Topcap van Triodedick

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
HoMeR
Berichten: 556
Lid geworden op: zo 26 feb 2006, 21:24
Locatie: Groningen

Topcap van Triodedick

Bericht door HoMeR »

Eindelijk heb ik de tijd/inspiratie gevonden om te beginnen met een project wat ik al heeeeel lang in de kast had liggen (al zo'n 8 jaar...... :oops: )
Kast in elkaar gefabriekt, plaat gehaald en beginnen maar !
Meer fotoos volgen !
Bijlagen
kast in creatief kleurgebruik......
kast in creatief kleurgebruik......
Plaatsing onderdelen
Plaatsing onderdelen
Gebruikersavatar
BertDB
Berichten: 1978
Lid geworden op: zo 07 sep 2008, 17:39
Locatie: Mechelen (BE)

Re: Topcap van Triodedick

Bericht door BertDB »

véél succes met de bouw !!
lijkt me een prima versterker eigenlijk.
Maar ik ken het gevoel van tijd (en geld) gebrek..

Ooit komt er bij mij nog een mooie geïntegreerde KT88 Push Pull versterker à la Bill ..
dromen houdt een mens wakker :D
Gebruikersavatar
KILLorBE
Berichten: 280
Lid geworden op: do 12 jun 2008, 23:17
Locatie: Nijmegen

Re: Topcap van Triodedick

Bericht door KILLorBE »

HoMeR schreef:
Eindelijk heb ik de tijd/inspiratie gevonden om te beginnen met een project wat ik al heeeeel lang in de kast had liggen (al zo'n 8 jaar...... :oops: )
Ach ik heb een CD speler project al ruim 10-15 jaar op de plank staan (bijna 18 jaar geleden gekocht), dus die :oops: mag je wel weglaten :wink:
Ben benieuwd naar het eindresultaat, het word zo te zien iig geen standaard apparaat (Vind ik wel leuk, al zou ik het zelf wss anders doen).

Succes!
Gebruikersavatar
HoMeR
Berichten: 556
Lid geworden op: zo 26 feb 2006, 21:24
Locatie: Groningen

Re: Topcap van Triodedick

Bericht door HoMeR »

...standaard apparaat...
Nee. Die had ik al een keer gebouwd (zie avatar).
Werd tijd voor iets "nieuws" ...... :wink:
Gebruikersavatar
TubeHead
Berichten: 1949
Lid geworden op: ma 16 feb 2009, 23:00
Locatie: Arnhem

Re: Topcap van Triodedick

Bericht door TubeHead »

8 jaar ?? :shock:

Zow !

Achja.. nu kunnen we teminste mee genieten van het bouw verslag ! :D
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Re: Topcap van Triodedick

Bericht door RobertD »

Leuk, deze ga ik volgen. Ik ben heel benieuwd wat je van deze buis gaat vinden.

Wat voor versterker staat er in je Avatar?
Gebruikersavatar
HoMeR
Berichten: 556
Lid geworden op: zo 26 feb 2006, 21:24
Locatie: Groningen

Re: Topcap van Triodedick

Bericht door HoMeR »

In de avatar :
Single ended 6V6, ECC83.
Bijlagen
eindbak.jpg
eindbak.jpg (25.31 KiB) 1407 keer bekeken
eindbak2.jpg
eindbak2.jpg (35.53 KiB) 1407 keer bekeken
kast01.jpg
kast01.jpg (20.34 KiB) 1407 keer bekeken
Gebruikersavatar
HoMeR
Berichten: 556
Lid geworden op: zo 26 feb 2006, 21:24
Locatie: Groningen

Re: Topcap van Triodedick

Bericht door HoMeR »

Heerlijk zo'n weekje herfstvakantie ! :twisted:
Een dagje meten, gaten boren........... :) :)

Gaten voor de condensatoren moeten nog even wachten (kan mijn pons niet terugvinden; op 't werk wel een gatenzaag... :roll: ).
Geen tijd meer gehad om de gaten voor te uitgangstrafo's te zagen. Zal wel dit weekend worden....
Bijlagen
buitenkant tot dusver....
buitenkant tot dusver....
binnenkant
binnenkant
buizensteffie
Berichten: 11
Lid geworden op: di 20 okt 2009, 13:47

Re: Topcap van Triodedick

Bericht door buizensteffie »

Leuk dat je die gaat maken. Ik ga m ook maken maar dan met een AZ12 als gelijkrichter, en gewoon met 6 of 12sl7 stuurbuisjes.
Bijlagen
Annastacia naar ontwerp van Triode Dick
Annastacia naar ontwerp van Triode Dick
Gebruikersavatar
TubeHead
Berichten: 1949
Lid geworden op: ma 16 feb 2009, 23:00
Locatie: Arnhem

Re: Topcap van Triodedick

Bericht door TubeHead »

Moet zeggen dat het wel een hele apparte versterker word HoMeR ! Traanplaat heb ik nog nooit gezien. :D

Kijk alweer uit naar de volgende foto's !


