Sony QS str-db 940 probleem met geluid

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
mariman
Berichten: 4
Lid geworden op: di 16 feb 2010, 20:42

Sony QS str-db 940 probleem met geluid

Bericht door mariman »

Goedendag mijn vraag is of iemand mij kan helpen met info over mijn sony dts versterker.type db 940.
Deze geeft bij dts en 5.1 dolby geen constant geluid op de rear speakers. bij opstarten van de versterker doen ze het even en na een tijd af en toe, speel ik muziek af in stand jazz club dan geven de speakers constant de muziek gewoon door. ik heb dali concept 1 speakers en de kabels en speakers gecontroleerd maar niet gevonden en voorheen deden ze het uitstekend.
Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn en of het te maken is of dat het beter is om een nieuwe te kopen.
alvast bedankt
groeten mariman
Laatst gewijzigd door mariman op do 18 feb 2010, 21:18, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
JvS
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 1069
Lid geworden op: za 14 mar 2009, 19:42
Locatie: Utrecht

Re: sony qs db 940 probleem

Bericht door JvS »

Je omschrijft je probleem niet echt duidelijk. Maar bij Dolby digital en DTS heb je ook niet constant een signal op de rear speakers staan...
mariman
Berichten: 4
Lid geworden op: di 16 feb 2010, 20:42

Re: sony qs db 940 probleem

Bericht door mariman »

Normaal bij een muziek dvd in dts of 5.1 krijg ik muziek over alle speakers.Ook als de muziek voor het effect over de rear speakers gaan. Nu heb ik het probleem dat als ik de versterker aanzet wel de muziek even over deze rear speakers gaan maar na enkele seconde de speakers dood zijn na lang aanlaten van de spelende dvd doen de rear speakers af en toe mee dit doet zich voor bij diversen dvd`s waarbij hiervoor nooit problemen mee waren.Ik heb de versteker al twee maal opnieuw ingesteld vanaf fabrieksstand maar dit lost niets op. tevens alle digitale kabels gecontroleerd zowel van mijn dvd speler als van een hdx 1000 die zijn aangesloten.
Ik hoop dat ik het probleem beter omschreven heb.
alvast bedankt voor de moeite om raad te geven
vriendelijke groet mariman.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: sony QS str-db 940 probleem met geluid

Bericht door ray5150 »

Op bladzijde 10 van de SM staan wat testprocedures.
STR - DB840-940.pdf
(11.79 MiB) 3054 keer gedownload
mariman
Berichten: 4
Lid geworden op: di 16 feb 2010, 20:42

Re: sony QS str-db 940 probleem met geluid

Bericht door mariman »

Ray,bedankt voor je info, ik ga een aantal testen doen en laat wat van mij horen.
groeten mariman

Test alle uitgevoerd geen error maar left rear doet niet mee in afspelen van dts of 5.1 dvd.
bij muziek afspelen van radio of cd in stand van bijv. jazz club speelt deze speaker wel mee.
Heeft iemand een idee wat het kan zijn.

alvast bedankt groeten mariman
Gebruikersavatar
amanda
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 758
Lid geworden op: zo 06 jul 2008, 9:55
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Sony QS str-db 940 probleem met geluid

Bericht door amanda »

Misschien je dvd speler uitgang niet goed ingesteld?

Als je muziek afspeelt in de stand Jazz Club dan maakt je receiver van een stereo bron een 5.1 signaal

Het lijkt mij dat juist het 5.1 signaal (dts of dd) niet goed doorkomt?
Krijg je op je display van je receiver wel DTS of DD te zien?

Misschien je optische kabeltje eens op een andere ingang aansluiten?
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Sony QS str-db 940 probleem met geluid

Bericht door ray5150 »

Amanda was me al voor met een aantal suggesties.

Cross-check: probeer het ook eens met een andere DVD speler.
mariman
Berichten: 4
Lid geworden op: di 16 feb 2010, 20:42

Re: Sony QS str-db 940 probleem met geluid

Bericht door mariman »

Amanda en NOS de dts en 5.1 stand geeft hij goed door zowel met een dvd speler als met de media player hij kleurt ook blauw. Beide heb ik ook de instellingen van gecontroleerd en zijn goed. Het vreemde is dat bij het afspelen van de testtoon op de db 940 bij afspelen van de muziek hij wel een toon geeft door de linker rear speaker maar bij afspelen in stand dvd of tv/sat dit niet doet op de linker rear speaker. Het lijkt ook of de testtoon in de muziek stand cd of radio in jazz club zachter is op de linker rear speaker.Ook heb ik de kabels op occidatie gecontroleerd maar dit is ook niet zo.De speakers heb ik ook al gewisseld maar maakt gelukkig geen verschil.Misschien hebben jullie nog andere suggesties voor mij.
alvast bedankt.
groeten Mariman
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Sony QS str-db 940 probleem met geluid

Bericht door Marp »

Dat :roll: is wel een lange hyperlink. :)
Plaats reactie