sevenup schreef:Mute transistoren zijn er al uit.
Dat was te verwachten.
Brug gelijkrichter diodes vervangen door HEXFREDs, Ultra Fast Recovery (<50 ps) of Soft Recovery diodes (1A, min. 200V), en evt. 2.2nF keramische schijfcondensators over de diodes?
De nodige IC's afschermen (koper tape en aarden)?
De "stalen"(?) brugverbindingen vervangen door (verzilverd) koper van ongeveer dezelfde dikte.
Weerstanden vervangen door metaal/carbon film weerstanden?
Glimmende delen rond de laser een donkere matte kleur geven?
Een "venster" voor de laser maken?
Dit zijn zo'n beetje alle goedkope mods die ik met de jaren heb verzameld.
Door sommige brugverbindingen en weerstanden te vervangen, evenals het afschermen van sommige IC's, zullen je uiteraard bijna geen of helemaal geen verbetering opleveren.
Wat betreft de weerstanden en diodes -> proberen.
De glimmende delen een matte kleur geven hoeft niet per se een verbetering op te leveren, sterker nog, ik heb ooit gelezen dat iemand vond dat het een negatief effect had -> testen met een stukje papier b.v.
Een "venster" maken voor de laser kun je niet meer ongedaan maken en het is een precisie klusje, dus bezint eer ge begint!
Succes!
@
Miniwatt: Ik maak de lens meestal schoon met een wattenstaafje, beide kanten (met net gewassen handen of een schoon pincet) wat los trekken, 1 kant bevochtigen met water en voorzichtig (duh) over de lens gaan en dan droog maken met de andere kant, werkt perfect en je krijgt er vaak net wat meer vuil mee af dan met een kwastje...uiteraard op eigen risico toepassen