Ik zat me ook al af te vragen hoe ze uit de strijd was gekomen...Leeuwarden schreef:Fotootje van haar nadat ze het gevecht met de spuitbus had gewonnen?
De Bouw van een Stanley/oliver 300B
Moderator: Beheerdersteam
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: De Bouw van een Stanley/oliver 300B
Re: De Bouw van een Stanley/oliver 300B
het leedvermaak staalt er vanaf
kom op met die rampenfoto`s
kom op met die rampenfoto`s
Re: De Bouw van een Stanley/oliver 300B
En daar heeft ze helaas geen foto van genomen, maar ze heeft een handdoek er overheen gegooid, gepakt, en hem toen in de kruk gegooid.
Het scheen met haar wel mee te vallen.....helaas.
Fonken is ook geraakt
Het scheen met haar wel mee te vallen.....helaas.
Fonken is ook geraakt
Re: De Bouw van een Stanley/oliver 300B
ach, da's nou triest... zoveel mooi werk naar de knoppen...
Heb je al enig idee wat hoe je het gaat schoonmaken?
Heb je al enig idee wat hoe je het gaat schoonmaken?
Re: De Bouw van een Stanley/oliver 300B
gevalletje inboedlverzekering?
Je opmerking dat de pianokruk vanbinnen goed in de primer zit heeft me een paar goede minuten bezorgt, hahahaha. Dank je.
Jeetje zeg, wat een ongelukje al niet kan doen.....hopenlijk heb je niet al te veel werk aan de zooi. Goed van je vrouw dat ze hem meteen in de kruk heeft gegooid!!! Wil je haar mijn complimenten geven voor haar adequate reactie?
Sterkte ermee!
Jan
Je opmerking dat de pianokruk vanbinnen goed in de primer zit heeft me een paar goede minuten bezorgt, hahahaha. Dank je.
Jeetje zeg, wat een ongelukje al niet kan doen.....hopenlijk heb je niet al te veel werk aan de zooi. Goed van je vrouw dat ze hem meteen in de kruk heeft gegooid!!! Wil je haar mijn complimenten geven voor haar adequate reactie?
Sterkte ermee!
Jan
Re: De Bouw van een Stanley/oliver 300B
Haar een complimentje geven valt mij op dit moment een beetje zwaar, maar idd het was een heldere reactie.
Inboedelverzekering zal wel moeilijk worden, voor hun heeft zoiets absoluut geen waarde.
Kan wel eens informeren, maar heb weinig hoop.
Tsja schoonmaken,
Gelukkig stond alles al in de lak, dus bandschuurmachine erover heen en opnieuw lakken maar.
Ingewanden van de versterker krijg ik niet schoon, maar als ik rond de 250 euro kan claimen voor de gespoten Amp-ohm black gate en mundorf condensatoren en de chokes dan vervang ik het hele spulletje.
een twijfelende Rob
Inboedelverzekering zal wel moeilijk worden, voor hun heeft zoiets absoluut geen waarde.
Kan wel eens informeren, maar heb weinig hoop.
Tsja schoonmaken,
Gelukkig stond alles al in de lak, dus bandschuurmachine erover heen en opnieuw lakken maar.
Ingewanden van de versterker krijg ik niet schoon, maar als ik rond de 250 euro kan claimen voor de gespoten Amp-ohm black gate en mundorf condensatoren en de chokes dan vervang ik het hele spulletje.
een twijfelende Rob
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Re: De Bouw van een Stanley/oliver 300B
Men lene wat nagellak-remover-watjes (met iets wat een beetje op aceton lijkt, maar ook iets van olie) van moeders en hoppa...
Daarna meteen afnemen met terpetine.. Niets meer van te zien...
Kees
Daarna meteen afnemen met terpetine.. Niets meer van te zien...
Kees
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: De Bouw van een Stanley/oliver 300B
Nou jah achteraf leed vermaak, want eerlijk gezegd zou ik me dood geschrokken zijn.
Een spuitbus doorboren kan in het ergste geval soms ook een flink boem opleveren. Dan ben je verder van huis.
Dat zou me eigenlijk meer boeien dan die paar spullen. Eigenlijk moet je zulke dingen ook niet op zo'n plek zetten heh
Je kunt kijken bij je verzekering. Ik heb eens door waterschade een flinke smak geld gehad omdat ze ook uurloon rekende (terwijl het hobby is????) van iets van 10-11 euro per uur (netto).
