Kan ik hier geen plaatje van laten zien, maar Kees misschien wel.
Het worden ronde plaatjes met de diameter van de vier openingen in de voorkant. Deze komen dan daar onder, in "serie" zeg maar. Denk dat dat wel leuk staat.
Moderator: Beheerdersteam
Indachtig de serie condensator discussie van destijds: Moeten ze nou voor of na de gaten komen voor de beste klank?sietse schreef:............Het worden ronde plaatjes met de diameter van de vier openingen in de voorkant. Deze komen dan daar onder, in "serie" zeg maar. Denk dat dat wel leuk staat.
Vooral met dat TL in de vorm van een Transmission Linesietse schreef:Ik vind dat ze wel leuk geworden zijn.
Je bedoelt waarschijnlijk caustic soda (wordt verkocht als gootsteen ontstopper). Gewone soda doet niet veel.sietse schreef:poets een stukje glad en leg het dan in water waar soda in opgelost is. Ff wachten om te zien of het gladde oppervlak dan mat wordt. Zo ja, dan zal het vermoedelijk daarna niet snel weer korroderen. Zo blijven dus, ook als je er met vingers aanzit. Dat werkt nl prima met alu plaat.
Wel in goed geventileerde ruimte, want als het werkt, komt er gas vrij
Het wordt op den duur wel weer grijs Kees. Caustic soda etst juist de oxide laag er af. Uiteraard oxideert het daarna onmiddellijk weer aan de lucht.audiomanics schreef:Dat aluminium schijnbaar niet oxideert na behandeling met caustic soda is omdat er zich een dunne laag aluminum-oxide vormt.. Dit is dus eigenlijk gewoon roest! Die laag is zo hard en dicht dat aluminium niet verder zal oxideren (onder normale omstandigheden)
In een oud topic, sietse schreef:Gewone huis, tuin en keuken soda.SARK schreef:Nooit opgelet op schoolsietse schreef:oplossing van heet sodawaterwat voor soda moet er gebruikt worden
Oplossing flink sterk. De plaat er uit halen als ie mooi egaal mat is geworden. Roeren met een zachte kwast over .....
2 Dagen later, SARK schreef:De alu-strip is ongeveer 1 cm hoog.
Het linker gedeelte heeft dus meer dan twee uur in de soda gehangen, hierna heb ik beide kanten afgeplakt om alleen het middenstuk te laten verzieken door de ovenreiniger. Je ziet dat de ovenreiniger onder de afplaktape is gekropen aan de rechter kant.
Het meest rechtse deel is het gedeelte wat nog onbewerkt is (behalve het polijsten dan, wat overigens niet al te intensief/netjes is gedaan).
![]()
sietse schreef:Ik deed het dus met gewone huis tuin en keuken soda uit de supermarkt.
Tja Koen, ik heb nog een probeer ideetje en mogelijk de Quadro's verbouwen of opnieuw bouwen en dan een beetje anders. Maar de Rambo TL's overtreffen zal zeker weten niet gebeuren. De Quadro's had ik liever aan een muziek liefhebber overgedragen, maar er is hier in het noorden weinig liefhebberij voor.KoenVW schreef:Wauw erg netjes! Ik had het verslag van de bouw toen ook stiekum meegelezen. Hoelang gaat het duren voordat je weer wat anders leuks bedenkt en je ze gaat vervangen?