Humble Statement
Moderator: Beheerdersteam
Re: Humble Statement
Dat wil ik wel doen.
Hoe kan ik alle foto's in 1 keer naar de server uppen?
Hoe kan ik alle foto's in 1 keer naar de server uppen?
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Humble Statement
Heftig project! Maarruh... € 2000,- voor spuiten? Wat laat je er dan precies mee doen??
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Humble Statement
Afbeeldingen bijvoegen doe je per bericht, door rechts onderaan het bericht op [Wijzig] te klikken.borkaenjo schreef:Dat wil ik wel doen.
Hoe kan ik alle foto's in 1 keer naar de server uppen?
Daarna doe je het volgende:
- Ga naar: Bijlage toevoegen -> [Bestandsnaam kiezen] (selecteer vervolgens de afbeelding op je PC)
- Klik op [Voeg bestand toe] (het bestand wordt nu geupload)
- Desgewenst herhaal je dit voor meerdere afbeeldingen
- Klik op [Bevestig]
- That's it!
Overigens: complimenten voor je grondige werkwijze!
Re: Humble Statement
@borkaenjo: Ik neem aan dat dit niet je eerste zelfbouw speaker zijn?
ongelooflijk, wat een stuk werk...
Wat voor versterker ga je ze mee aansturen?
ongelooflijk, wat een stuk werk...
Wat voor versterker ga je ze mee aansturen?
Re: Humble Statement
Petje af...
Bij de weg: ik zie al een flink bedrag aan filtercomponenten... Heb je die dan al? Je gaat toch eerst meten neem ik aan voordat je het filter gaat ontwerpen?
Bij de weg: ik zie al een flink bedrag aan filtercomponenten... Heb je die dan al? Je gaat toch eerst meten neem ik aan voordat je het filter gaat ontwerpen?
Re: Humble Statement
Ik wil alles hoogglans piano zwart laten spuiten.Heftig project! Maarruh... € 2000,- voor spuiten? Wat laat je er dan precies mee doen??
€ 2000,- is een schatting, wat je beter hoog in kunt zetten
dan valt het naderhand niet tegen.
Ik heb natuurlijk wel het e.e.a. te spuiten.
2 filterkasten, luidsprekerkasten, en 4 voetplaten.
Ik ben nog van plan een center en back surrounds en mischienHiermee ben je voor de rest van je leven wel klaar.
surrounds voor de zijkant (7.1) te maken.
Dit is toch echt mijn eerste zelfbouwproject.@borkaenjo: Ik neem aan dat dit niet je eerste zelfbouw speaker zijn?
ongelooflijk, wat een stuk werk...
Wat voor versterker ga je ze mee aansturen?
Verder alleen als zelfbouw projecten mijn aparte douche
en aparte badkamer.
Ze worden aangestuurd door een Pioneer LX82.
Misschien in de toekomst nog eens zelfbouw versterkers.
De Statement is een bestaand ontwerp.Bij de weg: ik zie al een flink bedrag aan filtercomponenten... Heb je die dan al? Je gaat toch eerst meten neem ik aan voordat je het filter gaat ontwerpen?
Ik neem dus het filter over van dat ontwerp
aangezien alles op eenzelfde wijze gebouwd is
en de units hetzelfde zijn.
Van filters heb ik verder nul verstand, maar dat
komt mbv dit en het htforum wel goed.
Re: Humble Statement
Hieronder de filteronderdelen.
Mocht iemand hier iets van hebben liggen en wegdoen,
hoor ik het graag.
