssysteem is Ubuntu, WinCE 6.0 of Android. Op zich al heel luxe maar dat gaat dus niet lukken met de ASIO driver voor Windows.
Ik kan ook nog wel even op head-fi kijken bedenk ik net na ff googelen.
Wat misschien nog wel een beter idee is om onze kapotte laptop (scherm kapot) daarvoor te gebruiken en dan met remote desktop te besturen. Dan kan ik lekker op de bank met de SmartQ als remote zitten en de musiland als usb-sp/DIF link te gebruiken.
En dan moet ik weer iets bedenken als externe DAC die ook 5.1 kan verwerken. Zucht.
Ik heb net een helder filmpje op youtubegevonden van Pacific Valve (Amerikaanse im-/distributeur van Chinese buizenversterkers etc.). Ook hij komt op Musiland. Hij zegt ook; het probleem ligt in de software op de pc. En je moet een kort USB-kabeltje gebruiken.
Hij zegt trouwens ook dat high-end audio en optische toslink niet samengaan.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=IP2FrxXddA8&NR=1[/youtube]
IK zie wel dat iedereen weer andere plannen heeft. En daar heb je telkens weer andere oplossingen voor nodig. Mijn idee was eigenlijk een Smartdevices SmartQ7 V7 MID bij de stereo neer te zetten. Daar zit op zich al een nette Wolfson chip in, maar dat is natuurlijk wel een goedkopere 2.0 en met de storing uit het apparaatje zelf verwacht ik daar geen high-end van. En dat is wel de bedoeling natuurlijk anders heb ik er natuurlijk niks aan.
Het besturingssysteem is Ubuntu, WinCE 6.0 of Android. Op zich al heel luxe maar dat gaat dus niet lukken met de ASIO driver voor Windows.
Ik kan ook nog wel even op head-fi kijken bedenk ik net na ff googelen.
Wat misschien nog wel een beter idee is om onze kapotte laptop (scherm kapot) daarvoor te gebruiken en dan met remote desktop te besturen. Dan kan ik lekker op de bank met de SmartQ als remote zitten en de musiland als usb-sp/DIF link te gebruiken.
En dan moet ik weer iets bedenken als externe DAC die ook 5.1 kan verwerken. Zucht.
Ik heb net een helder filmpje op youtubegevonden van Pacific Valve (Amerikaanse im-/distributeur van Chinese buizenversterkers etc.). Ook hij komt op Musiland. Hij zegt ook; het probleem ligt in de software op de pc. En je moet een kort USB-kabeltje gebruiken.
Hij zegt trouwens ook dat high-end audio en optische toslink niet samengaan.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=IP2FrxXddA8&NR=1[/youtube]
Laatst gewijzigd door ]eep op di 02 mar 2010, 17:07, 2 keer totaal gewijzigd.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Mediaspelers
Zal ik maar gewoon een Squeezebox receiver met iPhone doen? Lekker makkelijk. En goed. Ja toch? Of toch...
Re: Mediaspelers
van mij mag je hoor 
maar of je dan nog welkom bent op
forum.zelfbouwaudio.nl

maar of je dan nog welkom bent op
forum.zelfbouwaudio.nl
Re: Mediaspelers
Hmm, ik heb een 1m Toslink vergeleken met een 1m coax kabeltje en ik zie geen drol verschil in de jitter, ook niet op 24/96 waar de bitrate veel hoger ligt dan bij16/44.1 Beide geven precies hetzelfde fraaie jitter plaatje als ik postte in het HK draadje.]eep schreef:[
Hij zegt trouwens ook dat high-end audio en optische toslink niet samengaan.
Nu was dit wel een goed Toslink kabeltje van 17 euries en geen brak Gamma kabeltje, die dingen zijn echt bagger.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Mediaspelers
Duh... Ik geloof niet dat ik hier iemand heb gezien die zijn mediaspeler zelf gesoldeerd heeft 
Re: Mediaspelers
Hoi Jeep,
Gooi dat filmpje ook maar op Hear. Kenjelache en zijn ze daar ook weer zoet

Gooi dat filmpje ook maar op Hear. Kenjelache en zijn ze daar ook weer zoet
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Mediaspelers
Echt wel!!Leeuwarden schreef:Duh... Ik geloof niet dat ik hier iemand heb gezien die zijn mediaspeler zelf gesoldeerd heeft
De schakeling van de temperatuurgevoelige regelaar heb ik zelf in de PC-voeding gesoldeerd!