Kwestie van je verhaal redelijk eerlijk vertellen, maar niet teveel met onzinnige feiten over spullen die je gebruikt (dat snappen ze toch niet en vinden ze alleen maar lastig). Meestal komen ze met vage dingen als opnieuw kopen. Vertel ze dan een gelijkwaardige prijs uit de winkel. Voor de rest is het natuurlijk veel "emotionele" schade, je bent er immers een tijd mee bezig geweest. Bij mij (Interpolis) deden ze bepaald niet moeilijk.
Een spuitbus doorboren kan in het ergste geval soms ook een flink boem opleveren. Dan ben je verder van huis.
Dat zou me eigenlijk meer boeien dan die paar spullen. Eigenlijk moet je zulke dingen ook niet op zo'n plek zetten heh
Je kunt kijken bij je verzekering. Ik heb eens door waterschade een flinke smak geld gehad omdat ze ook uurloon rekende (terwijl het hobby is????) van iets van 10-11 euro per uur (netto).
Kwestie van je verhaal redelijk eerlijk vertellen, maar niet teveel met onzinnige feiten over spullen die je gebruikt (dat snappen ze toch niet en vinden ze alleen maar lastig). Meestal komen ze met vage dingen als opnieuw kopen. Vertel ze dan een gelijkwaardige prijs uit de winkel. Voor de rest is het natuurlijk veel "emotionele" schade, je bent er immers een tijd mee bezig geweest. Bij mij (Interpolis) deden ze bepaald niet moeilijk.
Re: De Bouw van een Stanley/oliver 300B
Goed nieuws;
Zojuist een bevestiging gekregen van de verzekering dat het hele spul gedekt is. (nu ook financieel
)
Dus, onderdelenlijsten maken met leveranciers erbij en ik kan weer opnieuw beginnen.
b_force, bedankt voor je tip, ik was er zelf nooit opgekomen.
Rob gaat fluitend de maandag door....
Zojuist een bevestiging gekregen van de verzekering dat het hele spul gedekt is. (nu ook financieel
Dus, onderdelenlijsten maken met leveranciers erbij en ik kan weer opnieuw beginnen.
b_force, bedankt voor je tip, ik was er zelf nooit opgekomen.
Rob gaat fluitend de maandag door....
Re: De Bouw van een Stanley/oliver 300B
sja.....zo valt het allemaal wel mee, met name financieel ga je er zelf wat op vooruit!
jan
jan
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: De Bouw van een Stanley/oliver 300B
Onderdelen verkopen op marktplaats "Met speciaal audiofiel spetter-effect-lak" behandeld voor nóg betere resultaten.
Re: De Bouw van een Stanley/oliver 300B
Dan kom ik waarschijnlijk bij "de grollen van marktplaats" terecht.
Donderdag waarschijnlijk even naar AE (is toch vlak bij mijn werk) om de eerste lading verse onderdelen op te halen.
Ik ben er ondertussen al wel achter dat een boel onderdelen niet zo makkelijk meer te krijgen zijn.
Black Gate's zijn uiterst schaars geworden, en de mundorf blokken van 30uF/600V zijn ook bijna nergens meer te vinden.
Dat wordt dus nog even zoeken...
Rob
Donderdag waarschijnlijk even naar AE (is toch vlak bij mijn werk) om de eerste lading verse onderdelen op te halen.
Ik ben er ondertussen al wel achter dat een boel onderdelen niet zo makkelijk meer te krijgen zijn.
Black Gate's zijn uiterst schaars geworden, en de mundorf blokken van 30uF/600V zijn ook bijna nergens meer te vinden.
Dat wordt dus nog even zoeken...
Rob
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: De Bouw van een Stanley/oliver 300B
Is de verf erg ingevreten op die componenten dan?
Ik zou die Blackgates gewoon schoonmaken en gebruiken. Die zijn eigenlijk onvervangbaar.
Smoorspoelen en trafo's ook gewoon reinigen.
Je speakers lijken me moeilijk te reinigen, dus die zou ik wel vervangen.
Ik zou die Blackgates gewoon schoonmaken en gebruiken. Die zijn eigenlijk onvervangbaar.
Smoorspoelen en trafo's ook gewoon reinigen.
Je speakers lijken me moeilijk te reinigen, dus die zou ik wel vervangen.
Re: De Bouw van een Stanley/oliver 300B
http://www.acoustic-dimension.com/blackgate/bgmain.htm heeft er nog een aantal...
Maar het is nog maar de vraag of jouw type erbij zit.