@Buizensteffie

Vanwaar die Anastacia foto ?
Gebruikersavatar
HoMeR
Berichten: 556
Lid geworden op: zo 26 feb 2006, 21:24
Locatie: Groningen

Re: Topcap van Triodedick

Bericht door HoMeR »

TubeHead schreef:
Vanwaar die Anastacia foto ?
Als je op de site van AE-Europe (http://www.ae-europe.nl/trafosets.htm) kijkt dan zul je zien dat de trafoset voor beide versterkers gelijk is.
En behalve "glas" is ook "ijzer" bij een buizenversterker belangrijk.
Gebruikersavatar
HoMeR
Berichten: 556
Lid geworden op: zo 26 feb 2006, 21:24
Locatie: Groningen

Re: Topcap van Triodedick

Bericht door HoMeR »

Work in progress ...... \:D/
Morgen op school maar eens kijken of we een 45 mm. gatenzaag hebben liggen.......
(pons (35mm.) ondertussen ook teruggevonden; te laat ..... :( )
Bijlagen
IMGP0006.JPG
Gebruikersavatar
HoMeR
Berichten: 556
Lid geworden op: zo 26 feb 2006, 21:24
Locatie: Groningen

Re: Topcap van Triodedick

Bericht door HoMeR »

Yep, we hadden zo'n gatenzaag (44 mm. maar die doet 't ook wel; gewoon wat extra lang met de dremel schuren. :wink: ) nog liggen....
De laatste gaten zijn gezaagd (hoewel........waar plaats ik de schakelaars :shock: :shock: ).

We gaan gewoon door ! 8)
Bijlagen
DSCN0086_3.JPG
Gebruikersavatar
gervenja
Berichten: 660
Lid geworden op: ma 25 feb 2008, 20:13
Locatie: Den Haag

Re: Topcap van Triodedick

Bericht door gervenja »

Hallo Henk,

ziet er mooi uit, lekker industrieel.
even off toppic: met de audiodag van het noorden heb ik een witte LP van je gedraaid (iets live in Koln) wat was dat, ik vond het wel erg mooi.
gr John
Gebruikersavatar
TubeHead
Berichten: 1949
Lid geworden op: ma 16 feb 2009, 23:00
Locatie: Arnhem

Re: Topcap van Triodedick

Bericht door TubeHead »

normaal ben ik niet zo kapot van elco's die boven het chasis uitsteken...

Maar jij hebt wel mooie exemplaren ! =P~
Gebruikersavatar
HoMeR
Berichten: 556
Lid geworden op: zo 26 feb 2006, 21:24
Locatie: Groningen

Re: Topcap van Triodedick

Bericht door HoMeR »

<offtopic>
Hoi John,
dat was Keith Jarrett: "The Koln Concert"
</offtopic>

:wink:
Bijlagen
ECM 1064/65 ST
ECM 1064/65 ST
Gebruikersavatar
HoMeR
Berichten: 556
Lid geworden op: zo 26 feb 2006, 21:24
Locatie: Groningen

Re: Topcap van Triodedick

Bericht door HoMeR »

TubeHead schreef:
...elco's...
http://angela.com/angelaascpolypropylen ... itors.aspx

En ze hebben nog veeeeeeel meer !!

:shock:
Gebruikersavatar
gervenja
Berichten: 660
Lid geworden op: ma 25 feb 2008, 20:13
Locatie: Den Haag

Re: Topcap van Triodedick

Bericht door gervenja »

thanks, ik ga eens op zoek, 1975 alweer, mmm dat gaat wat worden.
Gebruikersavatar
HoMeR
Berichten: 556
Lid geworden op: zo 26 feb 2006, 21:24
Locatie: Groningen

Re: Topcap van Triodedick

Bericht door HoMeR »

Vanochtend op de 26e Radiomarkt in Eelde een paar mooie buisjes gescored (NOS RCA 6SL7 en een aantal verschillende 807's).
Was weer leuk !
:wink:
Gebruikersavatar
gervenja
Berichten: 660
Lid geworden op: ma 25 feb 2008, 20:13
Locatie: Den Haag

Re: Topcap van Triodedick

Bericht door gervenja »

Zeg Henk we zijn bijna al weer een vakantie verder, hoe is de voortgang? :)
Gebruikersavatar
HoMeR
Berichten: 556
Lid geworden op: zo 26 feb 2006, 21:24
Locatie: Groningen

Re: Topcap van Triodedick

Bericht door HoMeR »

:evil:
Tja, als je in je vakantie ziek bent.......
Schiet 't niet zo erg op :(
Gebruikersavatar
gervenja
Berichten: 660
Lid geworden op: ma 25 feb 2008, 20:13
Locatie: Den Haag

Re: Topcap van Triodedick

Bericht door gervenja »

Goed dat je er weer bent, zonde van je vakantie.
Nog steeds een leuk project om te volgen.
Ik heb zelf de 1625 / vt136 buisjes liggen, dat is de 807 in een 12V uitvoering.
Ben van plan om daar dit jaar wat mee te gaan bouwen (goed voornemen).
"The Koln Concert" is binnen (de orginele uit 1975 nog in de folie :D ) moet alleen nog een buizen trapje gaan maken. (nog een goed voornemen) :)
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Re: Topcap van Triodedick

Bericht door RobertD »

Zijn er al vorderingen? Of zit je stiekem te luisteren naar een versterker die af is?
Gebruikersavatar
HoMeR
Berichten: 556
Lid geworden op: zo 26 feb 2006, 21:24
Locatie: Groningen

Re: Topcap van Triodedick

Bericht door HoMeR »

Hou op zeg......

Ik heb amper tijd om het forum te lezen.
:(
Werk me 't "schompus" ondertussen.
Onderwijs, elke dag ....wel weer iemand anders die iets van je wil. =; =;
En dan heb ik 's avonds niet zoveel energie meer over om te knutselen.
Gebruikersavatar
TubeHead
Berichten: 1949
Lid geworden op: ma 16 feb 2009, 23:00
Locatie: Arnhem

Re: Topcap van Triodedick

Bericht door TubeHead »

HoMeR schreef:
Hou op zeg......

Ik heb amper tijd om het forum te lezen.
:(
Werk me 't "schompus" ondertussen.
Onderwijs, elke dag ....wel weer iemand anders die iets van je wil. =; =;
En dan heb ik 's avonds niet zoveel energie meer over om te knutselen.
Bijna vakantie... ;)
Plaats reactie