C1 = 4,7uF Mundorf Silver-Gold
C2 = 4,7uF Duelund VSF copper-foil capacitor
C3 = 0,01uF Vishay MKP1837
C4 = 247uF (100+100+47uF) standard quality MKP (Clarity Cap APW, Mundorf M-Cap, Intertechnik Audyn Cap Q4, etc)
C5 = 820uF bi-polar electrolytic
C6 = 0,56uF standard quality MKP (Clarity Cap APW, Mundorf M-Cap, Intertechnik Audyn Cap Q4, etc)
C7 = 1,0uF standard quality MKP (Clarity Cap APW, Mundorf M-Cap, Intertechnik Audyn Cap Q4, etc)
C8 = 47uF high quality MKP (Clarity Cap SA, Mundorf M-Cap Supreme, Intertechnik Audyn Cap Plus, Jantzen Superior Z-Cap, etc)
C9 = 22uF high quality MKP (Clarity Cap SA, Mundorf M-Cap Supreme, Intertechnik Audyn Cap Plus, Jantzen Superior Z-Cap, etc)
C10 = 22uF high quality MKP (Clarity Cap SA, Mundorf M-Cap Supreme, Intertechnik Audyn Cap Plus, Jantzen Superior Z-Cap, etc)
C11 = 15uF high quality MKP (Clarity Cap SA, Mundorf M-Cap Supreme, Intertechnik Audyn Cap Plus, Jantzen Superior Z-Cap, etc)
C12 = 10uF high quality MKP (Clarity Cap SA, Mundorf M-Cap Supreme, Intertechnik Audyn Cap Plus, Jantzen Superior Z-Cap, etc)
C13 = 4,7uF standard quality MKP (Clarity Cap APW, Mundorf M-Cap, Intertechnik Audyn Cap Q4, etc)
C14 = 4,7uF high quality MKP (Clarity Cap SA, Mundorf M-Cap Supreme, Intertechnik Audyn Cap Plus, Jantzen Superior Z-Cap, etc)
C15 = 22uF standard quality MKP (Clarity Cap APW, Mundorf M-Cap 250V, Intertechnik Audyn Cap Q4, etc)
R1 = 3,3 ohms Duelund Silver Graphite resistor
R2 = 1,5 ohms 10 watt MOX
R3 = 10 ohms 10 watt MOX
R4 = 1,8 ohms 10 watt MOX
R5 = 10 ohms Duelund Silver Graphite resistor
R6 = 150 ohms 5 watt MOX
R7 = 33 ohms 5 watt MOX
R8 = 10 ohms 10 watt MOX
R9 = 1,8 ohms Duelund Silver Graphite resistor
L1 = 0,68mH 14AWG copper-foil inductor Rdc = 0,19 ohms
L2 = 10mH correction inductor Rdc = 3,62 ohms
L3 = 3,9mH T130 transformer type inductor Rdc = 0,07 ohms
L4 = 10mH T84 transformer type inductor Rdc = 0,77 ohms
L5 = 1,0mH 16AWG copper-foil inductor Rdc = 0,34 ohms
L6 = 0,33mH 1,0mm wire baked varnish air-core inductor Rdc = 0,47 ohms
L7 = 1,8mH 1,4mm wire baked varnish air-core inductor Rdc = 0,42 ohms
* All components max 2% tolerance * Rdc of all the inductors is very important!
Mocht iemand hier iets van hebben liggen en wegdoen,
hoor ik het graag.
