dre schreef:hij draait soms op abnormaal niveau,dus ik denk:zeker!!
Dat kan ik beamen
Moderator: Beheerdersteam
dre schreef:hij draait soms op abnormaal niveau,dus ik denk:zeker!!
Dat is inderdaad weg nuhannesie schreef:Hey, dat 'klinkt' goed, afgelopen zondag was het ook bij Amused to Death ook op het hoge geluidsniveau scherp of hard, is dat er nu af?
Zeker door wat meer adem voor de tweeter!!
Echt grote stappen vooruithannesie schreef:Dus toch nog grote stappen, heb je in verband met de ruimtelijkheid ook de fase nog gecontroleerd?
Was bij mij een keer, dat ik dacht dat het ineens zo anders en ruimtelijk klonk, bleek 1 van de boxen uit fase te staan.
Gr, Hans
holco schreef:Net Universal Soldier Regeneration in HD gekeken op een flink niveau en dat klonk iig super![]()
Martijn ik heb net weer alle spullen opgeruimd en de speakers staan weer waar ze horen, dus het meten is nu een beetje lastig helaas, maar ik zal binnenkort
eens een meting in de woonkamer maken, welke meet afstand zie je het liefst, en onder welke hoek?
Ik kan er max 5 opslaan + de actuele = 6 zichtbaar, dus dat wordt dan 0-15-30-45-60-90 graden, venster tussen de 700 en 4000Hz lijkt mij voldoende toch?Martijn M schreef:Op ongeveer 1 meter en dan vanaf on-axis in stapjes van 15 graden naar 90 graden toe. Met een schoon tijdwindow zul je niet veel lager dan een paar honderd hertz komen, maar dat is niet erg.
Kan zijn, maar ik vermoed toch dat luister moeheid niet de oorzaak was en nu ook niet dat de Neo aan zijn max zat, het lijkt er op dat hij zich gewoon lekkerder gedraagt nu hij open is, misschien toch een soort resonantie in dat kleine kamertje.Martijn M schreef:Met het crossover lager denk ik dat de belastbaarheid lager is geworden, dus niet hoger. Dat het zo lijkt, komt waarschijnlijk doordat de speaker klankmatig beter in balans is. Als een speaker niet in balans is, krijg je eerder last van luistermoeheid - vooral op hogere niveaus. Overbelasting hoeft niet per se vermoeiend te klinken. Maar zoals gezegd kan de Neo3 een hoop hebben!
Henkjan is je al voor geweest (pag. 5).b_force schreef:holco, heb jij ooit van de printscreen knop gehoord?
Plakken in paint en dan opslaan? (je hebt overigens ook programma's die dat gelijk kunnen).
Is denk ik minder werk dan steeds foto's maken
(ook met win98)
holco schreef:Helaas zit de Clio (Isa kaart) in een oude PC met helemaal geen copy / print / netwerk / internet of wat dan ook voor mogelijkheden, weet dat het beter kan maar mijn inziens is dit duidelijk genoeg, toch?Henkjan schreef:ff over je screnshots: als je op PrintScrn drukt, vervolgens naar Paint gaat, en dan crtl-V (plakken dus) dan heb je een schermafdruk te pakken, hoef je dus niet met een foto te doen... wel aan denken dat je vanuit paint opslaat als jpg en niet als bmp
Mario
Het klinkt nu inderdaad voor mijn smaak toch wat TE helder, dus dat zit em in het wat hoge 2.5kHz gebied?Montana schreef:Ik dnek dat je het gebied van 2.5kHz nog +/- 1.5dB moet dempen om het neutraler te krijgen. Kan je ook de respons posten van 0 en 20 graden verticaal? En eventueel ook de respons van de fase op 0 en 30 graden horizontaal?
Het is een MTM systeem met een hart op hart van 34cm, vandaar dat ik voor 1m heb gekozen.Montana schreef:Ik zou gewoon op 70cm meten trouwens, vind ik zelf makkelijker bij 2 weg.
Als je nog een modern micro PC'tje of motherboard hebt met een Isa slot hou ik me warm aanbevolenb_force schreef:holco, heb jij ooit van de printscreen knop gehoord?
Plakken in paint en dan opslaan? (je hebt overigens ook programma's die dat gelijk kunnen).
Is denk ik minder werk dan steeds foto's maken
(ook met win98)