En anders haal je de folie er toch af? doet DHTRob ook dus heel audiofiel verantwoord.
Succses met de renovatie
Maar het is nog maar de vraag of jouw type erbij zit.
En anders haal je de folie er toch af? doet DHTRob ook dus heel audiofiel verantwoord.
Succses met de renovatie
Re: De Bouw van een Stanley/oliver 300B
Bij AD heb ik meteen ook even gekeken en inderdaad, de waardes die ik nodig had hebben ze niet meer.
Bij Aquablue heb ik wel de mundorf's gevonden, de BG's worden vervangen door Amerikaanse.
..en schoonmaken....
Ik heb er voor gekozen om dit niet te gaan doen ook al maakt het voor de werking niets uit.
Alle onderdelen worden vervangen door nieuwe om de doodsimpele reden dat ik ook een verzekering daarvoor heb.
Als de spuitbus was ontploft in de auto, blijft hij het ook gewoon doen alleen ziet het er dan ook niet uit.
(volgens de verzekeringsagent....)
De onderdelen die ik eruit haal ga ik natuurlijk wel weer eens gebruiken, maar niet in een 300B, maar waarschijnlijk in een huis- tuin- en keukenversterkertje.
Deze moet gewoon mooi worden, van buiten én van binnen.
Eerst maar even een weekje op vakantie naar pipi langkousland en dan met frisse moed weer overnieuw beginnen.
Rob
Bij Aquablue heb ik wel de mundorf's gevonden, de BG's worden vervangen door Amerikaanse.
..en schoonmaken....
Ik heb er voor gekozen om dit niet te gaan doen ook al maakt het voor de werking niets uit.
Alle onderdelen worden vervangen door nieuwe om de doodsimpele reden dat ik ook een verzekering daarvoor heb.
Als de spuitbus was ontploft in de auto, blijft hij het ook gewoon doen alleen ziet het er dan ook niet uit.
(volgens de verzekeringsagent....)
De onderdelen die ik eruit haal ga ik natuurlijk wel weer eens gebruiken, maar niet in een 300B, maar waarschijnlijk in een huis- tuin- en keukenversterkertje.
Deze moet gewoon mooi worden, van buiten én van binnen.
Eerst maar even een weekje op vakantie naar pipi langkousland en dan met frisse moed weer overnieuw beginnen.
Rob
Re: De Bouw van een Stanley/oliver 300B
En het wonder is geschied, de laatste bestelling is uiteindelijk ook binnen gekomen na een week of 9
Een wijze les, daar bestel ik nooit iets meer.
Vol goede moed ben ik weer opnieuw begonnen en wilde jullie de eerste resultaatjes niet onthouden...
Groet Rob
Een wijze les, daar bestel ik nooit iets meer.
Vol goede moed ben ik weer opnieuw begonnen en wilde jullie de eerste resultaatjes niet onthouden...
Groet Rob
- Bijlagen
Re: De Bouw van een Stanley/oliver 300B
En wat is het toch lekker zo'n dagje vrij en kinderen die graag buiten spelen...
Even de ingangselectieschakelaar en de inputbekabeling in de versterker geplakt...
Even de ingangselectieschakelaar en de inputbekabeling in de versterker geplakt...
Re: De Bouw van een Stanley/oliver 300B
..en weer een klein stapje verder, print voor de spanningsvoorziening van de volumeregeling aangepast en alle condensatoren voor de voeding er in geplakt...
Re: De Bouw van een Stanley/oliver 300B
595ss schreef:Even de ingangselectieschakelaar en de inputbekabeling in de versterker geplakt...
Ik hoop dat het goed gaat, je schermt ze wel meteen af, maar zo'n smoorspoel straalt enorm veel narigheid uit..
Re: De Bouw van een Stanley/oliver 300B
Daar heb je wel een punt, ik zal de smoorspoelen met de PIO's wisselen.
Misschien zelfs even een rvs / aluminium kapje vouwen om over de smoorspoelen te zetten
Altijd fijn iemand die even meekijkt
Rob
Misschien zelfs even een rvs / aluminium kapje vouwen om over de smoorspoelen te zetten
Altijd fijn iemand die even meekijkt
Rob
Re: De Bouw van een Stanley/oliver 300B
Van de week voor het eerst de versterker proberen op te starten.
Gloeispanningen gemeten en die zijn goed, behalve die van de 300B.
Tentlabs filament bleek eerst een lading te moeten zien voor ze gaan werken...