C1 = 4,7uF Mundorf Silver-Gold
C2 = 4,7uF Duelund VSF copper-foil capacitor
C3 = 0,01uF Vishay MKP1837
C4 = 247uF (100+100+47uF) standard quality MKP (Clarity Cap APW, Mundorf M-Cap, Intertechnik Audyn Cap Q4, etc)
C5 = 820uF bi-polar electrolytic
C6 = 0,56uF standard quality MKP (Clarity Cap APW, Mundorf M-Cap, Intertechnik Audyn Cap Q4, etc)
C7 = 1,0uF standard quality MKP (Clarity Cap APW, Mundorf M-Cap, Intertechnik Audyn Cap Q4, etc)
C8 = 47uF high quality MKP (Clarity Cap SA, Mundorf M-Cap Supreme, Intertechnik Audyn Cap Plus, Jantzen Superior Z-Cap, etc)
C9 = 22uF high quality MKP (Clarity Cap SA, Mundorf M-Cap Supreme, Intertechnik Audyn Cap Plus, Jantzen Superior Z-Cap, etc)
C10 = 22uF high quality MKP (Clarity Cap SA, Mundorf M-Cap Supreme, Intertechnik Audyn Cap Plus, Jantzen Superior Z-Cap, etc)
C11 = 15uF high quality MKP (Clarity Cap SA, Mundorf M-Cap Supreme, Intertechnik Audyn Cap Plus, Jantzen Superior Z-Cap, etc)
C12 = 10uF high quality MKP (Clarity Cap SA, Mundorf M-Cap Supreme, Intertechnik Audyn Cap Plus, Jantzen Superior Z-Cap, etc)
C13 = 4,7uF standard quality MKP (Clarity Cap APW, Mundorf M-Cap, Intertechnik Audyn Cap Q4, etc)
C14 = 4,7uF high quality MKP (Clarity Cap SA, Mundorf M-Cap Supreme, Intertechnik Audyn Cap Plus, Jantzen Superior Z-Cap, etc)
C15 = 22uF standard quality MKP (Clarity Cap APW, Mundorf M-Cap 250V, Intertechnik Audyn Cap Q4, etc)
R1 = 3,3 ohms Duelund Silver Graphite resistor
R2 = 1,5 ohms 10 watt MOX
R3 = 10 ohms 10 watt MOX
R4 = 1,8 ohms 10 watt MOX
R5 = 10 ohms Duelund Silver Graphite resistor
R6 = 150 ohms 5 watt MOX
R7 = 33 ohms 5 watt MOX
R8 = 10 ohms 10 watt MOX
R9 = 1,8 ohms Duelund Silver Graphite resistor
L1 = 0,68mH 14AWG copper-foil inductor Rdc = 0,19 ohms
L2 = 10mH correction inductor Rdc = 3,62 ohms
L3 = 3,9mH T130 transformer type inductor Rdc = 0,07 ohms
L4 = 10mH T84 transformer type inductor Rdc = 0,77 ohms
L5 = 1,0mH 16AWG copper-foil inductor Rdc = 0,34 ohms
L6 = 0,33mH 1,0mm wire baked varnish air-core inductor Rdc = 0,47 ohms
L7 = 1,8mH 1,4mm wire baked varnish air-core inductor Rdc = 0,42 ohms
* All components max 2% tolerance * Rdc of all the inductors is very important!
Re: Humble Statement
Jullie gaan me toch niet vertellen dat dit ontwerp van Tony jullie ontgaan was?
Neemt niet weg dat ik het een enorme uitdaging vind om het na te bouwen en jij doet dat blijkbaar ontzettend goed. 'k Ben zwaar on der de indruk.

Neemt niet weg dat ik het een enorme uitdaging vind om het na te bouwen en jij doet dat blijkbaar ontzettend goed. 'k Ben zwaar on der de indruk.
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Re: Humble Statement
Ik kan me herinneren dat die delen van mijn machine kwamen.. Het bedrag was wel behoorlijk lager dan wat hierboven ergens vermeld staat... enfin.. niet iedereen weet me te vinden...
Kees
Kees
Re: Humble Statement
Het bedrag voor het freezen is incl. het frezen van het trespa,
het draaien van de rvs spikes en de diverse stalen onderdelen.
Alles incl. materiaal. Dus ook voor de filterboxen.
Bijkomend voordeel, geen 200 km rijden voor mij.
Mag ik gewoon voor het prijsvergelijk jou eens de tekeningen sturen?
Ik wil nog eens rear, center en side speakers maken.
het draaien van de rvs spikes en de diverse stalen onderdelen.
Alles incl. materiaal. Dus ook voor de filterboxen.
Bijkomend voordeel, geen 200 km rijden voor mij.
Mag ik gewoon voor het prijsvergelijk jou eens de tekeningen sturen?
Ik wil nog eens rear, center en side speakers maken.
Re: Humble Statement
Heel indrukwekkend !!