Ja lach maar.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Mediaspelers
Wat...? Je hebt een complete HVAC installatie in je PC geïnstalleerd? Toch wel met klokthermostaat met automatische winter/zomertijd verstelling en afstandbediening neem ik aan dan?Marp schreef:Ja lach maar.Dat was zeker zoveel werk als al die zelfbouw eindversterkers met UCD module.
Re: Mediaspelers
LOL. Nee, liever niet. Want ik ben zelf een kabelgelover.Pjotr schreef:Gooi dat filmpje ook maar op Hear. Kenjelache en zijn ze daar ook weer zoet![]()
/me is gelover uit pragmatisme: werkt het dan geloof ik het.
Ik was eigenlijk van plan om zelf een voorversterker te fabrieken waar ik alles op aan kan sluiten wat ik nodig heb. Van MM tot DAC en dan met buizenuitgang en aktief filter. Maar het wordt steeds ingewikkelder. Ik zie een beetje door de bomen het bos niet meer.
Ik heb trouwens al heel wat gemod aan buizenversterkers en cd-spelers (zie GoT) zonder enige kennis. Met gezond verstand en een beetje hulp kom je een heel eind.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Mediaspelers
Jeep, als je er nog wat uitbreidingen tegenaan gooit gaan je plannen wat op die van mij lijken.
Met dien verstande dat ik er gewoon goedkoper in verwerk.
Maar je zocht een 5.1 DAC? Ik heb dit apparaatje voor AC3/DTS handling aangeschaft. Klinkt niet verkeerd. Bij mij wordt hij in de versterker ingebouwd, naast een andere DAC voor stereo. Misschien heb je er wat aan.
Maar je zocht een 5.1 DAC? Ik heb dit apparaatje voor AC3/DTS handling aangeschaft. Klinkt niet verkeerd. Bij mij wordt hij in de versterker ingebouwd, naast een andere DAC voor stereo. Misschien heb je er wat aan.
Re: Mediaspelers
Misschien wel even illustratief. Heb vanavond mijn DAC eens via een goedkoop Behringer UCA202 kaartje op mijn laptop via USB aangesloten ter vergelijk met de Musiland. In de Behringer zit het PCM2702 chipje. Alles is verder het zelfde als met de meting hier. Beide zijn met Toslink optisch met de DAC verbonden.
Hier de Musiland:Erg schoon, ook over het gebied van 20 Hz tot 20 kHz is er nauwelijks iets van spurs te zien.
Dan de Berhringer:De algehele ruisvloer is wat gestegen maar toch nog wel laag. De 11025 Hz naald is iets breder geworden bij -125 dB, niet erg verontrustend. Maar oei wat een troep is er bij gekomen. Die twee plukken "haar" op 1 KHz afstand van de 11025 Hz zijn het gevolg van de 1 kHz isosynchrone sync data waarop de clock van de converter moet locken.
Bekijken we het over het hele gebied van 20 Hz tot 21 kHz dan ziet het er zo uit: Nu is het wel zo dat ik de Musiland direct via zijn eigen drivers via ASIO aanstuur en de Behringer via de Windows WDM driver. Via de K-mixer van windows naar .wav out maakte eigenlijk geen verschil.
Hier de Musiland:Erg schoon, ook over het gebied van 20 Hz tot 20 kHz is er nauwelijks iets van spurs te zien.
Dan de Berhringer:De algehele ruisvloer is wat gestegen maar toch nog wel laag. De 11025 Hz naald is iets breder geworden bij -125 dB, niet erg verontrustend. Maar oei wat een troep is er bij gekomen. Die twee plukken "haar" op 1 KHz afstand van de 11025 Hz zijn het gevolg van de 1 kHz isosynchrone sync data waarop de clock van de converter moet locken.
Bekijken we het over het hele gebied van 20 Hz tot 21 kHz dan ziet het er zo uit: Nu is het wel zo dat ik de Musiland direct via zijn eigen drivers via ASIO aanstuur en de Behringer via de Windows WDM driver. Via de K-mixer van windows naar .wav out maakte eigenlijk geen verschil.
