Sony QS str-db 940 probleem met geluid
Moderator: Beheerdersteam
Sony QS str-db 940 probleem met geluid
Goedendag mijn vraag is of iemand mij kan helpen met info over mijn sony dts versterker.type db 940.
Deze geeft bij dts en 5.1 dolby geen constant geluid op de rear speakers. bij opstarten van de versterker doen ze het even en na een tijd af en toe, speel ik muziek af in stand jazz club dan geven de speakers constant de muziek gewoon door. ik heb dali concept 1 speakers en de kabels en speakers gecontroleerd maar niet gevonden en voorheen deden ze het uitstekend.
Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn en of het te maken is of dat het beter is om een nieuwe te kopen.
alvast bedankt
groeten mariman
Deze geeft bij dts en 5.1 dolby geen constant geluid op de rear speakers. bij opstarten van de versterker doen ze het even en na een tijd af en toe, speel ik muziek af in stand jazz club dan geven de speakers constant de muziek gewoon door. ik heb dali concept 1 speakers en de kabels en speakers gecontroleerd maar niet gevonden en voorheen deden ze het uitstekend.
Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn en of het te maken is of dat het beter is om een nieuwe te kopen.
alvast bedankt
groeten mariman
Laatst gewijzigd door mariman op do 18 feb 2010, 21:18, 2 keer totaal gewijzigd.
- JvS
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 1069
- Lid geworden op: za 14 mar 2009, 19:42
- Locatie: Utrecht
Re: sony qs db 940 probleem
Je omschrijft je probleem niet echt duidelijk. Maar bij Dolby digital en DTS heb je ook niet constant een signal op de rear speakers staan...
Re: sony qs db 940 probleem
Normaal bij een muziek dvd in dts of 5.1 krijg ik muziek over alle speakers.Ook als de muziek voor het effect over de rear speakers gaan. Nu heb ik het probleem dat als ik de versterker aanzet wel de muziek even over deze rear speakers gaan maar na enkele seconde de speakers dood zijn na lang aanlaten van de spelende dvd doen de rear speakers af en toe mee dit doet zich voor bij diversen dvd`s waarbij hiervoor nooit problemen mee waren.Ik heb de versteker al twee maal opnieuw ingesteld vanaf fabrieksstand maar dit lost niets op. tevens alle digitale kabels gecontroleerd zowel van mijn dvd speler als van een hdx 1000 die zijn aangesloten.
Ik hoop dat ik het probleem beter omschreven heb.
alvast bedankt voor de moeite om raad te geven
vriendelijke groet mariman.
Ik hoop dat ik het probleem beter omschreven heb.
alvast bedankt voor de moeite om raad te geven
vriendelijke groet mariman.
Re: sony QS str-db 940 probleem met geluid
Op bladzijde 10 van de SM staan wat testprocedures.
Re: sony QS str-db 940 probleem met geluid
Ray,bedankt voor je info, ik ga een aantal testen doen en laat wat van mij horen.
groeten mariman
Test alle uitgevoerd geen error maar left rear doet niet mee in afspelen van dts of 5.1 dvd.
bij muziek afspelen van radio of cd in stand van bijv. jazz club speelt deze speaker wel mee.
Heeft iemand een idee wat het kan zijn.
alvast bedankt groeten mariman
groeten mariman
Test alle uitgevoerd geen error maar left rear doet niet mee in afspelen van dts of 5.1 dvd.
bij muziek afspelen van radio of cd in stand van bijv. jazz club speelt deze speaker wel mee.
Heeft iemand een idee wat het kan zijn.
alvast bedankt groeten mariman
- amanda
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 758
- Lid geworden op: zo 06 jul 2008, 9:55
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Sony QS str-db 940 probleem met geluid
Misschien je dvd speler uitgang niet goed ingesteld?
Als je muziek afspeelt in de stand Jazz Club dan maakt je receiver van een stereo bron een 5.1 signaal
Het lijkt mij dat juist het 5.1 signaal (dts of dd) niet goed doorkomt?
Krijg je op je display van je receiver wel DTS of DD te zien?
Misschien je optische kabeltje eens op een andere ingang aansluiten?
Als je muziek afspeelt in de stand Jazz Club dan maakt je receiver van een stereo bron een 5.1 signaal
Het lijkt mij dat juist het 5.1 signaal (dts of dd) niet goed doorkomt?
Krijg je op je display van je receiver wel DTS of DD te zien?
Misschien je optische kabeltje eens op een andere ingang aansluiten?
Re: Sony QS str-db 940 probleem met geluid
Amanda was me al voor met een aantal suggesties.
Cross-check: probeer het ook eens met een andere DVD speler.
Cross-check: probeer het ook eens met een andere DVD speler.
Re: Sony QS str-db 940 probleem met geluid
Amanda en NOS de dts en 5.1 stand geeft hij goed door zowel met een dvd speler als met de media player hij kleurt ook blauw. Beide heb ik ook de instellingen van gecontroleerd en zijn goed. Het vreemde is dat bij het afspelen van de testtoon op de db 940 bij afspelen van de muziek hij wel een toon geeft door de linker rear speaker maar bij afspelen in stand dvd of tv/sat dit niet doet op de linker rear speaker. Het lijkt ook of de testtoon in de muziek stand cd of radio in jazz club zachter is op de linker rear speaker.Ook heb ik de kabels op occidatie gecontroleerd maar dit is ook niet zo.De speakers heb ik ook al gewisseld maar maakt gelukkig geen verschil.Misschien hebben jullie nog andere suggesties voor mij.
alvast bedankt.
groeten Mariman
alvast bedankt.
groeten Mariman