Die "Dome" die in de grijze verf staat... moest gelijk denken aan ED-209

Die "Dome" die in de grijze verf staat... moest gelijk denken aan ED-209

Re: Humble Statement
audiomanics schreef:Ik kan me herinneren dat die delen van mijn machine kwamen.. Het bedrag was wel behoorlijk lager dan wat hierboven ergens vermeld staat... enfin.. niet iedereen weet me te vinden...
Kees
Dat kan ik mij ook nog heel goed herinneren Kees... Was een mooi stoffig klusje en het was gezellig bovendien. Inmiddels al weer twee en een half jaar geleden.
Naar mijn weten is dit de eerste keer dat dit gezamenlijke ontwerp van Tony en mij wordt nagebouwd. En hoe!! Keep up the good work. Aan het eind van de rit krijg je er een heel bijzondere luidspreker voor terug, dat kan ik je garanderen.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Humble Statement
Omdat je er al zoveel werk in hebt zitten, heb ik, bij wijze van eenmalige uitzondering, alle 42 foto's in je eerste post geupload. Als jij dan nog die paar afbeeldingen in 2 andere post voor je rekening neemt, is alles topic kompleet.borkaenjo schreef:Dat wil ik wel doen.
Hoe kan ik alle foto's in 1 keer naar de server uppen?
Re: Humble Statement
Wie ik???Wowly schreef:schatje hé die mario...........
Das toevallig.
Net de rest van de foto's geupped.
Ik probeer er aan te denken dit in het vervolg
zo te doen.
Re: Humble Statement
Vandaag de voetplaten opgehaald.
De voetplaten zijn opgebouwd uit:
10 mm trespa
12 mm staal met daar omheen een 12 mm tresparing
8 mm trespa
Het staal met schroefdraad dient voor extra stevigheid
en de bevestiging van de spikes.
Toen ik de voetplaten ophaalde was de frezer ook al bezig
met de baffles van 40 mm trespa.
Zag er erg gaaf uit.
Wel jammer dat er toch links en recht wat kleine splintertjes
uit zijn gesprongen. Dat wordt dus toch nog bijwerken.
Ik hoop ze morgen of anders woensdag op te halen.
De voetplaten zijn opgebouwd uit:
10 mm trespa
12 mm staal met daar omheen een 12 mm tresparing
8 mm trespa
Het staal met schroefdraad dient voor extra stevigheid
en de bevestiging van de spikes.
Toen ik de voetplaten ophaalde was de frezer ook al bezig
met de baffles van 40 mm trespa.
Zag er erg gaaf uit.
Wel jammer dat er toch links en recht wat kleine splintertjes
uit zijn gesprongen. Dat wordt dus toch nog bijwerken.
Ik hoop ze morgen of anders woensdag op te halen.
Re: Humble Statement
Ziet er wel allemaal perfect uit zegborkaenjo schreef:Wel jammer dat er toch links en recht wat kleine splintertjes
uit zijn gesprongen. Dat wordt dus toch nog bijwerken.
Maar je betaald de hoofdprijs voor het freeswerk, lijkt mij dat uitgesprongen splinters dan geen optie zijn
Heeft die CNC,er geen diamant freesen?
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Re: Humble Statement
Daar heb ik een truukje voor... kun je heel wijsneuzerig aan die frezer vertellen:borkaenjo schreef:Wel jammer dat er toch links en recht wat kleine splintertjes
uit zijn gesprongen.
Eerst de contour met een overmaat van 0,1mm met een 1mm freesje ca 2-3mm diep tegenlopend voorfrezen.
Dan moet er wel erg ruw gefreesd worden als er dan nog een stukje uitbreekt..
(werkt ook goed voor hout dat nogal snel splintert.. maar dan kun je rustig een 3mm freesje nemen)
Kees
Re: Humble Statement
Hoofdprijs valt echt wel mee.holco schreef:Ziet er wel allemaal perfect uit zegborkaenjo schreef:Wel jammer dat er toch links en recht wat kleine splintertjes
uit zijn gesprongen. Dat wordt dus toch nog bijwerken.![]()
Maar je betaald de hoofdprijs voor het freeswerk, lijkt mij dat uitgesprongen splinters dan geen optie zijn![]()
Heeft die CNC,er geen diamant freesen?