Affijn, 300B eraan gehangen en.....niets
Even op internet gesnuffeld, kom ik bij John Eekels uit die hetzelfde probleem had.
Gewoon 3 extra wikkelingen om de spoel want de voedinsspanning van 5V is gewoon te laag om hem te laten werken.
Helaas heb ik een trafoset gekocht die al ingegoten is
, even een extra ringkerntje besteld om te kijken of dat de oplossing is
Van de gelijkrichters, 5U3C startte er ook 1 op met een blauwe gloed wat eindigde in een felle flits
Ook daar meteen maar een paar nieuwe voor besteld.
Heb ik een keertje een paar uurtjes over, krijg je dit weer.
Gloeispanningen gemeten en die zijn goed, behalve die van de 300B.
Tentlabs filament bleek eerst een lading te moeten zien voor ze gaan werken...
Affijn, 300B eraan gehangen en.....niets
Even op internet gesnuffeld, kom ik bij John Eekels uit die hetzelfde probleem had.
Gewoon 3 extra wikkelingen om de spoel want de voedinsspanning van 5V is gewoon te laag om hem te laten werken.
Helaas heb ik een trafoset gekocht die al ingegoten is
Van de gelijkrichters, 5U3C startte er ook 1 op met een blauwe gloed wat eindigde in een felle flits
Ook daar meteen maar een paar nieuwe voor besteld.
Heb ik een keertje een paar uurtjes over, krijg je dit weer.
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: De Bouw van een Stanley/oliver 300B
Ik heb nog wel ergens een ringkern trafootje liggen met twee 6V wikkelingen. Volgens mij met genoeg VA´s voor twee 300B´s.
Zou die nog bij jou onder de kap passen?
Aan de andere kant kun je natuurlijk ook proberen de 300B's met wisselstroom te gloeien, maar dan moet je wel ontbrompotmeters inbouwen.
Zou die nog bij jou onder de kap passen?
Aan de andere kant kun je natuurlijk ook proberen de 300B's met wisselstroom te gloeien, maar dan moet je wel ontbrompotmeters inbouwen.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: De Bouw van een Stanley/oliver 300B
http://www.tentlabs.com/Components/Tube ... _chart.pdf
Dus is 5V echt te weinig. Of een externe trafo gebruiken of zelf iets bouwen dat wel met 5V AC (en dat is niet eenvoudig weet ik uit ervaring) werkt zijn de opties, als bijwikkelen niet kan.
Dus is 5V echt te weinig. Of een externe trafo gebruiken of zelf iets bouwen dat wel met 5V AC (en dat is niet eenvoudig weet ik uit ervaring) werkt zijn de opties, als bijwikkelen niet kan.
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: De Bouw van een Stanley/oliver 300B
Volgens mij heeft Kees (Audiomaniacs) weleens zo'n schakeling ontworpen. Ik heb ooit een paar printjes van hem gekocht hiervoor, maar uiteindelijk nooit gebruikt.
Ik moet even zoeken naar het PDFje met de schakeling. Anders even zoeken op VCCS op de site van Kees.
Ik moet even zoeken naar het PDFje met de schakeling. Anders even zoeken op VCCS op de site van Kees.
Re: De Bouw van een Stanley/oliver 300B
Probleem is opgelost
Zojuist even 6.8V wissel op het printje gezet, belasting eraan en.....niets
Even Guido gebeld, over mijn bevindingen en metingen, bleek er 1 doorverbinding niet op de print te zijn doorgesoldeerd.
Even erop gesoldeerd, spanning erop en werken maar!
Guido begreep het zelf ook niet hoe deze door de test was gekomen, maar toppie voor de telefonische service!
Nu nog even wachten op de 2 x 6V/2A ringkerntrafo en ik kan de versterker gaan testen
Ondertussen maar even een bodem maken voor de versterker, deze bleek ik ook nog niet te hebben gemaakt.
Rob
Zojuist even 6.8V wissel op het printje gezet, belasting eraan en.....niets
Even Guido gebeld, over mijn bevindingen en metingen, bleek er 1 doorverbinding niet op de print te zijn doorgesoldeerd.
Even erop gesoldeerd, spanning erop en werken maar!
Guido begreep het zelf ook niet hoe deze door de test was gekomen, maar toppie voor de telefonische service!
Nu nog even wachten op de 2 x 6V/2A ringkerntrafo en ik kan de versterker gaan testen
Ondertussen maar even een bodem maken voor de versterker, deze bleek ik ook nog niet te hebben gemaakt.
Rob

