Aan die lichtbruine kleur te zien heeft ie erg bot gereedschap gebruikt.
Hoeft niet.. Trespa (of wat daar voor doorgaat) ken ik in zeker 5 verschillende kernkleuren. Van zwart tot lichtbruin, zoals deze plaat.
Als de uitgebroken stukjes nog gered zijn kunnen ze nog met superlijm ingeplakt worden..
Dat speakers niet passen.. dat ken ik.. Veelal kloppen maten van datasheets niet helemaal.. 0,1mm tegroot en 't past niet..
De afgesprongen stukjes zijn alleen het witte laminaat op de trespa
wat afgebroken is. Dus nog geen mm diep.
Ik zat te denken dit met polyester plamuur of epoxy plamuur bij te werken.
En idd de frezer komt uit deurne.
De lichtbruine kleur, waarschijnlijk bedoel de afgeschuinde randen,
heeft ie met heel veel freesgangen afgeschuind.
Even een schuurpapiertje erlangs en het is weer strak.
Afhankelijk van het materiaal.. Ik meet eerst de speaker zelf op (ivm afwijkingen tov de datasheet) en dan neem ik 0,2mm overmaat. Als het taai materiaal is zoals dit trespa frees ik meelopend en krijg ik een afwijking van ca 0,1 mm tov de speaker. Ook met nafrezen..
Helaas zijn speakers niet altijd echt rond..
En dan heb je nog het krimpen en uitzetten onder invloed van temperatuur.. Als ik frees bij 15-20 graden en het pakketje staat bij de TPG in een koude loods, dan zit je er ook zomaar wat naast..
Dat werken van volkern (Trespa is een merknaam) onder temperatuur wisselingen wat audiomanics ook al aangeeft moet je ook niet onderschatten, zou zo maar kunnen dat als je nu alles in een koud schuurtje gelijk werkt je later voor verrassingen komt te staan, advies is dan ook dat het gelijk werken + alle handelingen erna uitvoert op een gemiddelde kamer temperatuur.
Kies ook voor het plamuur een niet te hard uithardend type, denk dat je met polyester plamuur wel goed zit, en ruw de te plamuren vlakken eerst wat op met een korrel 80 schuurpapier om een betere hechting te krijgen.
ik zou eerst de beschadegingen bijwerken,kun je lekker vlak liggend aan de baffle werken.
dan hoef je niet in een ellendige postie te schuren
gelijk de voorkant in de grond en dan plakken.
Zo, van het weekend weer het e.e.a. gedaan.
De tweede baffle gelijmd.
De eerste speaker behandeld met nog een laag polyester.
Dit keer wat zwart pigment aan de polyester toegevoegd.
Door de kleuring zijn straks oneffenheden beter te zien.
Zo komen er nog 2 a 3 lagen op.
Als ik moet schatten, tussen de 70 en 90 kg.
Ik kan ze nog steeds net tillen.
Dat wil zeggen, net 50 a 60 cm van de grond om ze
op de verlaagde werktafel te zetten.