Ik heb het vergeleken met andere bedrijven,
en daar was ik tot zo'n 30 % duurder uit.
Ik vraag natuurlijk wel korting ivm het extra werk
wat ik er straks aan heb om alles weer 100 % te krijgen.
Re: Humble Statement
Kan ik hem nu wel gaan vertellen, maar dat is helaas mosterdaudiomanics schreef:Daar heb ik een truukje voor... kun je heel wijsneuzerig aan die frezer vertellen:borkaenjo schreef:Wel jammer dat er toch links en recht wat kleine splintertjes
uit zijn gesprongen.
Eerst de contour met een overmaat van 0,1mm met een 1mm freesje ca 2-3mm diep tegenlopend voorfrezen.
Dan moet er wel erg ruw gefreesd worden als er dan nog een stukje uitbreekt..
(werkt ook goed voor hout dat nogal snel splintert.. maar dan kun je rustig een 3mm freesje nemen)
Kees
na de maaltijd. Morgen of overmorgen zal ik de foto's plaatsen,
misschien zijn jullie dan wat milder voor de frezer.
Re: Humble Statement
Zojuist de baffles en flenzen opgehaald.
Hij had ook al weer 8 spikes klaar.
Ik zal vanavond foto's plaatsen.
Hij had ook al weer 8 spikes klaar.
Ik zal vanavond foto's plaatsen.
Re: Humble Statement
Bij deze de foto's.
Hieronder overzichts foto's van de twee baffles.
Hieronder wat ik bedoel met het afsplinteren door het frezen.
Hieronder de flenzen tbv de bevestiging units.
Ai, ai, ai... Een paar kleine foutjes.
De units passen niet volledig in de gaten.
Gelukkig betreft het de binnen cirkel wat met de dremel
wel bij te werken is.
Een groter foutje is misschien dat de gaten van de midunit
90 graden verkeerd zitten. Is dat erg voor wat betreft het geluid,
of is dit alleen optisch?
Dan nog wat foto's met de baffle voor de speaker geplaatst.
Ik heb de baffle expres ongeveer 1 mm rondom groter laten maken.
Wegschuren leek me minder werk dan eventueel bijplamuren.
Hieronder overzichts foto's van de twee baffles.
Hieronder wat ik bedoel met het afsplinteren door het frezen.
Hieronder de flenzen tbv de bevestiging units.
Ai, ai, ai... Een paar kleine foutjes.
De units passen niet volledig in de gaten.
Gelukkig betreft het de binnen cirkel wat met de dremel
wel bij te werken is.
Een groter foutje is misschien dat de gaten van de midunit
90 graden verkeerd zitten. Is dat erg voor wat betreft het geluid,
of is dit alleen optisch?
Dan nog wat foto's met de baffle voor de speaker geplaatst.
Ik heb de baffle expres ongeveer 1 mm rondom groter laten maken.
Wegschuren leek me minder werk dan eventueel bijplamuren.
Re: Humble Statement
Ik werk bijna dagelijks met een cnc-frees, en ik frees ook regelmatig trespa. Ik vind het eerlijk gezegd nogal zonde met die brokken eraf
Aan die lichtbruine kleur te zien heeft ie erg bot gereedschap gebruikt.
Hoe wilde je die beschadigingen gaan herstellen?
De gaten voor de midunit kan je toch opnieuw boren?
Aan die lichtbruine kleur te zien heeft ie erg bot gereedschap gebruikt.
Hoe wilde je die beschadigingen gaan herstellen?
De gaten voor de midunit kan je toch opnieuw boren?
Laatst gewijzigd door Arno op vr 26 feb 2010, 20:28, 1 keer totaal gewijzigd.
