Schitterende behuizing zeg!!
De brom, de temperatuur, allemaal problemen die ik ook wel gehad heb in den beginne. Ik heb inmiddels aardings plannetjes die het erg goed doen met dit soort versterkers om de brom 100% te elimineren.
De temperatuur. Wat voor fets worden er gebruikt? Wat is de waarde van de gate drive weerstanden? Wat is de ingestelde BBM timing?
Got, ik weet nog goed dat ik met CNX in een enorme discussie ben beland op DIYaudio om dit soort issues en dat ik praktisch werd uitgelachten door hem omdat ik wat kritiek had over dit ontwerp. Ik zie nog steeds een hele hoop grote verbeteringspunten aan die TA3020 module. Maar ja, de discussie was zo getint met zijn commerciele belangen dat hij geen enkel advies wou aannemen. Dan niet! Was mijn uiteindelijke conclusie.. Met dit in het achterhoofd is het dus moeilijk om 100% te beloven dat het goedkomt, want als ik met mijn simpele kijk erop al kritiek kan hebben, hoe slecht is het ontwerp dan in de diepere details?
Ik zou eens beginnen met niet on board gelijkrichten met die brug. Niet dat on board gelijkrichten niet goed gaat per definitie, maar die brug is echt "net aan" zeg maar. Zeker zonder softstart! Ik heb in mijn experimentele stadium menig brugcel van dat type als Chinees vuurwerk in de lucht zien vliegen! Ik koop bij Nedis prima 35A brugcellen die in een mooie metalen behuizing zitten en met een bout in het midden bevestigd kunnen worden. Dit zou betekenen dat als je vrij dicht bij de transformator gelijk gaat richten en bufferen je al veel minder hoge stroom wisselspannings draden door de kast heen hebt lopen.
Heb je hem nu trouwens wel of niet gesoftstart? Bij 625VA zou ik dat zeker wel aanraden. Wat ik erg goed vind werken is twee NTC weerstanden van 5R en minstens 4A in serie met de netspanning, dan een relais eroverheen sluiten die bekrachtigd wordt door de secundaire kant. Dit is in elk geval een oplossing om een veilige zekerings waarde te kunnen kiezen in de primaire kant.
De brom verhelpen, tja dat is moeilijk te zien hoe het nu (en precies op dat board) allemaal aan elkaar hangt. Dordrecht is ook wat ver weg om aan te bieden om er eens naar te komen kijken... Als je wilt mag je hem wel naar me opsturen, dan kan ik er een keer naar kijken....Als je vanaf de input tot aan de voedings massa's alles goed doet moet het geheel stil te krijgen zijn in elk geval. Ik kan er in elk geval niet even het nodige hier voor opschrijven, want alle ins en outs vormen een aardig dik boek. Lees eens op Rod Elliot z'n site hierover...
Dan de inschakelplop, zal waarschijnlijk een hoop aan verbeteren met de juiste input koppel condensatoren. Maar er is ook een mogelijkheid om een T-brick erbij te plaatsen, dan heb je een speaker relais die ook aan de Hmute hangt en dus je speakers mooi ontkoppelt als de beveiliging inschakelt. Bij deze oplossing is de plop geheel geelimineerd. De T-brick heeft ook wel mooie 5V en VN10 stabilisators. Je kan de T-brick voeden door twee gewone geisoleerde draadjes van 35 windingen aan je transformator toe te voegen, gewoon buitenlangs eromheen wikkelen.