Re: Mediaspelers
he Marp, dat is precies het apparaat wat ik tegen was gekomen!
Een DAC die 5.1 en DTS kan verwerken is heel dun gezaaid. Iets met licentiekosten oid. Het idd net wat b-force zegt:
geluid). Als ik eindversterking wil kan ik ook wel goedkoop die Tripath 3 X TA2020 PCB 6 Channel with intergrated SMPS van Arjen Helder gebruiken.
Ik ben nu al heel tevreden met mijn gemodde MHZS CD-33 zonder opamps en met 6N3p buisjes. Ik was van plan er de Lampucera 1.0 DAC van Fikus in te maken met de CS4397 (Ebay: Law's audio. Beetje jammer van de universaliteit dat hij dan in de CD-speler moet vanwege de buizenuitgangstrap en de daarvoor benodigde voeding. Ik ben best wel weg van die kleine buisjes. Ik heb er dan ook een hele zoot verschillende van op voorraad (396A, 2C51, 3N6p van GE, WE, GE *****, Sylvania, RCA, RCA blackplate).
Als ik nu goed heb dan kun je met de Musiland Monitor 0x US/USD met optical out naar die Mocha. Dat voelt toch wel een beetje als dubbelop als ik nu op taobao al een hele mooie single ended buizenversterker zie staan met 2 gewone, 1 minijack, MM (RIAA) èn USB ingangen voor *knars, knars*, 980 yuan.
Daar komt dan nog wel het dubbele bij aan verzendkosten, maar dat is eigenlijk evenveel geld als de Musiland 02 zowel als de Mocha. 
Oh ja: 980 Yuan ~= €100
Het is toch van de zotte dat je duizenden euri uit moet geven voor een fatsoenlijke A/V-voorversterker. Ik hoef helemaal geen eindversterkers, alleen alle signalen distribueren en omzetten. Of je moet met een A/V-receiver gaan prutsen. Ik was net zo blij van mijn oude af te zijn (wat eenb_force schreef:Dat is nog niet eens zo'n gek ding Marp. Zeker voor dat geld om surround er een beetje "bij" te hebben.
Voor het "normale" werk schaf je dan gewoon een nette stereo voorversterker aan
http://www.networkedmediatank.com/showt ... &pid=43974
Ik ben nu al heel tevreden met mijn gemodde MHZS CD-33 zonder opamps en met 6N3p buisjes. Ik was van plan er de Lampucera 1.0 DAC van Fikus in te maken met de CS4397 (Ebay: Law's audio. Beetje jammer van de universaliteit dat hij dan in de CD-speler moet vanwege de buizenuitgangstrap en de daarvoor benodigde voeding. Ik ben best wel weg van die kleine buisjes. Ik heb er dan ook een hele zoot verschillende van op voorraad (396A, 2C51, 3N6p van GE, WE, GE *****, Sylvania, RCA, RCA blackplate).
Als ik nu goed heb dan kun je met de Musiland Monitor 0x US/USD met optical out naar die Mocha. Dat voelt toch wel een beetje als dubbelop als ik nu op taobao al een hele mooie single ended buizenversterker zie staan met 2 gewone, 1 minijack, MM (RIAA) èn USB ingangen voor *knars, knars*, 980 yuan.
Oh ja: 980 Yuan ~= €100
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Mediaspelers
Welke heb je besteld?
Ik heb de Hifi360 HF-D1B besteld via Taobaonow. Zie ook hier: viewtopic.php?f=7&t=9921&start=50
Ik heb de Hifi360 HF-D1B besteld via Taobaonow. Zie ook hier: viewtopic.php?f=7&t=9921&start=50
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Mediaspelers
Gefeliciteerd!!!
Welke?
Gelijk de transporter natuurlijk
Heeft ook gebalanceerd uit en een Digitale ingang
Welke?
Gelijk de transporter natuurlijk
Heeft ook gebalanceerd uit en een Digitale ingang
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Mediaspelers
Ik heb deze besteld. En dan bedienen met mijn iPhone en de Ipod Touch van Mijn Bijzonder Charmante Echtgenote.
http://www.wifimedia.eu/catalog/images/receiver175.jpg
http://www.wifimedia.eu/catalog/images/receiver175.jpg
