Buizenversterker fout

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

BertDB

Re: Buizenversterker fout

Bericht door BertDB »

Het was alweer een tijdje geleden dat ik de versterker had horen spelen ! :oops:
Wat mij vooral opvalt is de zwartere achtergrond. Als de muziek wegebt, is het ook gewoon stil. niets. heerlijk !
Voor de update had ik zo'n kleine restbrom die onopgemerkt de huiskamer vulde ..

Eindelijk is ie dan ook af, en terug up-to-date.
Amper 14W in pure klasse A, écht pure klasse.
Het wordt tijd dat ik ook eens een klasse AB vermogenbeest met KT88's bouw, maar deze versterker gaat nooit weg ! :lol:
Momenteel is daar wel even geen geld voor, als 25 jarige 'snotter' moet er ook nog gespaard worden natuurlijk O:)
De buizen zijn enig in hun soort.. je krijgt er werkelijk alles van terug.
Ongekende muzikale kwaliteit, heerlijke stralingswarmte, sfeerlicht, en donkere-zondagmiddag-gezelligheid ! :mrgreen:
Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Bericht door Barry2001 »

Nou, goed te horen dat het in de smaak valt allemaal. Brom is iets wat zeker in een huiskamer opstelling mij erg stoort, hij moet echt stil zijn.

Het bouwen is geen goedkope hobby, maar wat is dat wel? Kan hier ook moeilijk afstand doen van oude bouwsels, maar heb de luxe van een hobbykamer waar ik alles maar neerzet. En ook al verkoop je wat, wat je ervoor krijgt staat toch in schril contrast met de tijd die je er mee bezig bent geweest. Heb wel een oudere versterker bij een vriend staan die 'm gewoon gebruikt, dat is wel geinig.

En nu niet meer laten vallen he!
audiomanics
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Kun je nu in eigen bewoordingen weergeven wat die auto-bias van tentlabs met je geluid gedaan heeft??
Mijn eenvoudige NGS heb ik al drie jaar niet hoeven bijprikken dus dat zal het probleem niet zijn...

Kees
BertDB

Bericht door BertDB »

Om eerlijk te zijn.. neen, aan het geluid zelf is volgens mij helemaal niets veranderd.
De achtergrond bevat minder rommel, waarschijnlijk doordat de bias control module goede PSRR eigenschappen heeft..
En ook voel ik mij nu wat geruster ivm de instelling van de buis.
Voorheen werd dit gedaan via autobias met een vermogenweerstand.
Dat wil al eens verlopen na een tijdje
Plaats reactie