Sander heeft mij duidelijk wederom totaal niet begrepen. Maar dat was eerder al eens duidelijk. Zo'n dooddoener op een forum vol hobbyisten die het LEUK vinden om lekker te hobbyen.
Volgens Sander moeten allerlei mensen een leesbril en naar de KNO arts voor hun oren, ik word een beetje misselijk van deze stijl. Je HOEFT niet te overdrijven om een punt te maken, je maakt alles wat je schrijft daar minder geloofwaardig door ook. Zeker omdat hij graag op technische details inhamert die er volgens hem ENORM veel toe doen, terwijl veel hobbyisten niet op dat niveau zitten en dingen buiten perspectief gaan zien. Dit is een forum, zoals hierboven al staat HOEF je niet te posten en overal op te reageren, ZEKER niet als niemand er wat aan heeft en HELEMAAL niet als het grofweg iemands ideeën de grond in boort.
De reden dat ik niet al te technisch te werk ga is mede om het begrijpelijk te houden voor beginnende hobbyisten, mede omdat ik ook nog lerende ben. We willen het hier toch toegankelijk houden en bovenal aantrekkelijk voor iedereen en ieders iedeeën? Hoe uiteenlopend ook. Dat zwart witte gedoe is wat mij zo tegen staat. Probeer het gewoon binnen perspectief te houden hoe belangrijk technische details zijn! Ongekleurd en neutraal, en als je het toch maar niets vindt blijf dan vooral stil.
Natuurlijk houd ik rekening als ik iets ga ontwerpen met de eigenschappen van het belangrijkste component van een ontwerp, het PCB. Spoor inducties en capaciteit tussen massa vlakken, lijkt me voor de hand liggen dat ik daar rekening mee houd en dat zo optimaal mogelijk wil aanpakken. Aan de andere kant is het ook voor de hand liggend dat een korter spoor minder last heeft van inductie, maar goed, alweer behoorlijk technisch, dat staat nogmaals niet ter discussie.
Het is helemaal nergens door mij gezegd dat ik bezig ben de allerbeste meest perfecte versterker ter wereld op aarde te brengen. Ik laat dat soort dingen gewoon over aan de grote jongens als Bruno. Wiens werk ik absoluut niet afkraak, maar enkel wat uitlatingen in een artikel van hem die zaken ook erg wart wit afschilderen.
http://www.audioholics.com/education/am ... ics-page-2
Texten als:"If you see a circuit board with connectors on either end: duck!"
Hij heeft misschien best gelijk, maar moet je bukken? Nou nee...
"If you see toroids in the output filter, shudder. If it's mounted upright, shudder once more."
Moet je hier werkelijk bibberen? Nou nee....
Hij maakt een punt, heeft vast gelijk, maar schetst het alsof je leven er van af hangt...
Dan even terug naar de realiteit, wat zijn de voordelen, nadelen en afwegingen. Goede klankkwaliteiten natuurlijk, maar ik vind voordelen als lage energie consumptie, lage temperatuur en een compact formaat heel grote voordelen. Als het daarbij opgeteld ook nog heel goed klinkt en functioneert ben ik eigenlijk wel klaar, tevreden en blij!
En dan nog MyFi, in zekere zin is alle HiFi MyFi! Ook de ExtremA is MyFi! Misschien wel nog meer HiMe, te lezen als High Measurability.
En dan nog het stukje arrogantie, even één voorbeeldje:
SSassen schreef:voor krap 1000 euro heb je een set eindversterkers die commercieël gezien hun gelijke niet kennen, alleen de Halcro's komen in de buurt, maar daar koop je een middenklasse auto voor. Een koopje dus!
Oh, komen Halcro's in de buurt joh? Maar ze kunnen er natuurlijk niet aan tippen heh! Nee! Kennen hun commerciële gelijke niet, ik zou je graag geloven, maar als Sander een kritische vraag wordt gesteld zo ook in het onderwerpje waar dit deze quote vandaan komt dan vind Sander het nodig om te overdrijven. Volgens Sander is er maar één manier waarop je alles moet doen en dat is DE beste en al het andere is troep, stront, rommel en rotzooi!
Voor mij is je geloofwaardigheid ver te zoeken!
En nog bedankt voor het vervuilen van dit onderwerpje met dit soort onzin!